Beantwoord

Android security update juli 2021

  • 21 July 2021
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedendag, Kan iemand mij vertellen wanneer de android security update voor juli 2021 bij T-Mobile uitkomt voor de Samsung S21serie? Alle non branded toestellen in mijn omgeving hebben hem al en ook de branded Vodafone mobielen. Vindt het wel belangrijk dat er voor veiligheid niet te lang gewacht wordt. Thanks in advance.

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 23 July 2021, 13:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan V. 

Ik kan je geen directe indicatie geven van wanneer de update vrijkomt.  Het ligt er namelijk aan voor welk toestel en welke fabrikant. High-ends/flagships krijgen normaliter maandelijks security patches dus dan zou je die ergens halverwege/eind augustus kunnen verwachten, terwijl midrange die elke 2 á 3 maanden krijgen. Een ruime indicatie zou dus zijn tussen nu en december. 

Ik hoop dat ik je iets meer duidelijkheid heb kunnen geven. 

Hallo Hajar, Dat snap ik alleen in augustus krijgen we de augustus update van Android. Slaan we die van de maand juli dan over? Het gekke is namelijk dat alle high-end and low end Samsung toestellen in mijn bedrijfomgeving bijna allemaal de juli security update van Android/Google hebben. Alleen zijn die rechtstreeks van Samsung en zijn die niet t-mobile branded, deze hebben allemaal bij onsnog de juni update. Het lijkt mij geen goed idee om veiligheidsupdates, zeker nu uit te stellen. Kan deze vraag naar jullie technical support? Alvast dank. 

Hallo Hajar, Dat snap ik alleen in augustus krijgen we de augustus update van Android. Slaan we die van de maand juli dan over? Het gekke is namelijk dat alle high-end and low end Samsung toestellen in mijn bedrijfomgeving bijna allemaal de juli security update van Android/Google hebben. Alleen zijn die rechtstreeks van Samsung en zijn die niet t-mobile branded, deze hebben allemaal bij onsnog de juni update. Het lijkt mij geen goed idee om veiligheidsupdates, zeker nu uit te stellen. Kan deze vraag naar jullie technical support? Alvast dank. 

Niet het antwoord op je vraag, maar … als er iets is wat ik in alle jaren geleerd heb, dan is het wel dat branded mobiles (lees; telefoons verkocht via providers zelf) vaak achterblijven met updates. De ene keer is KPN eerder met een update, de andere keer Vodafone en weer een andere keer is het T-Mobile.

Wanneer je dergelijke vertragingen wilt voorkomen is het beter om een abonnement met toestel via een derde partij te verlengen of bestellen … dit bespaart niet alleen kosten (soms tot vele tientjes verschil) maar ook bespaart het soms enorme vertraging of zelfs het overslaan van bepaalde updates.

Laten we hopen dat T-Mobile begin Augustus met de Augustus update komt aangezien het anders dweilen met de kraan open is voor je. Aangezien het weinig zin meer heeft om nu alsnog de Juli firmware uit te rollen en dan volgende maand alsnog de augustus update.

Reputatie 7
Badge +1

@Gerrit078 Zelf heb ik geen ervaring met de combinatie van smartphone met abonnement, zo lees ik dat op de ene plaats gezegd word dat voornoemde het goedkoopst en beste is, terwijl je op een andere plaats leest dat je beter een goede losse smartphone kunt kopen met een sim-only van b.v. Simyoy of Lebara, Youfone,  maar niet bij een provider zoals KPN of T-Mobile enz. aangezien sim only bij providers erg duur zijn

Dat weet ik. Weet ook dat KPN geen branded toestellen gebruikt. Zij halen ze direct als PHN versies bij Samsung vandaan als voorbeeld en hebben wel de juli patch. Dus als dit ergernis wordt toch maar bij hun gaan shoppen…

Trouwens; CSC codes van T- Mobile zijn internationaal behoudens de VS nog niet geüpdatet in juli. Maar blijf het gek vinden want alle maanden is er wel geüpdate. Maar we hebben nog 7 dagen in juli  :) 

Reageer