Beantwoord

wanneer is de sony xperia 1 mark 3 beschikbaar?

  • 17 April 2021
  • 18 reacties
  • 1579 Bekeken

Hallo,

 

Wanneer is de Sony Xperia 1 MK3 bij jullie te bestellen?

icon

Beste antwoord door Dave 4 August 2021, 14:45

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Milanw 

Momenteel hebben we deze drie Sony toestellen in het assortiment. Mochten we nieuwe Sony toestellen in het assortiment opnemen, dan zullen we dat uiteraard communiceren!

De geruchten gaan dat de telefoon (vroeg) in de zomer op de markt gaat komen.

Ik heb net een sim-only flex afgesloten, waarbij er met zekerheid is gemeld dat de Sony Xperia 1 mk3 in het assortiment komt en ik dan ook meteen kan overschakelen.;

Dus hopen dat ze zich ook aan hun woord houden, maar nog even geduld dus.

Hi @Milanw 

Momenteel hebben we deze drie Sony toestellen in het assortiment. Mochten we nieuwe Sony toestellen in het assortiment opnemen, dan zullen we dat uiteraard communiceren!

Goedenavond, is er inmiddels als meer bekend over de Xperia MK3? Ik zie dat alle Sony telefoons nu weg zijn van jullie website.

Reputatie 7
Badge +14

Kijk gewoon even bij retailers als mobiel.nl of Belsimpel.nl . Hebben vaak een groter assortiment en verkopen dat met alle providers.

Dat snap ik.. die geven al een maand lang aan "binnenkort beschikbaar" maar aangezien alle Sony telefoons nu van de T-Mobile site zijn lijkt het mij logisch dat ze voorbereidingen maken op de nieuwe serie.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Milanw 

Op dit moment heb ik nog geen nieuws, maar we zullen dat direct delen zodra er meer bekend is.

De twlefoon is inmiddels bij a overal beschikbaar om te pre orderen bij de grote webshops, gister contact gehad net kpn, vodafone en tmobile. Kpn krijgt het toestel niet, Vodafone heeft er geen informatie over en daardoor mag je er vanuit gaan dat ie niet komt, T-mobile heeft ook geen enkele informatie of het toestel beschikbaar komt maar de mensen van de klantenservice die ik heb gesproken verwachten wel dat ie komt. Hopelijk voor 15 augustus aangezien je er daarna geen gratis koptelefoon (wh100 xm3 twv 229) meer bijkrijgt. Hooelijk komt ie snel beschikbaar via tmobile. 

Voor zover ik vandaag vernomen heb (is ook nagevraagd bij andere collegas van de klantenservice) tijdens mijn belletje met tmobile vrezen ze de nieuwe sony toestellen niet binnen te krijgen in het assortiment, je kunt wel verlengen via mobiel. Nl en belsimpel (krijg je ook nog eens 200 korting op toestel + gratis koptelefoon) , als je dan binnen 14 dagen na ontvangst van toestel naar tmobile shop gaat kan je er ook chub verzekering opzetten voor zover ik gehoord heb.

Had liever de winkel van tmobile ingelopen om de nieuwe sony te halen en ff te testen, sony telefoons is de reden dat ik naar tmobile ben was gegaan. 

 

Mensen, als je wat van T-mobile wilt weten, bel ze. Want je updaten hier doen ze niet aan. 

Reputatie 7
Badge +14

Check dan ook even of dat nieuwe toestel 4gbellen en vowifi op het netwerk ondersteund waar jij je abonnement hebt. Als providers zo'n toestel niet zelf aanbieden kan het zijn dat de juiste configuratie voor deze belangrijke features niet is gecertificeerd door Sony.

Waarom is er überhaupt geen sony meer te koop bij tmobile? 

Reputatie 7
Badge +14

Ook Tele2, Vodafone en KPN verkopen geen Sony toestellen meer. Dus of ze trekken zich terug uit de( NL)markt of ze hebben problemen met de productie door het wereldwijde chip lever probleem. Goede vraag voor een Sony forum. 

Sony gaat stoppen met de productie van smartphones, dit is hun laatste stuiptrekking en die loopt niet goed.

Check dan ook even of dat nieuwe toestel 4gbellen en vowifi op het netwerk ondersteund waar jij je abonnement hebt. Als providers zo'n toestel niet zelf aanbieden kan het zijn dat de juiste configuratie voor deze belangrijke features niet is gecertificeerd door Sony.

