Beantwoord

Extra inlossen toestelkrediet

  • 27 August 2022
  • 8 reacties
  • 648 Bekeken

Ik wil graag extra inlossen op mijn toestel krediet om sneller af te betalen, maar deze mogelijkheid wordt niet geboden. Alleen het gehele krediet is mogelijk. 

icon

Beste antwoord door eric 27 August 2022, 09:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat klopt. Je kunt bij afsluiten van een abonnement een keuze maken hoe groot je leningdeel moet zijn. Daarop wordt maandbedrag berekend.  Dit staat dan voor de looptijd van de lening vast. Je kunt vervolgens on 1 keer de lening geheel afbetalen. Dan verdwijnt ook een eventuele BKR registratie. 

 

Hi, toch nog even een reactie van mij. 

Allereerst kan het ook gaan om een krediet zonder BKR als je een deel boven de 250 euro zelf direct betaal bij het afsluiten. 

Maar je antwoord voldoet niet aan mijn vraag,  wellicht niet goed gelezen. 

Mijn vraag is waarom de mogelijkheid niet geboden wordt. 

Tele2 is nu onderdeel van T-Mobile,  maar daar was het wel mogelijk. 

Hadden ze daar een beter financieel programma om dit te kunnen regelen?

Dus nee, T-Mobile werkt hier niet aan mee.

Ik kom zelf uit de ict en weet wat allemaal mogelijk is, maar dan moet je er wel wat energie in stoppen. 

Wellicht even voorleggen bij de financiële afdeling. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Philip1960 , zoals ik al schreef, een eventuele BKR registratie.

Er wordt geen rente in rekening gebracht,  dus je wint niets met alleen een deel eerder aflossen. Zoals jij vanuit de ICT weet; als je een user storie niet beschrijft en daarna bouwt is iets niet mogelijk in de systemen. Tele2 maakte voorheen hun eigen IT oplossingen,  dat is nu ook onderdeel van T-mobile,  het een klein beetje verlagen van de maandelijkse afbetaling door een deelstorting is ook hier nu niet mogelijk. 

Zet je geld op een spaarrekening,  krijg je nog 0.05% rente en los je de lening in 1 keer helemaal af als je het bedrag bij elkaar hebt gespaard.

Ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om elke maand extra af te lossen op toestel krediet. Om er zo versneld af te zijn. Ik vind het eigenlijk heel raar dat het niet kan.

Ik denk dat het voor t mobile ook interessant kan zijn, ze rekenen geen rente. Hoe eerder hun geld terug hoe beter dat het is lijkt me. Wellicht iets om te verbeteren voor tmobile.

 

groet mark

idd Mark, als een kleine speler als Tele2 toen nog niet ingelijfd bij T-mobile het wel mogelijk maakte,  is het gewoon teveel service voor T-mobile om dit te regelen. 

Je weet, de service houd op na het afsluiten van je abonnement. 

Dit zie je nu ook bij mensen die gekozen hebben voor glasvezel van T-mobile,  die klagen ook over de service na afsluiten van een contract. 

Beetje jammer T-mobile. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Mark,

Spaar de afbetaling bij elkaar op een bankrekening,  zodra je volledig kan aflossen doe je dat in 1 keer. 

Weer een suf T-mobile antwoord. 

Mark hou maar op, en denk erover na om na je contact lekker over te stappen. 

Die reclame over het beste netwerk is ook sterk overdreven.

In de randstad werkt het aardig, maar meer ook niet.

Mijn zoon en mijn vrouw zijn over naar Vodafone via Ziggo met een veel betere deal.

Ik moet helaas tot volgend jaar wachten. 

Ja dat vind ik ook vreemd, hoezo is dat niet mogelijk? Het hele idee hiervan is om sneller van een betaalverplichting af te zijn zodat je maandlasten ook omlaag gaan. Kun je niet gewoon mailen met de administratie van T-mobile en het zo regelen? 

Reageer