Beantwoord

Galaxy Watch 4 - LTE

  • 20 August 2021
  • 35 reacties
  • 4627 Bekeken

In DE is de Galaxy watch 4 verkrijgbaar als LTE versie (E-Sim). Hier in NL schijnt dit zo een dingetje te zijn, wil zeggen, niet beschikbaar als LTE. Ik vraag me nu af, als ik de horloge koop in DE of ik deze dan kan koppelen aan een E-Sim activatie van T-Mobile NL.

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 21 August 2021, 09:31

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 2

Ja het kan, een of jouw esim abonnement op je galaxy smartwatch zetten maar je kunt (nu nog) niet twee esim's tegelijk actief hebben want dat is nu precies wat multisim doet. Dus T-Mobile zet graag multisim aan voor Android gebruikers, een half jaar na start voor de Apple fanboys, Gogogo!

Reputatie 2

Afgelopen week heeft T-Mobile via een tweet bekend gemaakt dat ze 4G / e-sim / LTE bij de Apple Watch gaan ondersteunen. Wat op zich heel goed nieuws was. Maar ik hoop dat T-Mobile dat ook bij de Galaxy Watch 4 gaat doen. Niet iedereen gebruikt de producten van Apple. Er zijn ook genoeg klanten die Android en o.a. Samsung prefereren. Ik gebruik al jaren een originele Samsung Galaxy Watch. Zo gauw LTE bij de Galaxy Watch 4 wordt ondersteund, ga ik die meteen aanschaffen!

Heb de watch 4 lte al, T-Mobile graag actie want inderdaad in DE werkt het wel en waarom weer alleen die apple producten als eerste in NLD

Reputatie 2

Multisim staat sinds vandaag aan voor de GW4, dank T-mobile het werkt prima!

Reputatie 2

Hi Joehannus68 en Sjoerdeaux,

We hebben op dit moment nog steeds geen nieuws over de introductie van andere Watches.

Zodra er hier een update over is dan laten we dit zeker ook direct hier op onze Community weten! 

Komop T-Mobile, hoe staat het ermee want er is zeker vraag naar een gedeeld esim abonnement voor oa je smartwatch (en niet alleen maar Apple)

Is er trouwens al bekend of er net als in Duitsland ook tablets ondersteund gaan worden? Zodat je bijvoorbeeld drie devices (telefoon, smartwatch en tablet) tegelijkertijd met multi sim kunt gebruiken.

Nog anderhalve week trouwens en dan wordt mogelijk de Galaxy Watch 5 aangekondigd.

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile heeft alleen uitgesproken dat oudere modellen (2 en 3, die ook niet meer te koop zijn) niet worden ondersteund. Dan kun je verwachten dat nieuwere modellen wel ondersteund gaan worden.

 Tis weer typisch T-Mobile Nederland dat de E-Sim wel in Duitsland wordt ondersteund voor de Galaxy Watch 4 android versie maar niet in Nederland. 

Wel adverteren dat het zo makkelijk is met een eSIM dual op meerdere apparaten kwestie van omwisselen naar E-Sim.  eSIM op de Apple watch wel maar niet op de samsung smartwatch ?

Ook raar, als je vanuit duitsland verhuist en het abbonement overzet in Nederland dat dan jouw esim voor je Watch niet meer wordt ondersteund. 

T-Mobile doe er wat aan,  het is in Duitsland al gefixt in samenwerking met Samsung je hoeft het alleen in Nederland te implementeren!
 

 

 

Reputatie 2

Hallo, gaat T-Mobile nu eindelijk esim en multisim aanbieden voor Android watches zoals de galaxy watch 4 LTE net zoals T-mobile in Duitsland al doet? Kom op T-mobile, ik wil ook beta tester zijn als jullie het eerst in een kleine groep willen uittesten

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Sjoerdeaux ,

Een moderator heeft 2 weken geleden al aangegeven dat als er wat te melden zou zijn ze hier op het forum dit aan te geven. Er is nog geen post over geweest. Voor de Apple watch hebben ze helaas ook geen beta testers gezocht.. mocht dat hier anders zijn, dan zullen ze dat zeker op het forum verzoeken.

Reputatie 7

Hi Joehannus68 en Sjoerdeaux,

We hebben op dit moment nog steeds geen nieuws over de introductie van andere Watches.

Zodra er hier een update over is dan laten we dit zeker ook direct hier op onze Community weten! 

Reputatie 2

Het staat er echt, en is het echt ook technisch mogelijk om het te regelen voor de galaxy watch. 

