Beantwoord

Band 38 4G+ met Galaxy J7 2017

• 30 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 202 Bekeken

Goedemiddag.

ik heb een nieuwe smartphone, de gelaxy j5 2017. Waar in rotterdam maakt hij verbinding met Band 38 4g?.

Ik heb wel gezien dat hij band 3 en band 8 4g+ combineert.

Mijn vraag is ik zie nergens band 38 op mijn toestel staan, alleen combineren van 3 en 8.

fijne dag nog.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 31 oktober 2017, 10:58

Goedemorgen Therobster87,

Je toestel kiest voor het beste bereik/kwaliteit met het combineren van frequenties. In Rotterdam zou je zo goed als overal op band 38 kunnen verbinden. Je kunt hier alle masten in Nederland zien met daarbij behorende frequenties. Echter zie ik in de specificaties van jouw toestel dat de J5 2017 maar 2 CA ondersteunt. D.w.z. dat je maar twee banden kunt combineren.

Als je een toestel hebt dat 3 CA of 4 CA ondersteunt, kun je (vaak) wel verbinding maken band 38. Maar alsnog, jouw toestel kiest het beste wat op dat moment te bieden is. Aangezien band 38 een hogere frequentie heeft dan band 8 of 3, zal dat zelden voorkomen. 🙂

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +13
Goedemorgen Therobster87,

Je toestel kiest voor het beste bereik/kwaliteit met het combineren van frequenties. In Rotterdam zou je zo goed als overal op band 38 kunnen verbinden. Je kunt hier alle masten in Nederland zien met daarbij behorende frequenties. Echter zie ik in de specificaties van jouw toestel dat de J5 2017 maar 2 CA ondersteunt. D.w.z. dat je maar twee banden kunt combineren.

Als je een toestel hebt dat 3 CA of 4 CA ondersteunt, kun je (vaak) wel verbinding maken band 38. Maar alsnog, jouw toestel kiest het beste wat op dat moment te bieden is. Aangezien band 38 een hogere frequentie heeft dan band 8 of 3, zal dat zelden voorkomen. 🙂

Groetjes,
Leroy
Oke bedankt voor je antwoord. Kan ik wel met 4g 2100 verbinden. Welke band is Dat?.
Reputatie 3
Badge +13
4G 2100 is band 1. Maar ik denk dat je telefoon daar niet zomaar mee zal verbinden, aangezien band 8 (900 MHz) een lagere frequentie is die beter bereik geeft. Je zou wel de combinatie band 1 + 3 tegen kunnen komen in hoogspanningsmasten waar de antennes nog niet vervangen zijn. Daar is band 8 vaak afwezig. 😉
Oke bedankt voor heldere uitleg. Dus dan begrijp ik nu vanuit dan band 38 niet voor mij is. En carriar aggration dus band 3 en 8 combineren wordt wel hardwarematig ondersteund, ik zie wel 4G+.

Reageer