Beantwoord

Terugbetaling aanbetalingo

  • 17 September 2022
  • 5 reacties
  • 209 Bekeken

Geachte heer of mevrouw,

Op 09-09-2022 heb ik bij u online een Iphone 14 Max Pro besteld en €347,87 euro betaald. Achteraf blijkt dat de telefoon pas over vijf weken leverbaar is. Op 16-09-2022 liet ik u weten dat ik van de koop af wilde.

Wat is het probleem?
U hebt aangegeven dat de terugbetaling van de €347,87 euro zes weken lang kan duren. Dat is een onredelijk lang termijn. 

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om het bedrag van €347,87 euro binnen 14 dagen te storten. 

Moderator edit: het is niet toegestaan om privégegevens openbaar te delen. 

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen drie werkdagen uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

H.Nouzi

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 September 2022, 13:29

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @H.nouzi ,

Kan je zo snel mogelijk even je bankrekening nummer verwijderen? Op de community kijken ook mensen mee met minder goede bedoelingen. Het is niet de bedoeling om privé gegevens openbaar te delen.

Je kan het bericht bewerken door in te loggen en dan onder in je bericht op de drie puntjes te klikken daarna op bewerken en na het bewerken op opslaan.
Dit kan tot net geen uur na het plaatsen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @H.nouzi 

Op deze pagina staat tevens ook dat het geld binnen 2 weken na ontvangst van de bevestiging terug wordt gestort.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @H.nouzi

Welkom op de T-Mobile Community! Zoals @Waqqas  inderdaad aangeeft zul jij je geld binnen twee weken na bevestiging van de annulering je geld terug krijgen. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, horen wij dat natuurlijk graag! Een hele fijne week gewenst. 

Reputatie 2

Geachte heer of mevrouw,

Op 09-09-2022 heb ik bij u online een Iphone 14 Max Pro besteld en €347,87 euro betaald. Achteraf blijkt dat de telefoon pas over vijf weken leverbaar is. Op 16-09-2022 liet ik u weten dat ik van de koop af wilde.

Wat is het probleem?
U hebt aangegeven dat de terugbetaling van de €347,87 euro zes weken lang kan duren. Dat is een onredelijk lang termijn. 

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om het bedrag van €347,87 euro binnen 14 dagen te storten. 

Moderator edit: het is niet toegestaan om privégegevens openbaar te delen. 

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen drie werkdagen uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

H.Nouzi

en heb je ondertussen ook werkelijk je geld terug gestort gekregen??

 

Geachte heer of mevrouw,

Op 09-09-2022 heb ik bij u online een Iphone 14 Max Pro besteld en €347,87 euro betaald. Achteraf blijkt dat de telefoon pas over vijf weken leverbaar is. Op 16-09-2022 liet ik u weten dat ik van de koop af wilde.

Wat is het probleem?
U hebt aangegeven dat de terugbetaling van de €347,87 euro zes weken lang kan duren. Dat is een onredelijk lang termijn. 

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om het bedrag van €347,87 euro binnen 14 dagen te storten. 

Moderator edit: het is niet toegestaan om privégegevens openbaar te delen. 

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen drie werkdagen uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

H.Nouzi

Heb jij je geld terug gehad? 

Hoe snel ging het bij jou?

Ik heb nog steeds mijn geld niet terug en zit op 9 werkdagen dus al op 14 dagen

Reageer