Beantwoord

Bluetooth valt steeds uit

  • 12 December 2018
  • 6 reacties
  • 18202 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Sinds een maand heb ik een nieuwe telefoon, een Sony Xperia ZX2, waarbij ik tot vandaag regelmatig de bluetooth functie heb gebruikt en deze altijd naar behoren heeft gewerkt. Echter merkte ik vanochtend problemen toen ik via mijn Spotify app muziek wilde luisteren op mijn JBL headphone, via bluetooth. Ik was onderweg, telefoon in mijn jaszak en geen wifi bereik dus op 4G netwerk. De muziek viel steeds af en aan weg, omdat bluetooth steeds uitviel en opnieuw ging connecten. Dit gebeurde ongeveer 10x in een 20min tijdsbestek. Eenmaal op locatie met wifi probeerde ik mijn telefoon via Bluetooth te verbinden met een JBL boxje, maar zodra mijn telefoon een meter van de box verwijderd was viel het weer af en aan uit. De telefoon ligt nu 30cm bij het boxje vandaan en werkt nu wel, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat de afstand maar zo kort kan zijn en dit was voorheen ook niet het geval. Wat kan hier het probleem zijn?

Alle toestellen waren opgeladen, vol batterij en alle apps en software op de telefoon zijn up2date.
icon

Beste antwoord door Rajaalderi 12 December 2018, 10:03

Bekijk origineel

6 reacties

Bij mij heeft het ook geholpen; ik heb nu een constante verbinding 😄

Hi @Howie_nl 

Hier staan wat tips over hoe je je iPhone kan verbinden met Carplay. Als dat niet werkt dan kun je ook contact opnemen met Apple, wellicht dat ze met je kunnen meekijken. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Dank, deze tips ken ik al en dat was niet mijn vraag.

Anyway, de laatste tijd valt bluetooth niet meer weg en dus case closed!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Howie_nl 

Hier staan wat tips over hoe je je iPhone kan verbinden met Carplay. Als dat niet werkt dan kun je ook contact opnemen met Apple, wellicht dat ze met je kunnen meekijken. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Hallo,

Sinds gisteren verbreekt mijn bluetooth verbinding telkens in CarPlay.

Ik heb diverse keren met “vergeet apparaat” opnieuw een nieuwe bluetooth verbinding gemaakt maar het blijft verbreken. Ook de telefoon (iPhone 11) diverse keren uit gereboot.

Ik heb dit nooit eerder gehad en wat kunt u mij adviseren?

Hi Rajaaderi,

Bedankt voor je heldere uitleg. Dit lijkt inderdaad te werken! Super thanks!

Gr. Indy
Reputatie 2
Beste IndyB,

Zou u dit eens willen proberen:

  1. ontkoppel de telefoon en het bluetooth apparaat van elkaar
  2. Ga dan op de telefoon naar instellingen -> Systeem -> Telefooninfo -> tik een aantal keer op "Build-number" tot je de pincode in moet voeren en daarna "je ben nu ontwikkelaar" aan gaat
  3. Ga daarna terug naar Instellingen -> Systeem -> Ontwikkelaarsopties -> Netwerken -> Bluetooth-AVRCP-Versie -> Kies AVRCP 1.4 of 1.5 (afhankelijk van welke ingesteld staat)
  4. herstart de telefoon
  5. Koppel de telefoon en het apparaat opnieuw.
Dit heeft andere mensen al geholpen.

Ik hoor graag of het werkt.

Succes!

Reageer