Beantwoord

Bestaat er iets om in buitenland te kunnen e-mailen op laptop met T-Mobile?

  • 12 May 2023
  • 11 reacties
  • 117 Bekeken

Bestaat er iets om in buitenland te kunnen e-mailen op laptop met T-Mobile en daar bevriende netwerken tijdens je vakanties? Via 3G en/of 4G dus. Dit niet al te moeijk te gebruiken is Voornamelijk bedoeld voor in de EU zone.

icon

Beste antwoord door eric 12 May 2023, 03:16

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Jazeker @Ralph F 

Je kunt op je telefoon de functie wifi hotspot aanzetten.  Dan verbind je jouw laptop hiermee en heb je een internet verbinding op je laptop.

Jazeker @Ralph F 

Je kunt op je telefoon de functie wifi hotspot aanzetten.  Dan verbind je jouw laptop hiermee en heb je een internet verbinding op je laptop.

Als je dit nou niet hebt, of niet eens kan gebruiken?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ralph F 

Welke telefoon heb je? Met de meeste telefoons kan je ook mailen.

Reputatie 7
Badge +14

Jazeker @Ralph F 

Je kunt op je telefoon de functie wifi hotspot aanzetten.  Dan verbind je jouw laptop hiermee en heb je een internet verbinding op je laptop.

Als je dit nou niet hebt, of niet eens kan gebruiken?

Als je nog geen mobiele telefoon hebt,  dan kun je een data only abonnement nemen. Deze kun je direct in laptops/tablet gebruiken indien deze 4g/5g ondersteuning hebben.  En anders koop je een losse mifi erbij. Dan creëer je een wifi netwerk waarop je de laptop weer aanmeld.

Ik weet zeker dat mijn telefoon dit niet kan.

Buitenlandse netwerken heeft niet altijd 5G, 4G of werken niet zoals in Nederland.

Er zou een soort USB-stick bestaan waarmee je dit zou kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +14

Ja, data usb dongels zijn er ook. Alleen verkoopt t-mobile die niet zelf maar kun je die bij een retailer kopen. Het klopt ook dat de dekking in het Buitenland niet te vergelijken is met die in NL. Je bent daar wel afhankelijk van of dit voor jou daar werkt.

Datgene hoeft niet zelf door T-Mobile verkocht worden, zolang ik Simkaart of iets tijdelijk kan toevoegen aan mijn abonnement voor de periode dat ik in het buitenland ben, om daar toch kunnen werken op internet.

Reputatie 7
Badge +14

Als je een aparte simkaart naast je telefoon wilt laten werken dan zul je een apart abonnement nodig hebben. Die hebben een looptijd van minimaal 1 jaar. Een alternatief is dat je in het betreffende land een prepaid simkaart met data tegoed koopt.

Reputatie 7
Badge +14

Datgene hoeft niet zelf door T-Mobile verkocht worden, zolang ik Simkaart of iets tijdelijk kan toevoegen aan mijn abonnement voor de periode dat ik in het buitenland ben, om daar toch kunnen werken op internet.

Welke telefoon gebruik je? 
Gelukkig hebben de meeste verblijven ook in het buitenland WiFi

Er is niet altijd WiFI beschikbaar of alleen beschikbaar in bij de receptie, waar het niet prettig is voor om dat met je laptop te gaan zitten, voor rust onder andere al. Ik heb toch al meegemaakt dat je naar een bekender restaurant / café moet gaan om redelijke WIFI te kunnen krijgen, al voor je e-mail daadwerkelijk te kunnen ophalen en verzenden. Of het lokale publieke WIFI netwerk werkt beter. Daarnaast lijkt de WIFI niet altijd te werken met laptop en werkt een kabel veel makkelijker.

 

Ik ben opzoek een klein apparaat, een soort USB stick met SIM kaart waarbij ik kan internetten in het buitenland, tijdens mijn vakanties aldaar, met een T-Mobile abonnement uitbreidingsoptie of zo iets dergelijke dat ik dan kan inschakelen hiervoor. Het zou fijn zijn dat dit ook werkt in Nederland.

 

Reputatie 3

mijn mobiel is van Samsung 22+ en iuk gebruik email programma : K-9-Mail.

Die werkt heel goed met Ziggo account 

Reageer