Bellen via Bluetooth auto werkt niet

  • 14 February 2023
  • 2 reacties
  • 434 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik heb een motorola edge 20 lite. Ik kan deze bevinden via bluetooth met mijn auto (Peugeot). Het afspelen van muziek werkt prima via bluetooth. Alleen het bellen via bluetooth of Android auto werkt niet. Als ik bel, valt de radio heel even weg maar dan hoor ik de radio weer, en geen geluid door de speakers van mijn auto, en ook de microfoon in mijn auto werkt dan niet. Bij gebeld worden, hoor of zie ik niks overgaan in mijn auto. Alle permissies staan goed.

 

Bij mijn andere telefoon werkt bellen via de auto bluetooth of Android auto prima. 

 

Ik heb de Bluetooth verbinding al een paar keer opnieuw ingesteld. Heeft iemand tips? 


2 reacties

Hi Cristien,

 

Zoals ik beschrijf weet ik hoe ik bluetooth moet koppelen. Mijn muziek afspelen via Bluetooth doet het namelijk wel. Mijn contacten kan ik ook inzien. Ik kan zelf een belletje plaatsten,  alleen ik hoor niks over de speakers van de auto en niks door de microfoon.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @EgaBeva  Welkom in de community. Gokje!

probeer eens alles wat met Bluetooth te maken heeft in je radio en telefoon uit te zetten, en dan alleen verbinden met deze telefoon? Is alles wel geüpdatet?
Ook een optie is even langs de garage gaan misschien kunnen ze je daar helpen. 

https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden 
Bluetooth koppelen

  1. Veeg vanaf je startscherm omhoog
  2. Tik op 'instellingen'
  3. Tik op de zoekbalk en type 'bluetooth'
  4. Tik op het resultaat 'apparaat koppelen'
  5. Tik nogmaals op 'apparaat koppelen'
  6. Kies het bluetooth apparaat uit de lijst
  7. Tik op 'koppelen'
  8. Je telefoon is nu verbonden met het apparaat!

 

Reageer