Beantwoord

Wanneer krijg ik het van mij gestolen geld terug?

• 4 februari 2018
  • 8 reacties
  • 303 Bekeken

Wanneer krijg ik het van mij gestolen geld terug?

In Oktober 2017 krijg ik kort achter elkaar smsjes dat ik me aan zou hebben gemeld voor 3 verschillende sms-diensten. Wetende dat dit niet zo is…. laat ik het voor wat het is.

Echter op 6-11-2017 blijkt dat er toch 25 Euro extra is afgeschreven. Ik bel hierop met ene Michelle van T-Mobile, zij hoort mij aan…. over hoe vreemd ik dit vind en hoe dit kan. Zij geeft mij aan dit af te melden via Payinfo.nl, en dit aan te geven via “onderzoek factuur” op T-Mobile site….. om mijn geld terug te krijgen. Ik krijg later die dag een mailtje: verwijzing naar de website, met kenmerk: 3012/1.12745239 Hoe fijn…. een dikke pluim voor Michelle!

Op 12 November 2017 een mailtje:
Beste klant,

Je hebt een aanvraag ingediend om een onderzoek op te starten naar de kosten van mobiele diensten op je factuur.
T-Mobile heeft deze aanvraag in goede orde ontvangen.

Wij hebben 4 weken nodig voor ons onderzoek, daarna nemen wij schriftelijk of telefonisch contact met je op over de uitkomst.

Je kunt niet rechtstreeks reageren op deze e-mail.
Met vriendelijke groet, 
Hans van der Plas
Klantenservice T-Mobile

Wat blijkt echter, begin December blijkt dat er 12,50 Euro is afgeschreven. Dus ik direct via T-Mobile site zelf deze mogelijkheid geblokkeerd. En dus weer bellen, op 13 December…. nu met Desiree. Deze vult zelf de gegevens in, dit omdat mijn vorige aangifte kwijt is (hoe raar). De eerste keer gaat dit niet correct, en zij voert nogmaals alle gegevens in. Ik geef ook wederom aan dat er zelfs 1 sms-dienst is aangemeld om 03.11 uur (dan slaap ik), en dat dit niet kan! En dat er ook geen ander gebruik kan maken van mijn telefoon! Desiree beloofd mij de zaak in de gaten te houden, omdat het niet netjes was dat de eerste aangifte kwijt is kwijtgeraakt. En controleert voor mij nog even of dit nu correct geblokkeerd is, zij geeft aan van wel.

En op 13-12-2017:
Beste klant,

Je hebt een aanvraag ingediend om een onderzoek op te starten naar de kosten van mobiele diensten op je factuur.
T-Mobile heeft deze aanvraag in goede orde ontvangen.

Wij hebben 4 weken nodig voor ons onderzoek, daarna nemen wij schriftelijk of telefonisch contact met je op over de uitkomst.

Je kunt niet rechtstreeks reageren op deze e-mail.
Met vriendelijke groet, 
Hans van der Plas
Klantenservice T-Mobile

Het is nu 4-2-2018 en ik heb nog niets vernomen, en ben ik al aardig wat tijd kwijt om het geld dat van mij gestolen is... door toedoen?/laksheid van T-Mobile. Zou ik nog iets vernemen van Desiree??? Of T-Mobile???

En die mijnheer van der Plas van Klantenservice T-Mobile, heeft waarschijnlijk boter op zijn hoofd…. want dit soort praktijken lopen zeker al sinds 2010 en volgens mij vind hij het ook wel oké dat dit gebeurd? Althans het ziet er niet naar uit dat hier “iets” aan gedaan is in die tijd.

In afwachting van uw tegenbericht verblijf ik:
Rob

Ps: nog een klacht: klantenservice niet op een normale manier telefonisch bereikbaar. Als je aangeeft een nieuw abonnement te willen word je z.s.m. doorverbonden, als je de klantenservice wilt….. word je naar de website verwezen….. en word het contact verbroken. WAT EEN SERVICE Chapeau Hans van der Plas van Klantenservice T-Mobile!!!

Wil je sms-diensten ook blokkeren, regel het op: https://www.t-mobile.nl/my/instellingen#blokkades
icon

Beste antwoord door Rosan 4 februari 2018, 12:49

Beste Robby het geld is niet van jouw gestolen maar het is een derde partij dienst en die geheel los staat van T Mobile waar jij (ongemerkt) lid van ben geworden.
Vaak gebeurt dat doordat je klikt op een banner of door het installeren van een App en dan ga je akkoord met voorwaarden met kleine lettertjes en dan word je dus ongemerkt lid.
Niet leuk en helaas mag T Mobile deze dienst niet standaard blokkeren maar moet dit een vrije keuze voor de klant zijn.
In dit topic vind je alle informatie al is voor jouw alles al gedaan.

