Beantwoord

iPhone 13 Pro Defect

  • 19 April 2022
  • 8 reacties
  • 286 Bekeken

In februari eindelijk mijn nieuwe toestel, de iPhone 13 pro binnen gekregen. Het toestel beviel me prima, had geen last van problemen. Tot 2 dagen geleden. Ik heb de iPhone nu 2 maanden en hij doet helemaal niks meer. Tijdens normaal gebruik van de iPhone begon hij eerst vast te lopen, vervolgens viel de iPhone uit en werd hij enorm heet. Ik heb hem een aantal uur met rust gelaten, meerdere keren geprobeerd te resetten en zelfs na het opladen gebeurd er niks. Ik heb een gloednieuwe iPhone, waar ik helemaal niks meer mee kan doen. En natuurlijk gaat de betaling voor mijn abonnement en telefoon, gewoon door terwijl ik helemaal niks meer aan deze telefoon heb..

 

Aangezien ik geen toegang heb tot mijn iCloud, kan ik “Find my iPhone” niet uitschakelen. Hierdoor kan het toestel niet opgestuurd worden voor reparatie of omruiling voor een nieuwe. Ik ben bij twee T-Mobile winkels geweest die op dit moment helemaal niks voor mij kunnen betekenen. Zelfs een leentoestel word niet aan gedaan. Ik moet zelf maar voor een ander toestel zorgen, die ik niet heb. Ook is dit financieel voor mij niet mogelijk. Dit betekend dat ik lange tijd geen telefoon heb en niet bereikbaar ben, waardoor er heel veel belangrijke dingen voor mij wegvallen. Ik ben enorm teleurgesteld in de klantenservice van T-Mobile, had dit niet verwacht.

 

Toch ben ik benieuwd of er meerdere mensen zijn met een iPhone die dit probleem ook hebben gehad. Er is niks raars mee gebeurd in 1 klap doet de iPhone helemaal niks meer. Misschien heb ik wel gewoon enorme pech..

icon

Beste antwoord door eric 19 April 2022, 20:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een telefoon die na zo'n periode opeens stopt komt vaak door invloeden van buitenaf. Denk aan vallen of vocht. Of dat bij jou ook het geval is kan tijdens een reparatie worden vastgesteld. Je kunt dat laten doen via T-Mobile of direct via de support pagina van Apple. Dan kun je ook direct bij een Apple store langsgaan. Als het geen garantie is had je een verzekering kunnen afsluiten voor eigen veroorzaakte schade. Die schadeverzekeringen hebben soms een meerprijs zodat ook een vervangend toestel wordt uitgeleend. Een vervangend toestel is bij geen enkele provider inbegrepen bij een reparatie.

Een telefoon die na zo'n periode opeens stopt komt vaak door invloeden van buitenaf. Denk aan vallen of vocht. Of dat bij jou ook het geval is kan tijdens een reparatie worden vastgesteld. Je kunt dat laten doen via T-Mobile of direct via de support pagina van Apple. Dan kun je ook direct bij een Apple store langsgaan. Als het geen garantie is had je een verzekering kunnen afsluiten voor eigen veroorzaakte schade. Die schadeverzekeringen hebben soms een meerprijs zodat ook een vervangend toestel wordt uitgeleend. Een vervangend toestel is bij geen enkele provider inbegrepen bij een reparatie.

Dat is bij mij absoluut niet het geval. Ik heb deze telefoon nog nooit laten vallen, ben enorm zuinig met mijn spullen. Heb nog nooit een telefoon kapot gehad. Vocht is al helemaal niet mogelijk, hij is nooit in aanraking geweest met ook maar een druppel water. Mijn vriend zat naast me toen de telefoon volledig vastliep en uitviel. Er bestaan ook nog gewoon mensen die eerlijk zijn en het is frustrerend dat mensen je vervolgens niet helemaal serieus nemen. Ze mogen bij reparatie alles controleren, ze zullen niks van schade of vocht kunnen vinden :).

Reputatie 7
Badge +14

Lever gewoon je telefoon in voor reparatie. Nu heb je er ook niets aan. Maak een afspraak bij Apple in de store's. Wordt er direct naar gekeken.

Lever gewoon je telefoon in voor reparatie. Nu heb je er ook niets aan. Maak een afspraak bij Apple in de store's. Wordt er direct naar gekeken.

Dat is dus nog niet mogelijk. Find my iPhone moet uitgeschakeld zijn, dit moet via iCloud. Ik heb geen toegang tot mijn iCloud account, hij is vergrendeld. Zolang ik mijn iCloud niet in kan, is opsturen voor reparatie niet mogelijk. Ik ben al bij aMac geweest en heb telefonisch contact gehad met Apple. Hun kunnen helaas niks voor mij betekenen. Het kan wel een week duren voordat ik bericht krijg om weer toegang te krijgen tot mijn Apple ID / iCloud. Tot die tijd kan ik helemaal niks doen, alleen maar afwachten..

Reputatie 7
Badge +14

Tja, daar ben ik niet bekend mee. Blijkbaar heeft Apple nogal wat specifieke items aan jouw telefoon gekoppeld. Volgende keer een Android kopen? Geeft veel meer vrijheid.

Je kunt kunt het iCloud activeringsslot uitschakelen in een web browser:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/icloud/mmfc0eeddd/1.0/icloud/1.0#mm053dcf467a
 

Maar blijkbaar kun jij niet inloggen op iCloud.com? Waarom is jouw account vergrendeld?

Je kunt kunt het iCloud activeringsslot uitschakelen in een web browser:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/icloud/mmfc0eeddd/1.0/icloud/1.0#mm053dcf467a
 

Maar blijkbaar kun jij niet inloggen op iCloud.com? Waarom is jouw account vergrendeld?

Ik kan inderdaad niet inloggen op mijn iCloud. Nadat mijn telefoon helemaal niks meer deed heb ik geprobeerd om met een toestel van mijn vriend in te loggen op mijn iCloud. Ik wist het wachtwoord niet goed meer, waardoor ik het te vaak heb moeten proberen en mijn account is vergrendeld. Ik weet inmiddels mijn ww weer, helaas te laat.. Ik moet nu wachten tot 24 April. Dan krijg ik een sms om het wachtwoord opnieuw in te kunnen stellen. Op hoop van zegen dat het dan wél lukt, ik wil mijn iPhone 13 pro namelijk zo snel mogelijk opsturen voor reparatie.

Tja, daar ben ik niet bekend mee. Blijkbaar heeft Apple nogal wat specifieke items aan jouw telefoon gekoppeld. Volgende keer een Android kopen? Geeft veel meer vrijheid.

 

Een week geleden heb ik mijn iPhone eindelijk naar een T-Mobile shop gebracht. Hij is opgestuurd naar Dynafix voor reparatie. Vandaag te horen gekregen dat het onder de garantie valt omdat er absoluut geen sprake was van val, stoot of vochtschade. Mijn iPhone wordt omgeruild (geswapt) voor een nieuw toestel. Fijn dat er eindelijk bevestigd wordt dat ik gewoon eerlijk ben geweest. Fabrieksfoutjes bestaan ook nog gewoon, ook bij Apple. En helaas moet ik nou net die ene telefoon hebben.. :p