Let op: de inschrijving is VOL!
Je kunt je niet meer aanmelden voor de pilot
Doe je mee? We hebben plaats voor 10 Samsung gebruikers en 10 iPhone gebruikers in de nieuwe pilot voor Bellen via WiFi & 4G.
Inschrijving gebeurt op volgorde van aanmelding. Dus: vol = vol !
Als je mee wil doen, lees eerst hieronder de voorwaarden en spelregels goed door!
Bellen via WiFi
Met bellen via WiFi kun je straks bellen op locaties waar ons mobiel netwerksignaal onvoldoende sterk binnen komt. Moderne constructie- en isolatiematerialen houden de warmte weliswaar lekker binnen maar dempen ons netwerksignaal. Hierdoor ben je soms telefonisch slecht bereikbaar. Dankzij de VoWiFi-techniek maakt je toestel via jouw vaste internet provider verbinding met ons T-Mobile telefooncentrale. En zo kun je bellen en gebeld worden via het wereldwijde telefoonnetwerk.
Bellen via 4G
Waarschijnlijk ken je bellen via 4G al. Bij bellen via 4G merk je dat de gespreksverbinding snel wordt opgezet: meestal gaat de lijn na 2 seconden al over. Bellen via 4G heb je nodig om de call handover te doen met bellen via WiFi wanneer je bellend een gebouw in- of uitloopt. Zo kun je je telefoongesprek zonder onderbreking voortzetten. 4G is de enige technologie waar bellen via WiFi een call handover mee kan doen.
Voorwaarden en spelregels van de pilot
We geven jou hiermee de mogelijkheid om met ons mee te testen. Het kan dus zijn dat je iets tegenkomt dat niet werkt. En dat is ook precies de bedoeling. We horen graag van je wat beter moet!
Lees deze deelnamevoorwaarden goed door:
► Maximaal 10 Samsung + 10 iPhone deelnemers - dus: vol = vol.
► Je vindt het niet erg als een keer iets niet goed gaat bij bellen of gebeld worden
► Als je wat tegenkomt, meld het aan mij via een privé bericht
► Als je niet meer mee wil doen, geef het aan en we deactiveren WiFi- & 4G-bellen voor je
► We melden onze ervaringen maar gaan hierover niet in discussie
► T-Mobile kan op elk moment eenzijdig beslissen de pilot voortijdig te stoppen
► Door je deelname bouw je geen rechten of aanspraken op
Wat heb je nodig voor de pilot?
► Een privé abonnement;
► Een voor bellen via WiFi (VoWiFi) geschikt toestel – zie verder;
► Meest recente toestelsoftware van de fabrikant. Dus geen roots of béta’s!
Geschikte toestellen
Momenteel zijn alleen de volgende toestellen geschikt voor bellen via WiFi & 4G op het T-Mobile netwerk:
Apple (vanaf eind maart)
- iPhone 5s en nieuwere modellen
Let op: de iPhone 5s ondersteunt alléén bellen via WiFi maar niet bellen via 4G
Huawei
- P30
Nokia
- Nokia 7.1; Nokia 9 Pureview
Samsung
- Xcover4; A3 (2017); A5 (2017); A8 (2017); Note8; Note9; S8/S8+; S9/S9+; S10/S10+/S10e
Je toestel instellen voor bellen via WiFi + 4G
Apple
► Bellen via 4G inschakelen: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Schakel 4G in. Kies daar de optie ‘Gesprekken en data’ om bellen via 4G in te schakelen.
► Bellen via WiFi inschakelen: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk. Schakel daar de optie ‘Bellen via WiFi’ in.
Samsung
► Bellen via 4G inschakelen: ga naar Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie ‘Bellen via 4G’ in.
► Bellen via WiFi inschakelen: ga naar de bel-app (groene knop) en kies de optie ‘Instellingen’ via het lokale menu. Schakel daar de optie ‘Bellen via WiFi’ in.
Aanmelden
Met je aanmelding accepteer je alle bovengenoemde voorwaarden en spelregels. Wil je meedoen, stuur me een privébericht. Geef daarin aan jouw:
► Merk en type toestel
► Mobiele nummer
► Huidige abonnement
Activatie
We moeten bellen via WiFi & 4G voor je aanzetten in het netwerk. De activatie doen we in de week van 25 - 29 maart.
Hoe kan ik problemen melden?
Stuur me een Private Message geschreven in het Engels en vul deze items in:
------------------------------------------------------------------------------
Jouw Forum ID:
Date :
Time :
A-number (beller)
B-number (gebelde)
Problem Description:
Expected normal behavior:
------------------------------------------------------------------------------
Dank je!
Mark_K
Beste antwoord door David
De pilot is ondertussen afgerond (hartelijk dank, Mark!) en we zijn sinds gisteren gestart met de activatie van bellen over 4G en wifi. In dit topic lees je daar meer informatie over!