Beantwoord

4G+ snelheid op S6 Edge

• 23 maart 2017
  • 4 reacties
  • 247 Bekeken

Geachte heer mevrouw,

Ik heb een vraag over mijn maximale internetsnelheid. Ik heb het forum afgezocht en kon geen verhelderend antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ben in bezit van een S6 Edge met een stel samen en stel bij abonnement van wel 20gb. Ondanks het feit dat ik een 4G ondersteunende telefoon en een 4G ready kaart heb, zijn mijn maximale bereikte snelheden rond de 20mbps. Snelheid van mijn internet test ik continu met de Ookla app.

Ik woon zelf in Amsterdam en volgens de dekkingkaart zou ik in feite wel de maximale snelheid moeten bereiken. Als we de beïnvloedingsfactoren meerekenen dan denk ik dat ik toch hoger dan 20mbps hoor te zitten.

Ik hoop dat iemand mij een verhelderend antwoordt kan geven :D

Met vriendelijke groeten,

Burak Sahin
icon

Beste antwoord door David 23 maart 2017, 17:38

Hey Burak,

Een goede vraag en ik denk dat Fluxsystem al op het juiste pad zit!

De snelheid kan van vele factoren afhankelijk zijn, van het pand waar je je bevindt tot aan de aantal aangemelde apparaten op een mast. Bij PrePaid zit er wel een cap van 15 Mbps op de internetsnelheid, maar dat is dan ook de enige met een dergelijke cap. Bij Stel Samen & Stel bij (abonnement dat jij hebt) is dat 120 Mbps, dus daar valt bij jou nog heel veel snelheid te behalen! Wij zullen jouw internet verder niet afknijpen, behalve als jouw databundel op is, maar dan kom je op 64 kbps, dat verschil had je wel gemerkt. ;)

In jouw omgeving constateer ik een heel goede dekking, dus dat is in ieder geval in orde. Daarnaast zie ik dat er om jouw adres heen een aantal speedtest gedaan zijn met een gemiddelde snelheid van zo'n 50 tot 100 Mbps, daar zit jij ook nog flink onder. Is jouw simkaart wel helemaal compleet, onbeschadigd en schoon? Een geknipte simkaart kan bijvoorbeeld effect hebben op de te behalen snelheden, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn. Je kunt overigens ook gelijk een kruistest uitvoeren om te kijken of de simkaart in een andere telefoon wel goed werkt en vice versa.

Een andere oorzaak zou dus jouw woning kunnen zijn of het aantal aangemelde apparaten op de mast. Je gaf al aan dat je regelmatig tests uitvoerde, was dit ook op andere locaties en in rustige gebieden? Je zou anders eens op een andere plek kunnen testen en dit vergelijken met jouw thuissituatie.

Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen met de simkaart en zie jouw reactie dan graag tegemoet! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hey.

Hmmh dat is vreemd, de galaxy s6 heeft een LTE Cat 6 (300Mbps down, 50 Mbps up).
Dus aan de telefoon moet het zeker niet liggen.

Waarschijnlijk is er invloed op het ontvangst door muren of te veel gebruikers op 1 mast.

Ook kan het zijn dat er bij tmobile iets niet goed staat, waardoor de snelheid wordt geknepen.

Zelf weet ik het ook niet zo 1.2.3
Reputatie 7
Badge +20
Hey Burak,

Een goede vraag en ik denk dat Fluxsystem al op het juiste pad zit!

De snelheid kan van vele factoren afhankelijk zijn, van het pand waar je je bevindt tot aan de aantal aangemelde apparaten op een mast. Bij PrePaid zit er wel een cap van 15 Mbps op de internetsnelheid, maar dat is dan ook de enige met een dergelijke cap. Bij Stel Samen & Stel bij (abonnement dat jij hebt) is dat 120 Mbps, dus daar valt bij jou nog heel veel snelheid te behalen! Wij zullen jouw internet verder niet afknijpen, behalve als jouw databundel op is, maar dan kom je op 64 kbps, dat verschil had je wel gemerkt. ;)

In jouw omgeving constateer ik een heel goede dekking, dus dat is in ieder geval in orde. Daarnaast zie ik dat er om jouw adres heen een aantal speedtest gedaan zijn met een gemiddelde snelheid van zo'n 50 tot 100 Mbps, daar zit jij ook nog flink onder. Is jouw simkaart wel helemaal compleet, onbeschadigd en schoon? Een geknipte simkaart kan bijvoorbeeld effect hebben op de te behalen snelheden, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn. Je kunt overigens ook gelijk een kruistest uitvoeren om te kijken of de simkaart in een andere telefoon wel goed werkt en vice versa.

Een andere oorzaak zou dus jouw woning kunnen zijn of het aantal aangemelde apparaten op de mast. Je gaf al aan dat je regelmatig tests uitvoerde, was dit ook op andere locaties en in rustige gebieden? Je zou anders eens op een andere plek kunnen testen en dit vergelijken met jouw thuissituatie.

Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen met de simkaart en zie jouw reactie dan graag tegemoet! 🙂
Hey Fluxsystem en David,

Dank julliewel voor jullie snelle antwoorden. Ik heb zoals David het zei een kruistest uitgevoerd. Helaas ligt het probleem aan mijn telefoon. Ik heb mijn simkaart in een S7 edge geplaatst en daar kreeg ik onmiddelijk het 4G+ icoontje te zien en was mijn internetsnelheid al gauw 40mbps.

Het schijnt dat mij S6 edge SM-G925F het 4G+ van T-Mobile niet ondersteund. Dit heb ik vandaag toevallig gelezen op een topic van een jaar geleden. Dit schijnt te komen door de antenneconfiguratie.

Ik zal het stukje citeren "De S6 en S6 Edge ondersteunen inderdaad cat6, alleen niet de combinatie 900MHz+1800MHz. Dit heeft te maken met de antenneconfiguratie in het toestel. Ten tijde van het ontwerpen van het toestel was Samsung nog niet op de hoogte dat T-Mobile die banden zou gaan combineren. Het is dus puur de hardware die het niet support. De enige uit die serie die het wel ondersteunt is de S6 Edge+. De G920F en de G925F ondersteunen dus geen CA op 3A-8A."

Helaas voor mij, dan moet ik maar een S7 edge nemen:D. Verder alsnog bedankt voor jullie antwoorden!

Met vriendelijke groeten,

Burak Sahin
Reputatie 7
Badge +20
Hey Burak,

Altijd handig, zo'n kruistest! In jouw geval wel erg jammer dat het aan het toestel ligt. Goed dat je, na wat graafwerk, ook achter de oorzaak bent gekomen. Zonde dat precies jouw toestel 4G+ niet ondersteunt.

Haha, nieuwe telefoon is natuurlijk altijd leuk! 😉 Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, let us know!

Reageer