Beantwoord

Hoe van NAT type strict (type 3) naar moderate/open (type2) mobiele hotspot 5G PS4

  • 12 February 2021
  • 12 reacties
  • 2809 Bekeken

Weet iemand hoe je van NAT type strict (type 3) naar 2 gaat met een mobiele hotspot 5G naar de Ps4? Ik heb de APN al veranderd naar '’internet'’ van smartsite.t-mobile maar dit lukt niet. (wel bij mijn galaxy s9 4G+) nu een s21 5G.

Hopelijk weer iemand het antwoord hierop?

Gr, 

Sil

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 February 2021, 08:12

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @handbalfreak1 

Is je gaming console bedraad aangesloten?

Hallo Waqqas,

Ik gebruik mijn mobiele 5G wifi hotspot van mijn telefoon voor het internet op de console. Het internet ia dus draadloos. 

Alleen hij geeft NAT type strict aan (type 3)

Ik weet niet hoe ik dit naar 2 kan zetten.

Gr,

Sil

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@handbalfreak1 

Ah okay verkeerd gelezen.

Het gaat dus wel goed via 4G+? Je kan in instellingen, verbindingen, mobiele netwerken, toegangspunten proberen om eens alleen 4G te gebruiken.

Ja, ik wil juist 5G met NAT type 2 gebruiken om fatsoenlijk te kunnen gamen vanwege de snelheden en latency. Alleen krijg hem gewoon niet op NAT type 2.

Gr,

 

Sil

 

 

Reputatie 7
Badge +14

5g zoals nu beschikbaar is in Nederland kent nog geen significant lagere latency of hogere snelheden dan 4g +.

Best game experience is nog steeds via een vaste lijn. Veel mensen die een ps5 via een s21 hebben verbonden ga je hier niet vinden. Misschien op PlayStation gebruikers fora.

Ah oke, beiden bedankt voor de reacties. Misschien dat een router koppelen aan de mobiele hotspot werkt voor betere ervaring. 

Ik ga nog even proberen.

Fijne weekend nog.

Gr Sil

@handbalfreak1 Probeer een punt (.) voor internet te zetten in de APN, '.internet'. Het lijkt er op dat de connectie gepakt wordt zodra er een punt en een leesteken zijn toegevoegd in het APN adres veld.

Beste Brakakakaka,

Aha, bedankt voor je reactie. Ga het even uittesten. Wellicht dat het NAT type nu wel op open gaat. 

Het is niet gelukt niet met een (.) Voor het internet in de APN om NAT type 2 te krijgen. Wellicht weet iemand anders de oplossing?

 

Reputatie 7
Badge +15

@handbalfreak1 

Als je bij netwerkmodus 4G selecteert heb je dan wel NAT type 2, gewoon even testen.

Bij verbindingen > mobiele hotspot > mobiele hotspot > 3 puntjes rechtsboven > mobiele hotspot configureren kun je ook een vast kanaal ipv auto selecteren. Dat kan je ook eens testen.

Hallo Waqqas,

Ja dan wel met "internet" als APN naam.

Zou ook met 5G moeten kunnen op de een of andere manier om dan NAT type 2 te krijgen. Maar hoe?

 

Reputatie 7
Badge +15

@handbalfreak1

Heb je het kanaal ook aangepast om te kijken of dat helpt voor 5G?

Tussen 4G en 5G zit weinig verschil voorlopig dus op 4G een hotspot maken zou weinig moet uitmaken vergeleken met 5G.

Reageer