Beantwoord

5G ondersteuning

• 20 februari 2021
  • 12 reacties
  • 165 Bekeken

Ik heb sindskort een nieuwe telefoon die 5g ondersteund, maat hij staat rechtsboven nog gewoon op 4g. Moet ik iets aamzetten oid? Ik heb een unlimited abonnement. 

icon

Beste antwoord door CrisTien 20 februari 2021, 21:20

@Saspen Wanneer het netwerk live is in jouw buurt, jij over het juiste abonnement beschikt en je een smartphone bezit die kan verbinden met 5G, gebeurt de verbinding automatisch. Zo niet, dan zul je de netwerkinstellingen op je telefoon moeten openen om de verbinding handmatig te vinden. 
Controleer hieronder de dekking van je provider bij jou in de buurt:  

• T-Mobile dekkingskaart Heb  je geen gebruiksaanwijzing? 

5G instellen ◀️ Andere gsm maar zal niet veel anders zijn wat de netwerkinstellingen aangaat?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Saspen  Welkom in de community, In een IPhone moet je dat inderdaad aanzetten. (Bij mobiele data)
Welke Telefoon heb je?

Hai Cristien. Een samsung note 20 ultra.

Reputatie 7
Badge +20

@Saspen Wanneer het netwerk live is in jouw buurt, jij over het juiste abonnement beschikt en je een smartphone bezit die kan verbinden met 5G, gebeurt de verbinding automatisch. Zo niet, dan zul je de netwerkinstellingen op je telefoon moeten openen om de verbinding handmatig te vinden. 
Controleer hieronder de dekking van je provider bij jou in de buurt:  

• T-Mobile dekkingskaart Heb  je geen gebruiksaanwijzing? 

5G instellen ◀️ Andere gsm maar zal niet veel anders zijn wat de netwerkinstellingen aangaat?

Reputatie 7
Badge +18

@Saspen 

Ik zou je liever aanraden om nog gewoon gebruik te maken van 4G.

5G maakt gebruik van 4G, het is nog niet veel sneller en de stabiliteit valt soms ook niet mee.

Als je toch eens wilt kijken staat onder verbindingen > mobiele netwerken > netwerkmodus de juiste modus geselecteerd?

@Waqqas ja die staat op automatisch 3g 4g 5g

Reputatie 7
Badge +18

Versie is N986B of een andere versie?

Maar zoals eerder gezegd voor nu is 5G zowat hetzelfde als 4G en misschien iets minder in stabiliteit qua snelheden.

Wat is dat? (Sorry, ben niet zo thuis hierin)

Reputatie 7
Badge +18

@Saspen 

Je kan het controleren in instellingen > telefoon info en dan staat het achter model nummer.

NB-986B/DS

Reputatie 7
Badge +18

Zou gewoon moeten werken 🤷‍♂️

Werkt het ook niet op andere locaties in Nederland?

@Waqqas Ik heb het alleen nog maar binnen geprobeerd..

Reageer