Beantwoord

Unlocken prepaid Orange C115 Motorola

  • 18 October 2021
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik wil hulp  bij het unlocken van mijn Nederlandse Orange prepaid c115 Motorolatoestel.

Ik heb de Orangekaart die erin zat en al jaren niet meer gebruikt was, vervangen door een kaart van een andere provider. Ik heb op de T-mobilesite het IMEI-nr.ingevoerd en de unlockcode teruggekregen. Ik heb daarna de pincode op het toestel ingegeven waarna ik de vraag “extra wachtwoord:” krijg. Ik tikte de unlockcode in waarna ik weer de vraag “extra wachtwoord:” krijg. Ik heb de procedure herhaald maar het resultaat is hetzelfde. Via de T-mobilechat kreeg ik het advies om de Orangekaart er weer in te doen en dan pas de unlockcode in te voeren. Ik heb de oude kaart er weer ingedaan, de pincode ingegeven maar ik krijg nu de mededeling “tel. op slot! Vraag uw serviceprovider!” De chatbot is ‘wegens drukte’ intussen ook dicht. Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 18 October 2021, 19:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @ottovr  Ik heb die vraag al heel vaak voorbij zien komen. 
Volgens mij moet je dit bij de verkopende partij vragen. (Als die nog bestaat) 

Ik ga voor je opzoek! 
Heb je het op de markt geprobeerd? Heel vaak staan er van die kraampjes die unlock software bezitten. Kost wel iets. 

Reputatie 7
Badge +14

@ottovr  Kosten sim unlock

De sim unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in bezit hebt. Verstrekt de telecom partij waar de telefoon gekocht is de code niet (meer)? Bestaat die partij niet meer, of is niet bekend welke partij dat is? Dan kun je via het internet een code kopen. Of bij een GSM-winkel het toestel laten unlocken. Dit kost meestal zo'n 15 euro. Gaat het om een oude telefoon, bedenk dan dat er nieuwe eenvoudiger toestellen te koop zijn van rond de dertig euro. Dan weet je zeker dat de telefoon werkt. De meeste toestellen met een simlock zijn ouder dan 6 jaar. Dan neemt de kwaliteit van bijvoorbeeld de batterij ook significant af en het vervangen daarvan kost rond de vijftien euro. Als dat nog kan. Vandaar dit advies.

 

Bron: https://www.bellen.com 

Ik heb de unlockcode geprobeerd via ‘Beveiliging’ bij ‘Instellingen’ in te geven maar daar werd hij ook niet geaccepteerd. Na nu zelfs een block waarbij mij om een PUK-code gevraagd wordt die ik vervolgens ingeef en niet geaccepteerd wordt, terwijl T-mobile de juiste PUK-code niet heeft, en mij waarschuwt dat het waarschijnlijk om een 2G-apparaat gaat dat ze dus niet meer ondersteunen, geef ik het op. Ik was gehecht aan dit eenvoudige kleine toestelletje maar hij moet maar door een modern simlockvrij broertje worden opgevolgd.

Reputatie 7
Badge +14

2g wordt inderdaad uitgefaseerd. Een smartphone heb je ook in hele eenvoudige en goedkope varianten hoor. 

Het was nog niet eenvoudig een simpel gsm’tje (want meer heb ik doorgaans niet nodig) te vinden met 4G (want over een paar jaar is dat de bodem van de markt) niet groter dan 10 cm in lengte.

Reputatie 7
Badge +14

Dit eenvoudige 4g toestel verkoopt T-Mobile ook met abonnement. Bij retailers ook los te verkrijgen.

Dit eenvoudige 4g toestel verkoopt T-Mobile ook met abonnement. Bij retailers ook los te verkrijgen.

Het is bijna 13 cm lang, 3 cm groter dan ik als max had aangegeven. De Doro 7030 SW 4G is weliswaar bijna 2x zo duur maar is wel 2 cm kleiner

Reputatie 7
Badge +14

Tja, als dat voor jou echt belangrijk is dan heb je die dubbele prijs er vast voor over. Het is wel een klaptelefoon, dus wel veel dikker dan de Alcatel. Maar gelukkig dat je een alternatief hebt gevonden!