Beantwoord

Toestel bij je abbonement

  • 22 November 2022
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo!

Ik vroeg me af hoe dat tegenwoordig zit met het kopen van een toestel bij je abbonement.

 

Vroeger had je dan vaak last van:

Simlock

Custom rom (bootlogo van de provider en speciale provider apps, dat soort dingen)

Updates (OS) die eerst goedgekeurd moeten worden door de provider voordat jij ze op je telefoon kreeg

 

Iemand enig idee in hoeverre dit nog is?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 November 2022, 18:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SMAW 

T-Mobile verkoopt al sinds 2010 geen toestellen meer met een simlock.

Er is verder eigenlijk geen verschil tussen een toestel gekocht bij T-Mobile of bijvoorbeeld bij de Mediamarkt. Het kan wel zo zijn dat je toestel updates wat later krijgt.

Hallo @SMAW 

T-Mobile verkoopt al sinds 2010 geen toestellen meer met een simlock.

Er is verder eigenlijk geen verschil tussen een toestel gekocht bij T-Mobile of bijvoorbeeld bij de Mediamarkt. Het kan wel zo zijn dat je toestel updates wat later krijgt.

bedankt voor je snelle antwoord Waqqas!

Maar als er werkelijk geen verschil is tussen T-Mobile of bijv los bij de winkel, waarom komen dan wel de updates later binnen? dat snap ik dan nog niet ….

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@SMAW 

Mogelijk worden ze dan eerst goedgekeurd door de provider zoals je al aangeeft, ik heb zelf een provider toestel gehad en er is geen T-Mobile logo bij opstarten of voorgeinstalleerde apps.

Via mobiel.nl of belsimpel.nl krijg je een provider onafhankelijke toestel icm een T-Mobile abonnement.

@SMAW

Mogelijk worden ze dan eerst goedgekeurd door de provider zoals je al aangeeft, ik heb zelf een provider toestel gehad en er is geen T-Mobile logo bij opstarten of voorgeinstalleerde apps.

Via mobiel.nl of belsimpel.nl krijg je een provider onafhankelijke toestel icm een T-Mobile abonnement.

@Waqqas 

 

Ja de vraag is dan natuurlijk zit er echt nog verschil tussen provider toestellen en losse onafhankelijke … of koopt de provider tegenwoordig kale toestellen en schuiven ze een op een door

Reageer