De telefoons beschikken volgens sony over volte en vowifi en zijn gewoon compitabel met europese netwerken. (gebruik zelf bijna nooit vowifi of volte) Voor de rest onder een nieuwe reactie staat dat word vermoed dat sony zich terugtrekt uit nederland terwijl het toestel wel bij de grote concerns te verkrijgen is lijkt mij ook vreemd (coolblue, bolcom en komen nog winkels bij)

Ik kijk uit naar een echte reactie van het besluit om deze nieuwe range sony telefoons niet op te nemen in het assortiment

Het argument dat andere providers geen sony toestellen aanbieden is ook een flut argument omdat deze andere providers eigenlijk bijna nooit sony smartphones verkochten. Ook het argument dat sony de stekker er uit trekt klopt voor geen kant aangezien sony zelf een tijd terug heeft gezegd dat het niet uit maakt dat ze verlies draaien op de toestellen aangezien ze de informatie van de smartphonecameras gebruiken om hun grotere cameras te verbeteren en het bergen aan belangrijke info oplevert.

 

Ik kijk uit naar een reactie over hoe en waarom het besluit echt is genomen en of we in de nabije toekomst misschien wel deze telefoons weer bij t-mobile kunnen bestellen.

 

 

Mvg, jacco

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jacco1234321 ,

Dat de telefoon qua hardware in staat is om volte en vowifi te doen wil niet zeggen dat het op een netwerk ook het doet. Er is namelijk voor elk type toestel op elk netwerk een certificering nodig. Dan komt zo'n toestel op de whitelist. Met zo'n certificering stopt de fabrikant de softphone parameters in de ROM zodat je 'out of the box' ermee over 4g kan bellen. Dat wordt steeds belangrijker omdat 2g en 3g netwerken hun langste tijd hebben gehad en worden uitgezet.

 

Voor de rest onder een nieuwe reactie staat dat word vermoed dat sony zich terugtrekt uit nederland terwijl het toestel wel bij de grote concerns te verkrijgen is lijkt mij ook vreemd (coolblue, bolcom en komen nog winkels bij)

 

Dat een fabrikant zelf geen producten meer distribueert naar of in, Nederland houdt niet in dat producten (of zelfs een merk) niet meer verkrijgbaar is. Er kan altijd nog een distributiecentrum besluiten om via een andere weg een product alsnog in te voeren en op de markt te deponeren.

Dat zelfde hebben we jaren geleden gehad met Xiaomi en Oppo, dit is trouwens ook helemaal niets nieuws en zien we geregeld zelfs met televisies e.a. apparaten gebeuren.

Ik kijk uit naar een echte reactie van het besluit om deze nieuwe range sony telefoons niet op te nemen in het assortiment

 

Daar kun je lang op wachten ben ik bang, de mensen die over de inkoop gaan bij T-Mobile zullen echt niet met de redenen komen waarom Sony uit het assortiment is verdwenen. 

Het argument dat andere providers geen sony toestellen aanbieden is ook een flut argument omdat deze andere providers eigenlijk bijna nooit sony smartphones verkochten.

 

Wat doet een detaillist als een product niet of nauwelijks verkoopt? Zorgen dat het zo snel mogelijk uit haar assortiment verdwijnt. Zoals nagenoeg overal te lezen valt, de omzet en winst op Sony-smartphone verkopen daalt evenals het aantal verkochte toestellen. Reden temeer voor T-Mobile om het dus niet op te nemen want voorraad is geld, en geen enkele ondernemer zit erop te wachten om ingekochte toestellen met verlies te moeten verkopen.

 

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Nog even reactie vanuit ons, om eventuele verwarring of tevergeefs wachten te vermijden. Sony is gestopt met het verkopen van toestellen in de wereld van operators en er is geen planning bekend dat dit veranderd gaat worden.

Via andere partijen kun je nog Sony-toestellen kopen, omdat zij deze toestellen los inkopen en vervolgens koppelen aan onze abonnementen.

Als er nog andere vragen zijn dan horen we het graag, maar zo te zien wordt er onderling ook goed geholpen en gereageerd! :thumbsup:

Hoi allemaal,

Nog even reactie vanuit ons, om eventuele verwarring of tevergeefs wachten te vermijden. Sony is gestopt met het verkopen van toestellen in de wereld van operators en er is geen planning bekend dat dit veranderd gaat worden.

Via andere partijen kun je nog Sony-toestellen kopen, omdat zij deze toestellen los inkopen en vervolgens koppelen aan onze abonnementen.

Als er nog andere vragen zijn dan horen we het graag, maar zo te zien wordt er onderling ook goed geholpen en gereageerd! :thumbsup:

Hartelijk dank voor dit antwoord, heb gelukkig nog 10 dagen om m nu ff bij belsimpel te bestellen of hoe die site heet. 

 

Hi Allen,

 

Ik heb zelf inmiddels ook de Sony xperia 1 mk3 bij belsimpel besteld. Stuk goedkoper dan het toestel los te kopen. 

Reageer