Beantwoord

Alcatel 30.80 WhatsApp


Vandaag de alcatel 30.80 met prepaid voor mijn vader geinstalleerd. Met geen mogelijkheid vind ik hoe je hierop WhatsApp kunt installeren. Deze app zou, even als Facebook, YouTube en Google maps al voorgeinstalleerd zijn, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Is er IEMAND waarbij dit wel gelukt is? Heb het gevoel genept te zijn. 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 4 June 2021, 08:44

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Irmgard alcatel3080  Welkom! 
Waar heb je die telefoon gekocht? 

Lees dit even misschien toch even langs de shop gaan en om hulp vragen.
Wat ik begrijp moet WhatsApp wel kunnen, zoek eens in de KaiOS appstore.

Succes

 

 

Ik heb hem in een t-mobile shop gekocht. En ik vind geen app store op de telefoon. 

Reputatie 7
Badge +14

@Irmgard alcatel3080 Als er internet mogelijkheden zijn op je telefoon kan je even zoeken!

Zelf ken ik dit systeem niet heb wel de shop gevonden https://www.kaiostech.com/store/ voor de apps.

Ga gewoon even terug naar de winkel en leg je probleem daar voor.

Succes

@CrisTien bedankt voor je antwoord maar ik vroeg of het IEMAND gelukt is. Dat zou ik graag willen weten. Ik kan nu niet met de telefoon terug want hij is van mijn vader die in het ziekenhuis ligt.

Punt is, dat dit verkocht wordt als een senioren telefoon en nu veel gevraagd is, maar het is een wassen neus. Helemaal niet intuitief.

 

Ik heb gisteren een arcatel8080 binnen..

Direct naar de T-mobileshop in Leiden gegaan, en er werd een simkaartje ingezet, omdat in mijn oude toestel het simkaartje te groot was.

Kosten €0,0  Dus dat was netjes.

Maar de handleiding moest ik vertalen, omdat Engels niet mijn taal is.

3 maal doorgelezen , maar niets over “Bellen via Wifi” terwijl dat wel in de specs staat.

Er is geen soep van de handleiding te maken,

Ik dacht een simpele phone te hebben, maar zelfs de contacten overzetten lukt niet.

En met de hand een contact erin te zetten gaat ook steeds mis, omdat, als ik 1 verkeerd knopje indruk, ik niet meer terug kan.

Misschien moet ik met mijn oude telefoon maar overstappen naar Simyo , die is van KPN, en blijft nog 2 jaar 2G ondersteunen.

Wie heeft een oplossing voor mijn probleemtelefoon?

Reputatie 7

@Irmgard alcatel3080 

Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega die dit telefoon ook in huis heeft gehaald om te testen en de mogelijkheid tot WhatsApp zit niet op dit toestel en wij hebben geen omweg of fix om WhatsApp op het toestel te installeren.

@dennis06 

Ook voor jou heb ik het nagevraagd en het bellen over WiFi is geen functionaliteit van de Alcatel. Dit staat foutief op de website en ga ik aan laten passen, excuus voor de verwarring!

Je zou contacten moeten kunnen importeren via de simkaart, maar dan moet je de contacten dus wel van de oude telefoon op de simkaart importeren om deze vervolgens te plaatsen in de nieuwe telefoon en daar de contacten weer te importeren op de nieuwe telefoon.

Op deze pagina vinden jullie overigens de Nederlands handleiding van dit toestel.

Mochten er nog andere vragen zijn dan horen we het graag!

Moderator , bedankt voor de tip om contacten over te zetten.

Een fluitje van een cent, als je dit weet.

Ook had ik gevraagt of de sleufjes achterop, boven de camera gebruikt mogen worden om een draagkoordjee te bevestigen, 

Maar ik ben er inmiddels achter dat deze voor de microfoon is , van de video opnamen.

De Nederlandstalige handleiding heb ik gedownload. daarvoor dank.

Verder heb ik een afbeelding van mijn 06 nummer gemaakt en deze als geheugensteuntje op de startpagina gezet, want ik weet nooit min eigen nummer., die op de Nokia 33xx standaard erin gezet kon worden, 

 

Het betreft de Alcatel3080, bij u gekocht.

Dit toestel wemelt van software fouten.

Als ik wil upgraden komt een melding “zie achterzijde”

Ook de handleiding klopt van geen kanten, en mist veel uitleg over instellingen.

Als ik bv ID beller tonen aanvink, komt er een melding “mislukt” met een gevaren driehoek.

Het lijkt er op dat restanten van een ander type toestel softwarematig niet zijn opgeschoond.

En foute vertalingen vermoed ik..

Het wordt als een seniorentelefoon verkocht, maar mijn kinderen zijn ca 45 jaar snappen er ook geen bal van,

Help me AUB

 

gr D v.d. Reijden

Reputatie 7

Hoi Dennis,

De telefoon is geleverd met de softwareversie die momenteel nog steeds wordt aangegeven als nieuwste versie. Dit kun je controleren via Instellingen --> Bijwerken --> Controleren op updates. Of dit topic ooit een update zal ontvangen is ook maar de vraag, dat durf ik op dit moment niet te zeggen.

Het ID van een beller wordt automatisch getoond, dus het is niet nodig om dat te wijzigen, als dat is wat je bedoelt?

De rest van je vragen zijn niet erg concreet, dus daar kunnen we op dit moment niet heel veel mee. Wat zijn de ‘software fouten’ en ‘restanten van een ander type toestel softwarematig niet zijn opgeschoond’ waar je op doelt? Als we wat concreter weten waar je tegenaan loopt kunnen we je hopelijk verder helpen. Dit geldt ook voor de instellingen waar je meer informatie over wilt hebben.

We zien jouw bericht graag tegemoet, zodat we je hopelijk gericht kunnen helpen!

Hoi, de Alcatel 3080 is een moeilijk en eigenzinnig toestelletje, dat inderdaad als seniorenapparaat verkocht wordt, maar zeer gebruikersonvriendelijk is. Al het bovenstaande heb ik ook ervaren plus nog enkele irritante zaken erbij, Zoals b.v. het steeds weer teruggaan op voorspellend engels bij het begin van een nieuwe SMS. Het zoeken van contactpersonen beginnend met een CIJFER (ja echt !), ook in deze modus gaat hij steeds weer uit zichzelf terug. Opslagvermogen is 18 MB, Dat is belachelijk weinig, want hij kan voor wat betreft audio alleen WAV bestanden opslaan en één plaatje omvat ca. 40 MB. Een app om dan maar (kleine) MP3 bestanden te kunnen opslaan, kan men niet downloaden, net zoals alle andere apps die aangeboden worden in de diverse stores. Inmiddels heb ik een 32GB SD-card erin gezet voor wat extra geheugen, want hij belemmert gewoon het SMSverkeer als men een paar foto’s of videotje’s heeft opgeslagen om van muziek, zoals gezegd, maar helemaal niet te spreken. Inderdaad: Dit toetstel is een wassen neus. Waarschijnlijk om mensen toch maar te pushen richting smartphone…...

Reageer