Beantwoord

Geen verbinding meer mogelijk met PS remote play via mobiel netwerl

  • 16 January 2023
  • 1 reactie
  • 732 Bekeken

Ik verbind mijn playstation regelmatig met mijn laptop/telefoon via remoteplay. Dit doe ik soms door hetzelfde netwerk te gebruiken, waar mijn ps4 ook op is verbonden. En soms als ik niet thuis ben via de mobiele data of hotspot van mijn telefoon (onbeperkt data).

Sinds een week komt de verbinding komt niet tot stand via de hotspot. Ik krijg een melding 8801338d of 8801338f. Nog tot daarvoor kon ik gewoon op mijn laptop en telefoon via de mobiele netwerk van mijn telefoon (hotspot, bedraad) verbinding maken met remote play.

Vanuit een ander netwerk zijn er geen problemen, dan komt er prima een verbinding tot stand met de ps4 via remote play. Ik heb de programma’s ook opnieuw gekoppeld met de playstation onder hetzelfde netwerk. Als ik dus met 4g of hotspot van mijn telefoon probeer te verbinden, pakt hij het niet. De playstation zowel op ethernet als wifi geprobeerd, geen effect.

Alles is up-to-date. Netwerkinstellingen ook opnieuw ingesteld, had geen effect. Ik heb hoge internet snelheden (>100mb/s). Netwerk instellingen op mijn telefoon ook al opnieuw ingesteld, uit en aan gezet. Probleem lijkt echt te liggen aan het mobiele netwerk en T-mobile. 

Zijn er beperkingen/restricties doorgevoerd in de mobiele netwerk van T-mobile? Ideeën?

icon

Beste antwoord door agentS9 19 January 2023, 18:36

Bekijk origineel

1 reactie

Update: PS4 kon geen verbinding maken omdat er op de router de poorten geblokkeerd waren/niet beschikbaar waren. Hiervoor kun je 3 dingen doen:

  1. de makkelijke optie; de internet toevoer naar je modem toe die dan het weer bij je thuis verspreid uit halen. Stekker van je modem er uit halen. Na 10seconden weer de internet naar je modem toe insteken en daarna de stekker terug steken. Dit zou de poorten moeten vernieuwen.
  2. je router updaten; raadpleeg je provider.
  3. handmatig de poorten invoeren door in je router in te loggen en via port forwarding te regelen. Ik heb deze reddit pagina gebruikt voor de poort codes: https://www.reddit.com/r/remoteplay/comments/psc95a/comment/i0qtjhh/

 

Reageer