Beantwoord

Galaxy S4 start niet meer op; vast op opstartscherm

  • 23 June 2021
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Ik probeerde vandaag mijn S4 op te starten, maar ik kom niet verder dan het scherm waarop samsung staat met een knipperende achtergrond. De vorige avond deed de S4 het nog gewoon.

Ik heb al geprobeerd om via “reboot system now” de S4 opnieuw op te starten, maar ik blijf hetzelfde resultaat houden. Ook een andere batterij helpt niet.

Moet ik nu vrezen dat de S4 helemaal dood is? Of kan ik nog op een andere manier in de gsm komen? Ik heb nog wel data op de gsm staan die ik graag nog wel veilig wil stellen.

icon

Beste antwoord door eric 23 June 2021, 18:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @fhemminga ,

Als je een factory reset hebt gedaan verdwijnt alle opgeslagen data van de telefoon. Ik hoop dat jij een ander soort van reset hebt gedaan. Toch is het vaak zonder regoreuze maatregelen vaak niet mogelijk een telefoon uit zo'n toestand te krijgen. Het kan ook nog een hardware fout zijn die b.v. door corrosie vormen van vocht pas na verloop van tijd, nu dus, optreed.

Effin, de grootste kans op succes heb je altijd met je backup. Je Google account slaat veel data op, ook bijvoorbeeld Whatsapp op Google drive!

Neem eens een ander Android toestel, doe een factory reset daarop en begin van scratch met het inloggen op je Google account. Dan zie je wat Google allemaal had opgeslagen en dus direct weer beschikbaar is.

Ik heb geprobeerd om een soft reset toe te passen, maar dat lukte niet. Vervolgens via power, home en volumeknop de gsm opgestart en daar kon i k kiezen uit verschillende opties. Ik heb toen gekozen voor system reboot now, maar ik bleef in het laadscherm steken.

Ik heb even op mijn google drive gekeken en onder backups staat dat de laatste backup van de Galaxy S4 van 22 juni 2021 is. Daaronder staat nog een aparte backup van whatsapp, maar die is van 1 juni 2021.

Reputatie 7
Badge +14

Ok, ik zou eerst die eens even gaan recoveren op een andere telefoon. Een S4 is toch al een paar jaar oud, dus even een ander toestel gaan gebruiken kan sowieso geen kwaad.

Dan moet ik wel eerst een anders smartphone kopen!

Reputatie 7
Badge +14

Bij Media markt zijn er nu de btw vrij dagen. Misschien zit daar wat leuks tussen.

Reageer