Beantwoord

Overheating probleem Galaxy watch 4 LTE bij gebruik 3g/4g verbinging

  • 24 August 2022
  • 7 reacties
  • 259 Bekeken

Goedendag, 

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Galaxy watch 4 classic LTE, besteld via T-mobile zelf i.c.m. de multi sim. 

Nu krijg ik vrij snel (bij geen gebruik van de watch ongeveer na 2 minuten) na het loskoppelen van mijn telefoon en dus volledig over op de multisim functionaliteit een melding dat hij oververhit is, telefoongesprekken voeren lukt niet want dan komt na10 seconden bellen al deze melding en wordt de oproep afgebroken en gaat hij in vliegtuig modus. 

Naar mijn weten is dit internationaal een bekend probleem geweest maar was dit voornamelijk het geval wanneer iemand het toestel een eigen los abonnement gaf met eigen nummer. Het blijkt dat het telefonie netwerk bij galaxy watches een signaal moet uitzenden met net even andere waardes. Je zou aannemen dat T-Mobile dit al doet maar kan het zijn dat jullie dit niet toepassen of dat er bij mij iets niet goed staat en het bij t-mobile in het netwerk systeem niet bekend is dat deze multi sim op een galaxy watch wordt gebruikt? 

 

Zijn online genoeg artikelen over dit bekende probleem te vinden, eventueel kan ik wat bronnen aanleveren die jullie wellicht in de goede richting helpen. 

Bedankt alvast,

Groeten,

Melvin1989

icon

Beste antwoord door eric 24 August 2022, 19:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er wordt al een ander signaal gebruikt. De watch maakt gebruik van lte-m. Bij dit protocol is de maximale verbinding snelheid 1mbit. Voor besparing op batterij gebruik en warmte. 

Als je horloge snel warm wordt, loopt dan de batterij ook snel leeg?  Je zou eens je kunnen melden op het samsung forum of het horloge ter reparatie aanbieden? Want dat je de watch maar 2 minuten stand alone kunt gebruiken is natuurlijk niet goed.

Er wordt al een ander signaal gebruikt. De watch maakt gebruik van lte-m. Bij dit protocol is de maximale verbinding snelheid 1mbit. Voor besparing op batterij gebruik en warmte. 

Als je horloge snel warm wordt, loopt dan de batterij ook snel leeg?  Je zou eens je kunnen melden op het samsung forum of het horloge ter reparatie aanbieden? Want dat je de watch maar 2 minuten stand alone kunt gebruiken is natuurlijk niet goed.

Het is een bekend probleem van de watch die in veel(eigenlijk alle gevallen in het verleden) gevallen opgelost dient te worden aan de kant van de provider. 

 

Een product wat ik net 2 weken heb alweer aan moeten bieden ter reparatie en dus tijdelijk kwijt ben terwijl mijn gehele sportschema er op gebouwd is lijkt mij toch niet wenselijk.

 

Reputatie 7
Badge +14

Als het in het netwerk zou zitten hebben alle watches er toch last van? Een individueel probleem met jouw versie is veel logischer. Een horloge wat maar 2 minuten zonder telefoon gebruikt kan worden zou veel meer klachten moeten geven. Het geïmplementeerde lte-m protocol is ideaal voor watches.

Maar wat gaat dan de oplossing zijn vanuit T-Mobile, vanaf dag 1 probleem met het product (gelukkig volledig kunnen gebruiken voor waar ik hem tot nu toe voor nodig had) nu 2 weken binnen. En dan al weer tijdje zonder moeten zitten, zou toch verwachten dat ter reparatie aanbieden niet een gewenste oplossing is. 

Reputatie 7
Badge +14

Als jouw horloge defect is en je kunt het blijkbaar heel makkelijk reproduceren, dan is de beste weg toch het te laten repareren. Samsung heeft verschillende mogelijkheden, van het bezoeken van een service store tot het door een koerier laten halen en brengen. Check deze pagina.

Ik heb een verzoek ingediend tot ontbinding, zat nog binnen de 14 dagen bedenktijd. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb een verzoek ingediend tot ontbinding, zat nog binnen de 14 dagen bedenktijd. 

Dat is dan zeker handig

 

Reageer