Waar staat dit precies? Want anders ga ik binnenkort maar eens langs bij de t-mobile shop. 

je kunt in my t-mobile gewoon (nog) een esim bestellen en die activeren op je galaxy 4 smartwatch dmv de qr code

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Schallmeijer 

Op dit moment is het nog niet bekend of wij dit gaan ondersteunen. Mocht dat gebeuren dan delen we dat uiteraard direct!

Reputatie 7
Badge +14

Voor tablet waren er al abonnementen.  Om spraak en data op een watch te gebruiken moest een speciale dienst worden ontwikkeld. 

Ik kreeg daar vanmorgen ook een e-mail over van T-Mobile. Goed nieuws. Eindelijk 🙂. 

Nu heb ik toch nog een vraag. In augustus komt de Galaxy Watch 5 vermoedelijk uit. Is de verwachting dat die dan ook meteen ondersteund wordt? De Pro versie daarvan krijgt namelijk een veel grotere batterij dan de Galaxy Wacht 4 Classic. Dus wil daar eigenlijk op wachten.

Heb de watch 4 classic nu met multi/e-sim. Werkt prima alhoewel google pay instellen even uitzoeken was: je voegt nl. bankpassen via de app op je telefoon toe voor je wearable.

 

Batterijduur kan beter, maar om daar in augustus/september 150% meer te gaan betalen zag ik mij niet doen.

 

Ik hou het nu wel 2 dagen vol, zonder m continue als mobiel te gebruiken (dus geen spotify, geen google maps e.d. gebruiken), dus alleen heath monitoring, contactloos betalen, en notificaties/whatsapp. 

Voor tablet waren er al abonnementen.  Om spraak en data op een watch te gebruiken moest een speciale dienst worden ontwikkeld. 

In Duitsland biedt T-Mobile wel multi-sim aan voor phones,tablets en watches… Dus technisch gezien kan het gewoon.

MultiSIM: Einfache Erweiterung der SIM-Karte | Telekom

Reputatie 2

Hi T-Mobile, op jullie website staat:

Welke smartwatches zijn geschikt voor Multisim?
Alleen Samsung Galaxy 4 Watches en cellular Apple Watches zijn geschikt voor Multisim.

Nou kom maar op! Ik heb alleen een esim QR code nodig (hebben jullie) of anders een activatiecode om multisim te aan te zetten. Mobiel internet gebruik van android watches is met GPay en music streamen minstens zo groot en nodig als bij Apple.

Reputatie 7
Badge +14

Ik weet niet op welke pagina je voor dat ziet maar op deze pagina staat alleen dat je voor Apple kunt bestellen en je voor Android een notificatie email kan aanmelden.

Bij de FAQ lees ik juist:

 

Reputatie 7
Badge +14

Nederland is Duitsland niet. Zie andere topic voor de verschillen...

Ik snap de keuze voor Apple gewoon niet. Er zijn veel meer samsung gebruikers, en daarmee Android. Zie ook volgend bericht op tweakers.

https://tweakers.net/nieuws/196740/43-procent-van-smartphonebezitters-in-nederland-heeft-er-een-van-samsung.html

Wanneer gaan jullie nou eindelijk ook andere horloges ondersteunen? En neem meteen tablets mee, net als in Duitsland. 

Andere vraag dan, kun je een galaxy watch 4 LTE net als een telefoon als mobiele hotspot gebruiken?

Reputatie 7
Badge +14

Andere vraag dan, kun je een galaxy watch 4 LTE net als een telefoon als mobiele hotspot gebruiken?

Neen, die functie zit niet op het horloge. De data verbinding op het horloge is lte-m. Dat ondersteund alleen lage datasnelheden. Een hotspot zou zo'n horloge ook niet aankunnen qua batterij. 

En ik heb sinds gisteren een GW5 Pro, aangeschaft via T-Mobile, en een multi sim abonnement afgesloten. Werkt super. Ben er heel blij mee.

Heb overigens een vraag - kunnen jullie achterhalen of onderstaand bandje in Nederland leverbaar gaat zijn: 

https://www.samsung.com/uk/mobile-accessories/link-bracelet-titanium-for-galaxy-watch5-pro-gray-titanium-gp-tyr925hcasw/

Reputatie 2

Vandaag nieuwe software op de Galaxy watch 4 LTE en warempel kan ik nu een QR code in de Wearable app scannen om de esim te activeren. Dus als T-mobile graag de multisim optie aanzet en bij bestelling een nieuwe QR code toestuurd dan zou het moeten werken!

Reputatie 2

Het staat er echt, en is het echt ook technisch mogelijk om het te regelen voor de galaxy watch. 

Reageer