Beantwoord

4G+

  • 9 januari 2020
  • 14 reacties
  • 375 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb pas een abonnement genomen onbeperkt bellen en internet 4G+ voor mij mobiel Sony Xperia XA2

Maartot mijn verbazing kom die net verder dan  3 strepen terwijl hij 4 strepen kan hebben 

Die 3 strepen had ik ook zonder 4G+ , toen had ik 3G 

Dus voor mij zit er geen verschil in 

Ik had meer verwacht van 4G+ sneller downloaden 

Maar dat downloaden gaat echt heel traag 

Zo kom je er wel snel door je data heen 

Gr Carla 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 januari 2020, 15:03

Hallo @Carla19 

Als je bij 3G 3 streepjes hebt en bij 4G+ ook dan wilt dat niet zeggen dat er geen verschil is in snelheid.

Je kan voor jezelf eens de snelheid van 3G en 4G+ vergelijken en als je gewoon in de buitenlucht staat wat is dan de snelheid?

Neem hier ook eens een kijkje.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Carla19 

Als je bij 3G 3 streepjes hebt en bij 4G+ ook dan wilt dat niet zeggen dat er geen verschil is in snelheid.

Je kan voor jezelf eens de snelheid van 3G en 4G+ vergelijken en als je gewoon in de buitenlucht staat wat is dan de snelheid?

Neem hier ook eens een kijkje.

Reputatie 7
Badge +18

@Carla19 Als je download traag is ga je ook traag door je data heen. het uiteindelijke verbruik is hetzelfde alleen duurt het langer.

De enige juiste snelheid test doe je met deze app: https://www.speedtest.net/nl/apps/android (Zie Playstore). Maar let op! Elke snelheid test kost je data!!!

Reputatie 2

Wat is dan de gemiddelde snelheid voor 4G+

Probeerde net te downloaden voor die App 

Speedtest. Net maar dat duurt erg lang 

Daar mee ben ik mee gestopt 5min 

Reputatie 7
Badge +20

@Carla19 Waarom download je die speedtest app niet gewoon via je wifi?

Reputatie 7
Badge +18

@Carla19 Heb je door dat koppelen van die smartwatch niet per ongeluk APN instellingen gewijzigd?

Wat je kan proberen is het volgende: ga naar Instellingen, kies achtereenvolgens Systeem, Geavanceerd, Opties voor resetten, Wifi mobiel en Bluetooth resetten.

Wel kans dat je je Wifi en Smartwatch koppeling opnieuw in moet stellen maar dat weet ik niet zeker.

Reputatie 2

Uit proberen 

Ik hoorde  dat 4G+snellen is dan de 3G

Vandaar dat ik ben over gestapt ben naar 4G+

Maar valt tegen 

 

Reputatie 7
Badge +18

Meet de snelheid eerst op verschillende locaties, vooral buiten. Mocht het langzaam blijven plaats dan de simkaart in een ander toestel als dat mogelijk is en test het opnieuw.

Reputatie 2

Oké dan doe ik dat morgen vrijdag

Gr carla in

Reputatie 2

Inderdaad buiten is die sneller  70,8/ 28,2

Volgens mijn lig het ook waar die het vandaan haalde 

Gr carla 

Reputatie 7
Badge +18

70,8 / 28,2 is een heel aardige waarde. Woon je wellicht in een nieuwbouwhuis met veel beton en HR (+++) glas? Want dat schermt 4G signalen flink af.

Groet, Folkert

Reputatie 2

Ik woon niet in een nieuw bouw

Ik woon in Utrecht (zuilen/Maarssen) daar tussen

In een woning net na de oorlog is gebouwd 

Gr carla 

heb nieuwe Huawei P10 en geen4 g ?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @talia 

Gefeliciteerd met je nieuwe toestel! Je wilt dan natuurlijk wel kunnen internetten. Heb je helemaal geen data verbinding of alleen geen 4G? Heb je toevallig al een keer je toestel uit- en aangezet? Dit wil nog wel eens helpen! Ook wil ik je vragen om in de instellingen van je toestel te controleren of je mobiele netwerk wel aanstaat, en of de ‘mobiele gegevens’ toevallig niet uitstaan. Het komt wel eens voor dat je deze per ongeluk uitgeschakeld hebt waardoor je geen verbinding kunt maken. Mocht het helemaal niet werken kun je dan aangeven of je problemen op één bepaalde locatie ervaart? Dan raad ik je aan om dit probleem te melden via onze dekkingskaart. Als je je postcode/locatie invult in het daarvoor bestemde veld kun je daaronder klikken op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens kun je in een formulier alle details van je situatie invullen, zoals de exacte datum en tijdstip waarop je naar jouw mening geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer en het merk/type toestel dat je gebruikt. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken.

Laat je even weten of het lukt?

Reputatie 7
Badge +18

@talia Je kunt hier ook controleren of je telefoon helemaal goed staat ingesteld voor 4G

https://www.t-mobile.nl/toestelhulp?pagina=topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/device/huawei/p10

Reageer