Een moderator zal met 24/48 met jouw mee kijken hoe het ervoor staat en wat er nou mis gaat en waarom er nu nog steeds niks duidelijk is.
Normaal gesproken als dit buiten jouw schuld om is gegaan wat dus vaak gebeurt krijg je deze kosten terug en gaat T Mobile deze verhalen bij de derde partij.
En is dit gewoon binnen deze onderzoeks periode geregeld en duurt dit dus niet zolang als bij jouw.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +13
Ik snap jouw redenatie maar het is uit coulance dat T Mobile dit doet want de derde partijen zijn niet bedrijven van T mobile.
Verder is het echt de klant die zelf lid geworden is vaak omdat men de kleine lettertjes niet leest als men een app installeert bijvoorbeeld.
Ook meedoen aan win acties of dus klikken op een banner zijn oorzaken hoe je dit kan overkomen.
Je kan dus deze diensten uitzetten in je eigen account.
Wil je dat niet check dan geregeld je factuur.
Badge +13
Beste Robby het geld is niet van jouw gestolen maar het is een derde partij dienst en die geheel los staat van T Mobile waar jij (ongemerkt) lid van ben geworden.
Vaak gebeurt dat doordat je klikt op een banner of door het installeren van een App en dan ga je akkoord met voorwaarden met kleine lettertjes en dan word je dus ongemerkt lid.
Niet leuk en helaas mag T Mobile deze dienst niet standaard blokkeren maar moet dit een vrije keuze voor de klant zijn.

Een moderator zal met 24/48 met jouw mee kijken hoe het ervoor staat en wat er nou mis gaat en waarom er nu nog steeds niks duidelijk is.
Normaal gesproken als dit buiten jouw schuld om is gegaan wat dus vaak gebeurt krijg je deze kosten terug en gaat T Mobile deze verhalen bij de derde partij.
En is dit gewoon binnen deze onderzoeks periode geregeld en duurt dit dus niet zolang als bij jouw.
Reputatie 1
Als dit zo vaak onterecht in rekening wordt gebracht bij klanten, waarom doet T-Mobile, in samenwerking met de andere providers hier niets aan ?

Normaal gesproken als dit buiten jouw schuld om is gegaan [b]wat dus vaak gebeurt[b] krijg je deze kosten terug en gaat T Mobile deze verhalen bij de derde partij.
Badge +13
Het word dus niet onterecht in rekening gebracht de klant heeft zelf ‘ongemerkt’ hier aan akkoord gegeven.
En die klanten krijgen het ook terug heb je het bewust gedaan krijg je niks terug.
Andere providers geven maar voor 1 tot 3 maanden terug las ik zelfs ergens T mobile is hier coulanter in.
Reputatie 1
Hoi Rosan,

Jij reageerde met "Normaal gesproken als dit buiten jouw schuld om is gegaan [b]wat dus vaak gebeurt[b] krijg je deze kosten terug en gaat T Mobile deze verhalen bij de derde partij.". Daarom reageerde ik ook zo.

Zoals ik het allemaal begrijp zit hier behoorlijk wat misleiding in en is het is vaak voor de klant niet duidelijk of hij nu wel dan niet wat afsluit. In de financiële dienstverlening zouden we zeggen, het klantbelang wordt niet gediend. Daarom zou het goed zijn als telecomproviders zich ervoor hard gaan maken om deze dienst standaard uit te mogen zetten.

Het word dus niet onterecht in rekening gebracht de klant heeft zelf ‘ongemerkt’ hier aan akkoord gegeven.
En die klanten krijgen het ook terug heb je het bewust gedaan krijg je niks terug.
Andere providers geven maar voor 1 tot 3 maanden terug las ik zelfs ergens T mobile is hier coulanter in.
Reputatie 1
Ik heb het gelukkig uitstaan :)

Ik snap jouw redenatie maar het is uit coulance dat T Mobile dit doet want de derde partijen zijn niet bedrijven van T mobile.
Verder is het echt de klant die zelf lid geworden is vaak omdat men de kleine lettertjes niet leest als men een app installeert bijvoorbeeld.
Ook meedoen aan win acties of dus klikken op een banner zijn oorzaken hoe je dit kan overkomen.
Je kan dus deze diensten uitzetten in je eigen account.
Wil je dat niet check dan geregeld je factuur.
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Robby,

Dit had natuurlijk allang afgehandeld moeten zijn. Ik begrijp goed dat je hier een oplossing voor wil hebben. Om je van meer duidelijkheid te voorzien ga ik contact opnemen met de afdeling die hierover gaat. Zodra ik een reactie krijg laat ik het je meteen weten! We gaan er samen uit komen, je hoort van me. 🙂
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Robby,

Daar ben ik weer! Iets eerder dan verwacht en met goed nieuws. 😃

Onze collega's hebben het onderzoek direct opgepakt omdat het inderdaad veel te lang heeft geduurd. Het onderzoek is inmiddels afgerond en ze hebben je hierover gemaild. Ik hoop dat het op deze manier alsnog naar tevredenheid is opgelost. Mocht je aanvullende vragen hebben dan horen we het natuurlijk graag van je Robby!

Reageer