Beantwoord

twee mailaccounts aanmaken in Apple Mail

  • 3 June 2021
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Voor mijn bedrijf oefen ik verschillende werkzaamheden uit. Daarvoor heb ik verschillende mailadressen. Sinds gisteren is bij mij T-Mobile Thuis geïnstalleerd. Maar het lukt mij niet beide mailadressen aan de praat te krijgen. Het besturingssysteem van mijn computer is Apple Mac OS Big Sur. 

Inkomende mail is geen probleem; het probleem zit in uitgaande mail. Beide moeten via de SMTP-server lopen. Ik krijg de melding dat dit voor maar 1 account mag.

Heeft iemand een tip hoe ik beide mailadressen toch goed geinstalleerd krijg?

icon

Beste antwoord door yalerta 5 June 2021, 12:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ellen T, van harte welkom op de Community!

Welke opties heb je bij het instellen van de uitgaande server? Ik heb persoonlijk geen ervaring met Big Sur, maar wil er wel alles aan doen om je te helpen. Mochten wij er niet uitkomen, heb je al contact gehad met Apple Support toevallig?

Hoi Jason, ik heb nog geen contact gehad met Apple Support. Probeer het eerst vanuit T-Mobile. Ik probeer het via smtp.t-mobilethuis.nl. Het mailadres is niet van T-Mobile overigens.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Ellen T 

Je moet voor het verzenden geen gebruik maken van de mailserver van Tmobile maar van de mailserver via welk het adres ingericht is.

b.v. bij Outlook.com maak je gebruik van de outlook server voor verzenden

Een gmail adres loopt voor het verzenden van mail via de gmail server.

Instel Voorbeeld

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Jason, ik heb nog geen contact gehad met Apple Support. Probeer het eerst vanuit T-Mobile. Ik probeer het via smtp.t-mobilethuis.nl. Het mailadres is niet van T-Mobile overigens.

 

@Ellen T Wanneer het e-mailadres niet van T-Mobile is, bieden wij er in principe geen ondersteuning op. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we je op de Community niet willen helpen, want dat doen we al te graag! Maar dat betekent wel, dat wanneer er geen directe oplossing gevonden kan worden, je het beste om raad kunt vragen bij Apple Support.

Lukt het met de tips van @yalerta?

Beste allemaal,

 

Met de tips van @yalerta is het inderdaad gelukt .Dank voor het meedenken allemaal!

Reageer