Beantwoord

Aanpassen registratie adres Android toestel (Samsung A41) icm Google Play

  • 30 December 2022
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Reputatie 2

Beste lezer,

Ik heb enige tijd geleden een zakelijke mobiel gekregen. Dit is een Android toestel, Samsung A41. Ik heb toen zonder na te denken mijn gmail adres gebruikt om het registratieproces van de telefoon te kunnen voltooien en het toestel te kunnen gebruiken.

Omdat ik nu niet meer wil dat mijn privemail op dit toestel binnen komt, wil ik mijn prive Gmail adres wijzigen naar een 2e gmail adres waarmee ik niets doe.

Nu zie ik dat ik via Play Store → rechtsboven op mijn profiel klik → Instellingen → Algemeen (Accountvoorkeuren, meldingen) → Account en apparaatvoorkeuren het emailadres voor contact kan wijzigen. Ik neem aan dat ik hiermee het emailadres voor Play Store wijzig ?

Indien ik het hier wijzig, is dat het nieuwe emailadres het registratie emailadres voor mijn telefoon of moet ik ergens anders nog wat doen ? Blijft Play Store werken als ik hier een emailadres wijzig.

Belangrijk om te weten dat ik op de telefoon in ieder geval ook een zakelijk mailaccount voor Microsoft outlook heb staan (geen Gmail) en dat er een app voor de Microsoft Authenticator op de telefoon heb staan. Beide apps moeten wel blijven werken.

 

Alvast bedankt ! 

Groet, Chris

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 31 December 2022, 10:24

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hi @ChrisNL1 je kunt je Google account gerust wijzigen, dat is geen probleem! Dit kun je doen door te klikken op je account > instellingen > Algemeen > Account- en apparaatvoorkeuren > dan zie je als het goed is je privé Google account staan. Als je daar op klikt, dan kun je het Google account wijzigen naar een ander Google account. Let er wel op, dat als je het daar wijzigt, het overal op je apparaat wordt gewijzigd naar je andere Google account. Je kunt dit ook op een andere manier regelen. Je kunt dan gaan naar de instellingen van je toestel > Accounts en back-up > Accounts beheren > en daar kun je je privé Google account verwijderen en dan vervolgens je andere Google account toevoegen. Je Play Store blijft gewoon werken, zolang er een Google account is gekoppeld. Ik verwacht dan ook dat je gewoon gebruik kunt maken van je Microsoft Outlook en ook je Authenticator op je telefoon. 

 

Laat je me even weten of het is gelukt? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer