Accu Fairphone snel leeg

  • 25 August 2022
  • 4 reacties
  • 273 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste allemaal.

 

Ik heb nu een poosje een Fairphone 4 en de accu is echt heel heel snel leeg.

De telefoon ligt gewoon in een kluisje als ik aan het werk ben maar over een werkdag van circa 6 uur ben ik zomaar 30 tot 40 procent van mijn batterij kwijt en mocht ik er wel wat mee gaan doen gaat het helemaal hard. Ik heb het idee dat ik een DOA heb gekregen want ik kan me niet voorstellen dat dit klopt bij een nieuwe telefoon? En zeker niet bij een eco telefoon.

Alle energie besparende functies staan aan en er synct niks op de achtergrond, tenminste wat ik kan zien natuurlijk.

 

Ben benieuwd naar de reacties


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

6 uur werken en dan 40% eraf is niet echt slecht hoor. Maar als je vermoed dat het product niet goed is zou je eerst dit even kunnen checken met fairfone, zij hebben zelfs een extended garantie programma. Ook hebben ze een eigen customer service die veel ervaring met hun batterijen zal hebben.

Begrijp me niet verkeerd ik werk 6 uur de telefoon ligt enkel standby te zijn in een kluisje

Reputatie 6
Badge

Ik neem aan dat het kluisje gemaakt is van metaal. Grote kans dat het bereik in het kluisje minder goed is dan erbuiten. Je telefoon moet dan meer moeite gaan doen om een (goede) verbinding te vinden en te maken. Bij ons op het werk is er in het midden van de winkel ook zeer slecht bereik, en ik merk dat mijn telefoon op het werk in standby dan ook meer accu verbruikt dan wanneer ik hem bijvoorbeeld thuis in standby heb liggen. Verbruikt jouw Fairphone ook zoveel stroom buiten het werk in standby, of alleen in het kluisje?

 

-Gilbert

Reputatie 1

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mn fp4.

Snachts staat ie altijd op de vliegtuigstand, en zelf dan verliest ie in 6uren tot 25% van de lading. Overdag tijdens gebruik 2x opladen om met minimaal 30% lading de nacht in te gaan om de wekker te kunnen gebruiken.

Reageer