Beantwoord

Waterschade iPhone 11 pro

  • 14 November 2021
  • 1 reactie
  • 211 Bekeken

Goedendag,

Ik heb op vakantie mijn iPhone 11 pro in mijn broekzak laten zitten. Mijn zoontje duwde mij in het zwembad en hierdoor is mijn telefoon volgelopen met water. Hoe dit kan geen idee. Ik heb het toestel nooit beschadigd of iets dergelijks, het is werkelijk in nieuwstaat. Dus ik ging er van uit dat de waterdichtheid (IP68) mijn telefoon zou redden. Mijn iPhone 8 plus van hiervoor heb ik als onderwatercamera gebruikt in het zwembad zonder problemen. Ik heb de iPhone 11 pro daarna ook gewoon gebruikt. De volgende dag groene strepen door het beeld en na een minuut of 10 helemaal uit en “dood”.

Ik heb het toestel gekocht via Belsimpel. Ik heb hun aangeschreven over dit probleem. Echter hun beweren dat “vochtschade” nooit onder de garantie valt. Prima, maar ik heb hun gevraagd mijn telefoon te onderzoeken hoe het kan dat er water in loopt. Het water liep letterlijk uit de speaker opening. Naar mijn mening was het toestel non-conform en valt dit onder de wet consumentenrecht. 

Ik moest het toestel opsturen naar Microfix en zij hebben vastgesteld dat er water in het toestel is gekomen. En dat was het. Mijn vraagstelling over “hoe” het dan kan is nooit beantwoord. Microfix wilde het toestel aanbieden bij Apple, echter zij accepteren geen provider toestel. Dus vandaar dat ik nu bij jullie hier uit kom! Ik ben nog steeds van mening dat het water in de telefoon kon komen door iets wat niet mijn schuld is. Kunnen jullie iets voor mij betekenen in deze situatie? 

icon

Beste antwoord door Cristien 15 November 2021, 16:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Beste @FKreukniet  Welkom in de community.

Dat is nogal een verhaal zeg. Helaas heb ik slecht nieuws voor je.

Waterschade valt niet onder de garantie 

En je moet in dit geval  bij de verkopende partij zijn en dat is Belsimpel en niet Tmobile.

Tel: 050 - 210 34 04 belsimpel.

Dat Apple geen (provider toestel) accepteert klopt niet. Je hebt 2 jaar garantie. 1jaar apple en 1 jaar Europa garantie die je moet Claimen bij Apple en je ook altijd krijgt.(ik heb ervaring) als de garantie nog niet om is.

Echter Belsimpel moet je verder helpen,

Wat je ook kan doen is langs een Amac-shop gaan en/of via de klantenservice van Apple de Support app. Om hulp vragen.   

 

Bron: Telefoonwereld
 5-stappenplan

Om overzichtelijk te houden wat je kunt doen als je met een gevalletje “vocht in iPhone” te maken hebt, hebben we de tips in 5 stappen uitgewerkt. Als je deze stappen volgt maakt je iPhone een grote kans om de waterschade te overleven.

  1. Haal je telefoon zo snel mogelijk uit het water; voor de hand liggend, maar elke seconde telt
  2. Schakel je telefoon direct uit; zo voorkom je kortsluiting
  3. Check de vloeistofschade-indicator; kleurt de indicator rood? --> Stap 4!
  4. Dep je telefoon zo veel mogelijk droog; geef het water de ruimte om uit het toestel te komen
  5. Geef je telefoon de tijd te drogen; Misschien wel de moeilijkste stap van allemaal, het wachten. Laat je niet verleiden het toestel dezelfde dag nog aan te zetten. Hoe langer je jouw iPhone laat liggen, hoe beter die droogt. Probeer minimaal 2 dagen te wachten. Laat het vocht in iPhone dus wegtrekken!

 

De iPhone 11 is waterdicht, maar tóch vergoedt Apple waterschade niet. Dit doet overigens bijna geen enkele fabrikant. Het valt namelijk niet te bewijzen dat je het toestel niet langer dan het maximaal aantal minuten, of minder diep dan de maximaal toegestane diepte onder water hebt gehouden. We raden dus aan om contact met water en andere vloeistoffen zo veel mogelijk te vermijden. Niet gaan zwemmen met je iPhone 11 dus!

 

Bron:Forza.nl

De refurbished iPhone 11 is niet waterdicht

Deze IP68-classificatie geldt alleen voor een nieuwe iPhone 11. Bij de refurbished iPhone 11 en elke andere refurbished iPhone kan de waterdichtheid niet meer gegarandeerd worden. De refurbished iPhone 11 is namelijk open gemaakt ter controle, renovatie en reiniging. Waterschade valt dan ook buiten onze garantie. Ook bij een iPhone 11 die je tweedehands koopt moet je oppassen. Door niet te voorkomen gebruikersslijtage kan de mate van waterdichtheid afnemen en kan het toestel alsnog niet volledig waterdicht zijn.

helaas heb ik geen beter nieuws voor je!

mocht je nog andere vragen hebben kan je altijd aan de community om hulp vragen 

Fijne avond