Kapotte toestel

  • 18 February 2023
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Ik heb sinds september een iPad met een abonnement. Dat valt dus nog steeds binnen 12 maanden. Alleen is de beeldscherm kapot gegaan door een val. Wat ik in de winkel heb meegekregen is dat al heb ik garantie, moet ik alsnog reparatie kosten betalen en dat is ongeveer 200 euro. 
mijn iPad doet het nog maar ik heb liever dat ik met een hele iPad rondloop. Iemand die weet hoe het werkt. En misschien dat ik met termijnen kan betalen de reparatie kosten?

eric 1 jaar geleden

Hoi @Derr55 , welkom bij de community 

Garantie is voor het repareren als het product vanuit de fabriek niet goed zou zijn. Het per ongeluk laten vallen valt helaas niet onder fabrieksgarantie. Datzelfde geldt voor als het toestel te vochtig is geworden en waterschade heeft opgelopen.

Je kunt de ipad over laten repareren,  het is immers al jouw eigendom. Misschien kan het ergens goedkoper. Betalen kan niet in termijnen. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Derr55 , welkom bij de community 

Garantie is voor het repareren als het product vanuit de fabriek niet goed zou zijn. Het per ongeluk laten vallen valt helaas niet onder fabrieksgarantie. Datzelfde geldt voor als het toestel te vochtig is geworden en waterschade heeft opgelopen.

Je kunt de ipad over laten repareren,  het is immers al jouw eigendom. Misschien kan het ergens goedkoper. Betalen kan niet in termijnen. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Derr55 @eric heeft helemaal gelijk 

‘Vallen valt uiteraard niet onder garantie en bij Apple en Amac is de repetitie mega duur’ 

Maar ga je niet naar Apple of TMobile  vervalt je 2 jaar garantie helemaal. Het is een keuze die je moet durven maken.

Die €200 van TMobile valt nog mee als ik online naar de prijzen kijk.

Inboedelverzekering

Heb je een inboedelverzekering? Dan wordt in sommige gevallen ook de schade aan je iPad of andere elektronica vergoed. Check in de polis of dat ook bij jou het geval is. Het is verstandig om, voordat je verder ook maar iets met je iPad doet, contact op te nemen met je verzekeraar, want ze hanteren allemaal hun eigen voorwaarden. Bij sommige verzekeraars kun je bijvoorbeeld alleen maar de schade claimen als je de reparatie laat uitvoeren door een bedrijf dat zij aanwijzen. In de meeste gevallen geldt een eigen risico.

Reageer