Beantwoord

Iemand anders belt met mijn nummer?

  • 20 April 2022
  • 2 reacties
  • 990 Bekeken

Ik kreeg net een raar telefoontje. Iemand belde mij omdat zij door mijn nummer gebeld was. Ik weet van niets en mijn telefoon ligt de hele tijd naast mij. Moet ik mij zorgen maken?

icon

Beste antwoord door eric 20 April 2022, 11:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nummer spoofing is heel  makkelijk. Er zijn gewoon websites waarbij je elke nummer kunt invoeren waarmee je dan een gesprek kan opzetten. Dat is natuurlijk niet gratis, dus is meer de vraag, wat zou diegene die met jouw nummet belt willen bereiken? Technisch is dit in ieder geval niet te voorkomen.

Nummer spoofing is heel  makkelijk. Er zijn gewoon websites waarbij je elke nummer kunt invoeren waarmee je dan een gesprek kan opzetten. Dat is natuurlijk niet gratis, dus is meer de vraag, wat zou diegene die met jouw nummet belt willen bereiken? Technisch is dit in ieder geval niet te voorkomen.

Ik zou niet weten wat ze ermee willen bereiken. Is nu ook voor de eerste keer dat ik het hoor. Iemand (jonge dame) belde me op en zei dat ze gebeld was door mijn nummer. Verder ook geen idee. Ze had de oproep gemist en belde daarom terug.

Ik wacht het wel af of het dan vaker gebeurd. bedankt in ieder geval voor uw reactie