Nieuwe iPhone12 komt kapot aan - kan niet omgeruild worden

  • 9 December 2022
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

11 november schaf ik 4 mobiele telefoons aan: 1 samsung voor mezelf en 3 iPhones12 voor mijn kinderen. Een van de iphones blijkt dood bij ingebruikname (op 8 december). Mijn zoon, een student, had gewacht met het overzetten omdat hij daar een paar uur voor moest uittrekken die hij niet had in verband met tentamens. Omdat de ‘bedenktermijn’ van 2 weken voorbij is valt deze buiten de mogelijkheden om om te ruilen.

Nu snap ik dat er een termijn is. Feit blijft dat er een apparaat geleverd wordt dat kapot is bij eerste gebruik. Ik zou hier flexibiliteit verwachten. Ongeacht of de telefoon 2 weken of 4 weken geleden is geleverd. Er is zonder enig probleem na te gaan dat de telefoon niet gebruikt is!

De afhandeling door een call center medewerker en de onmogelijkheid een t-Mobile medewerker te spreken of ergens een klacht in te dienen komt niet prettig over. Blijkbaar is veel, zo niet alles mogelijk bij aanschaf maar op het moment er een probleem optreedt wordt de verantwoordelijkheid doorgeschoven: naar de call center medewerker, naar Apple, etc. Rest alleen het reparatie traject. Maar ik wil een iPhone die defect is bij levering niet laten repareren, ik wil een werkende iPhone.

T-Mobile ziet hier dan nog maar een beperkte rol voor zichzelf. Jammer, ik ben al erg lang abonnee, heb mijn drie kinderen ook abonnee gemaakt. Wordt tijd dit te herzien na afronding contracten.

 

eric 1 jaar geleden

Fabrieksgarantie wordt geleverd door de fabrikant. Apple is erg streng in haar voorwaarden. Dead on arrival is natuurlijk niet uit te sluiten, hoewel Apple erg haar best doen met haar kwaliteits processen en eindcontrole na productie van haar telefoons.

De verkoper, in dit geval T-Mobile,  kan de telefoon na deze periode ook niet meer als DOA claimen bij Apple maar wel fabrieksgarantie nadat je hem hebt opgestuurd. Dat gaat dan ook gebeuren. Je kunt ook langs een Apple store, daar kunnen ze vaak direct je telefoon nakijken. Kijk hier voor dat proces.

 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Fabrieksgarantie wordt geleverd door de fabrikant. Apple is erg streng in haar voorwaarden. Dead on arrival is natuurlijk niet uit te sluiten, hoewel Apple erg haar best doen met haar kwaliteits processen en eindcontrole na productie van haar telefoons.

De verkoper, in dit geval T-Mobile,  kan de telefoon na deze periode ook niet meer als DOA claimen bij Apple maar wel fabrieksgarantie nadat je hem hebt opgestuurd. Dat gaat dan ook gebeuren. Je kunt ook langs een Apple store, daar kunnen ze vaak direct je telefoon nakijken. Kijk hier voor dat proces.

 

Reageer