Vraag

4G is weg

• 24 april 2020
  • 20 reacties
  • 261 Bekeken

Hallo, ik heb een probleempje

Ik heb een iphone 8plus en linksbovenin staat mijn aanbieder T-mobile NL en daarnaast hoort dan het 4G tekentje te staan maar die is weg. Ik heb unlimited data wat is het probleem? en hoe los ik dit op 

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jort Jansen 

Controleer of mobiele gegevens aan staan en roaming, gebruik je de APN smartsites.t-mobile?

Misschien ligt het aan de dekking op jouw locatie? Eventueel kun je jouw simkaart in een ander toestel testen en kijken of het daar wel werkt.

Is je toestel verder up to date en 4G staat aan bij data?

Hallo @Jort Jansen 

Controleer of mobiele gegevens aan staan en roaming, gebruik je de APN smartsites.t-mobile?

Misschien ligt het aan de dekking op jouw locatie? Eventueel kun je jouw simkaart in een ander toestel testen en kijken of het daar wel werkt.

ik heb al de hele dag het probleem en ben ver weg geweest dan vanaf waar ik nu weer ben en het probleem blijft

Reputatie 7
Badge +15

Test je simkaart eens in een ander toestel. Misschien kun je de netwerkinstellingen herstellen.

Test je simkaart eens in een ander toestel. Misschien kun je de netwerkinstellingen herstellen.

ik heb geen ander toestel.. is er niks anders mogelijk? Ik hem m’n sim erin en eruit gehaald iphone gereset etc etc

Reputatie 7
Badge +15

@Jort Jansen 

Ook de mobiele netwerk hersteld?

Instellingen > mobiele.netwerk > mobieledatanetwerk en dan helemaal onderaan staat de optie stel opnieuw in.

Apple support raadplegen kan ook nog indien je dan nog steeds problemen ervaart.

@Jort Jansen

Ook de mobiele netwerk hersteld?

Instellingen > mobiele.netwerk > mobieledatanetwerk en dan helemaal onderaan staat de optie stel opnieuw in.

Apple support raadplegen kan ook nog indien je dan nog steeds problemen ervaart.

dit heb ik nu, mijn hotspot werkt ook niet meer 

Reputatie 7
Badge +15

@Jort Jansen 

Ook gekeken in de T-mobile app bij meer onder blokkades en of data op toestaan staat?

@Jort Jansen

Ook gekeken in de T-mobile app bij meer onder blokkades en of data op toestaan staat?

hoe kom ik in de app bij: meer

Reputatie 7
Badge +15

@Jort Jansen

Heb je de T-mobile app al uit de play store geïnstalleerd? Na inloggen rechtsonder staat meer en klik op blokkades, controleer of alles op toestaan staat.

Na inloggen op de website bij abonnement & instellingen helemaal onderaan staat ook blokkades.

https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen

@Jort Jansen

Heb je de T-mobile app al uit de play store geïnstalleerd? Na inloggen rechtsonder staat meer en klik op blokkades, controleer of alles op toestaan staat.

Na inloggen op de website bij abonnement & instellingen helemaal onderaan staat ook blokkades.

https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen

Ik kan gewoon nergens het kopje “meer” vinden, is er een storing?

Reputatie 7
Badge +15

Via de link kom je in het tabblad abonnement & instellingen en dan staat onderaan blokkades. Via de site is er geen kopje met meer, alleen in de app uit de play store.

Via de link kom je in het tabblad abonnement & instellingen en dan staat onderaan blokkades. Via de site is er geen kopje met meer, alleen in de app uit de play store.

ik kan niks over blokkades vinden

Reputatie 7
Badge +15

@Jort Jansen

Vind je het ook niet via de link onderaan het kopje abonnement & instellingen.

Raar, hij hoort er gewoon tussen te staan, staat er bij mij wel. Staat de optie niet onder door een beetje omhoog te vegen?

Dit is een openbare community en iedereen kan je 06 zien, kan je do foto verwijderen door je bericht te bewerken via de 3 puntjes rechtsonder je bericht?

Wacht anders even op een Moderator, ze reageren binnen de 24/48 uur.

@Jort Jansen

Vind je het ook niet via de link onderaan het kopje abonnement & instellingen.

Raar, hij hoort er gewoon tussen te staan, staat er bij mij wel. Staat de optie niet onder door een beetje omhoog te vegen?

Dit is een openbare community en iedereen kan je 06 zien, kan je do foto verwijderen door je bericht te bewerken via de 3 puntjes rechtsonder je bericht?

Wacht anders even op een Moderator, ze reageren binnen de 24/48 uur.

ik snap er helemaal niks van, ik heb 4g nodig!!

Reputatie 7
Badge +20

@Jort Jansen Heb je soms  betaalachterstand? Dan heb je misschien wel een blokkade.

@Jort Jansen Heb je soms  betaalachterstand? Dan heb je misschien wel een blokkade.

Nope heb alle facturen netjes betaald

Nope heb alle facturen netjes betaald

Ik kan nergens maar dan echt nergens blokkades vinden, ik heb allemaal werk te doen voor onderweg en dat gaat nu dus niet wat moet ik doen

Reputatie 7
Badge +20

@Jort Jansen  Ik zal de moderators vragen om dit onderwerp met voorgang op te pakken.

ik garandeer niets maar ga mijn best voor je doen. Maar niet meer vanavond) 

Ik heb zelf ook IPhones maar herken dit probleem niet. 
Het kan aan de instelling of Sim liggen.

Zelf zou ik de iPhone gewoon opnieuw instellen om zeker te weten dat het niet aan de iPhone ligt.

Een back-up is zo weer terug gezet.

Geen betalingsachterstand?

Al de software ge-update IOS?

Dan zou ik bijna zeggen je SIm is stuk.

Kijk even welke TM shop morgen open is in jouw stad ze kunnen je snel aan een nieuwe Sim helpen.Sneller dan de moderators nu kunnen.
Groetjes en een fijne avond.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jort Jansen 

Ik heb je gegevens gecontroleerd en je hebt geen blokkades voor data gebruik. Je zou dus wel 4G moeten hebben. Het lijkt erop dat je probleem bij je simkaart of toestel ligt. Als je je simkaart in een ander toestel zou kunnen testen dan zouden we het probleem kunnen achterhalen. Aangezien je aangeeft dat je geen ander toestel tot je beschikking hebt, heb ik je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis. Ik ben benieuwd of het met de nieuwe simkaart wel goed werkt. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 5
Badge +4

Wat heb je staan bij instellingen, mobiel netwerk, opties mobiele data, gesprekken en data?

Kan je wel bellen?

Wat staat er ingevuld bij instellingen, mobiel netwerk, mobieledatanetwerk?

Staat je instelling op automatisch onder instellingen, mobiel netwerk, simapps, Sim menu?

Reageer