Beantwoord

Samsung A53 reageert niet bij slechte verbinding

  • 5 February 2023
  • 9 reacties
  • 419 Bekeken

Reputatie 2

Hoi. 

Ik heb sinds een paar maanden een Samsung A53. Soms kan ik de telefoon niet normaal gebruiken, hij reageert dan niet of slecht op mijn aanraking.  Ik heb gemerkt dat dit vooral gebeurt wanneer ik een slechte verbinding heb (zoals in een groot winkelpand of bedrijfspand).

Dan probeer ik te typen maar het scherm reageert niet. Het scherm lijkt mij vinger niet te voelen of hij denkt dat ik juist lang ergens op druk.

Is dit een bekend probleem en hoe kom ik hier vanaf? Kan vrij frustrerend zijn...

icon

Beste antwoord door eric 5 February 2023, 15:09

Bekijk origineel

9 reacties

Ik maak hetzelfde mee. Telkens er geen verbinding is is het quasi onmogelijk om een sms, of ander bericht in een app te typen. Er komen ook totaal andere letters op het scherm en ze zijn bijna niet te activeren. Zeer vervelend. Ook scrollen en dergelijk verlopen dan heel moeizaam. Het lijkt er op alsof hij dan niet wil werken. Met verbinding geen enkel probleem. 

Reputatie 2

Ik heb de adviezen opgevolgd en het toestel gereset. Hij bleef het goed doen tot ik weer op een plek was met slecht bereik (jumbo foodmarkt). Toen met veel moeite de WiFi aangezet en daarna waren alle problemen weg.

Dat het niet aan de verbinding zou kunnen liggen betwijfel ik dus..  

Wellicht moet Samsung hier iets in oplossen. 

Reputatie 2

Probleem is opgelost, telefoon op marktplaats gezet en weer terug naar de iPhone. Dure oplossing maar wat een verademing!

Reputatie 7
Badge +14

Bedoel je met niet reageren op schermklikken ook dat je toestel bijvoorbeeld niet op menu keuzes reageert, bijvoorbeeld als je een nieuwe app wil starten,  of alleen dat als je op een webpagina zit een keuze die je daar maakt om naar een andere pagina te gaan niet die volgende pagina laat zien?

Reputatie 2

Ik bedoel dat eerste, het scherm lijkt mijn vinger dan niet te herkennen of hij denkt dat ik mijn vinger er continu op heb. Dus iets opstarten lukt niet omdat hij denkt dat ik een app dan lang ingedrukt hou. Of bijvoorbeeld wifi aanzetten via het menu lukt ook niet goed. Als ik eenmaal wifi aan heb en ik heb verbinding zijn de problemen altijd weg..

Zo weet ik het dus dat de verbinding het is die het probleem veroorzaakt.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Nee, als het eerste je ervaring is, dan is de verbinding uitgesloten. Want voor het opstarten van een menu of app is er echt geen werkende mobiele verbinding nodig. Sterker nog, je zou zelfs je simkaart eruit kunnen halen, dan zouden die handelingen nog steeds goed moeten kunnen lopen.

Het eerste waar je hier aan moet denken is dat een APP de processor bezig houdt. Wat een goede manier is om dit te achterhalen is je telefoon een verse start te geven door een fabrieksreset. Kijk dan eens met alleen wat basis apps of e.e.a. dan wel goed loopt en dan de rest van de apps 1 voor 1 er weer op zetten.

 

Reputatie 2

Ik snap je idee maar dat is bijna niet te doen, want de problemen doen zich heel plots voor. Dat zou een proces van weken zijn waarbij mijn telefoon incompleet is.

Ik vind het heel gek dat zodra ik eenmaal verbinding heb met wifi of even naar buiten loop de problemen weg zijn. Dat merk je bijvoorbeeld in de supermarkt.

Ik ga eens proberen apps te sluiten (als het lukt) als dit zich voor doet om te kijken of dat het oplost. 

Erg vervelend wel

 

 

 

Reputatie 2

Hij deed het nu thuis ook. Was net met de instellingen bezig van de telefoon daarna deed hij raar. Toen ik de instellingen app afsloot was het probleem meteen weg. 

Raar toch!?

Reputatie 7
Badge +14

Tja, dat bedoel ik, dit moet echt iets met het toestel zijn. Als er een app de processor bezig houdt, dan reageert het toestel gewoon traag of niet.

De factory reset is echt de beste methode, veel werk, maar als je elke dag je moet ergeren is dat ook weer niet fijn.

Reageer