Beantwoord

4G Egmond aan Zee

Goedemiddag, klopt het dat er door T-Mobile in Egmond aan Zee nog geen 4G is geactiveerd? Zo ja, wanneer zou dit dan wel geactiveerd worden?
icon

Beste antwoord door Tabali 28 maart 2017, 10:38

Goedemiddag Dommels-2010

Welkom op het forum en bedankt voor je vraag!

De mast die Egmond aan Zee bedient is wel uitgerust met 4G.
Ik hoop dat ik zo anwoord heb gegeven op je vraag. Indien je nog vragen hebt mag je deze altijd stellen!
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +2
Goedemiddag Dommels-2010

Ik hoop dat ik zo anwoord heb gegeven op je vraag. Indien je nog vragen hebt mag je deze altijd stellen!
Reputatie 4
Badge +6
Even als aanvulling ;):
Het ontvangen van 4G en de snelheid ligt natuurlijk ook aan de toestel.

Ook kan er invloeden vanuit buitenaf komen door bijvoorbeeld beton in je huis etc, dit heeft ook effect op de snelheid.

Als er verdere vragen zijn, hoor ik het graag
Afgelopen weekend was ik in Egmond aan Zee en geen 4G-bereik.
Zonet even de '4Gmasten.nl-website' geraadpleegd en deze geeft inderdaad ook aan dat er geen 4G-masten in Egmond aan Zee geactiveerd zijn.
Op zich wel frappant aangezien hier elk jaar veel toeristen rondlopen en er veel gebruik wordt gemaakt van mobiele telefoons..
Evengoed bedankt voor de reacties!
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag Dommels-2010

Een kennis is gisteren een dagje in Egmond aan Zee geweest er was er helemaal geen dekking liet ze me weten

Ik heb wat onderzoek gedaan, in het antenneregister is de locatie 1931VL helemaal weg
ook bij de T-Mobile dekkingskaart is de locatie weg

Ook Petten waar ze is geweest was ook totaal geen bereik
in het antenneregister ontbreek 2G en 3G op de locatie 1755LA 4G staat er wel in maar in werkelijkheid is er geen ontvangst
In de T-Mobile dekkingskaart ontbreek de locatie

Badge +2
@Hcblids en Dommels-2010

Voor zover ik het kan zien 'bediend' de mast die in Egmond aan den Hoef staat deze locatie.
Maar deze wel op plus minus 1.9 km en de sectoren staan ongunstig gericht.

Bedoelen jullie dat hier een mast is verwijderd?
Egmond aan Zee ligt zodanig ver van Egmond aan den Hoef, dat de mast die daar staat geen dekking biedt in Egmond aan Zee. Er staat echter wel een mast in Egmond aan Zee, maar die biedt blijkbaar alleen 3G. Omdat het eigenlijk altijd wel druk is in Egmond, met name op mooie dagen, vind ik het vreemd dat daar geen 4G wordt aangeboden..
Badge +2
@Dommels-2010

Mag ik vragen welke mast je bedoelt?
Is dat de mast die op Hotel Zuiderduin staat (stond).?

Ik heb even gekeken en ik zag in mijn systeem dat deze mast op de kaarten staat terwijl 2g en 3g nog wel actief is op de masten. Ik zal even wat meer informatie opvragen wat de bedoeling is met deze mast.
Het betreft inderdaad een mast die heel vlakbij Hotel Zuiderduin staat (misschien er wel bovenop ja).
Ben benieuwd naar wat de bedoelingen zijn voor deze mast.
Reputatie 1
Badge
Zondag heb ik een fiets tocht gemaakt Castricum via Castricum aan Zee naar Petten, Schagen

De mast van Egmond aan den Hoef steekt hoog boven alles uit en is al van ver weg te zien

De mast Egmond aan den Hoef

Egmond aan Zee mast

Castricum, Castricum aan Zee, Egmond-binnen, Egmond aan den Hoef 4G en 4G+
Egmond aan Zee 3G volle bak aan de randen van Egmond aan Zee en op strand zwak 4G
Sportlaan Egmond aan Zee, Bergen aan Zee 4G en 4G+
Bergen aan Zee 4G en 4G+ met gebiedje met alleen 3G 0 strepen daar naar 4G 4G+ Hargen aan Zee, Petten, Schagen 4G 4G+

Gemapt met Rootmetrics

T-Mobile dekkingkaart klopt niet de mast in Egmond aan Zee is gewoon aanwezig
Ook klopt de over 3 maanden klopt niet als je erop klikt wordt de dekking juist minder ook de nieuwe locatie over 3 maanden staan er niet in
Badge +2
@Hcblids

Bedankt voor je mooie foto's en uitgebreide info! Supertof!
Inderdaad is er iets niet helemaal ok. Dank voor de scherpte!

@ Dommels-2010

Ook jij bedankt. Ik ben met de feedback aan de slag gegaan. We zijn er mee bezig.
Goedenavond Tabali, was jij inmiddels al wat wijzer geworden?
Badge +2
@Dommels-2010

Jaaaaa dit is inmiddels aangepast. Ik ben hier inderdaad achteraan gegaan. Er was inderdaad iets misgegaan in de systemen. Op onze kaarten is dit inmiddels weer aangepast door jouw oplettendheid en scherpte.

Dank hiervoor!!
Leuk dat ik op deze manier hieraan heb kunnen bijdragen. Dank voor je reactie!

Reageer