Beantwoord

Bellen via WiFi werkt niet

Bellen via wifi werkt niet. Ik heb mijn telefoon aan en uit gezet, bellen via wifi aan en uit…. Dit helpt helaas allemaal niet.

En ja, ik heb een zakelijk GO abonnement.

Wat moet ik doen om te zorgen dat dit wel werkt?

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 mei 2020, 14:34

@rebeccalembeck

Oh en bellen via Wi-Fi is voor zakelijke abonnementen exclusief de GO abonnementen helaas.

Staat in het topic (link in eerste reactie).

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rebeccalembeck 

Bellen via wifi is er helaas nog niet voor patticuliere klanten. Zakelijk klanten kunnen hier al wel gebruik van maken en voor particuliere klanten wordt het nog getest.

Hier kun je er meer informatie over vinden.

https://community.t-mobile.nl/mobiel-netwerk-347/nieuws-t-mobile-klanten-bellen-vanaf-deze-zomer-ook-via-4g-en-wifi-312148

Welk toestel heb je?

Word deze ondersteund voor wifi bellen?

Even contact opnemen met de zakelijke klantenservice als je toestel dit zou moeten kunnen, misschien moet er bij jou nog het 1 of ander geactiveerd worden.

Ik heb een iPhone 11 Pro. Anders kan ik niet in de instellingen ‘bellen via wifi’ aan en uit zetten 😉.

Aanzetten in het toestel kan wel, maar de systemen van TM moeten hem wel toestaan, ik heb begrepen dat elk toestel getest en goedgekeurd moet worden en krijgt dan een netwerk update zodat het ook werkt.

Reputatie 7
Badge +15

@rebeccalembeck 

Ik heb een Galaxy S9 die ook bellen via WiFi heeft maar als je bellen via WiFi aanzet gaat je telefoon de functie pas gebruiken als dat nodig is. Is dag toevallig  ook het geval op de IPhone?

Volgens de Apple support kon ik testen of die het doet door mijn telefoon op vliegtuigmodus te zetten en de WiFi aan…. maar helaas.…

gisteren naar de t-mobile winkel geweest en de medewerker zei: ja het zou moeten werken, maar dan moet je de klantenservice bellen

Dat is wel een perfect antwoord om het af te schuiven van die winkel medewerker.

Zit er niet veel anders op om contact op te nemen met de zakelijke klantenservice of wachten tot een moderator het op pakt, als die dat kan tenminste, weet niet of zij ook zakelijke klanten behandelen.

Reputatie 7
Badge +15

@rebeccalembeck

Oh en bellen via Wi-Fi is voor zakelijke abonnementen exclusief de GO abonnementen helaas.

Staat in het topic (link in eerste reactie).

Op verschillende delen van de t-mobile site staan verschillende dingen.… heel handig 

Kan ik bellen via Wifi?

Sinds 27 mei 2019 zijn we gestart met de activatie van bellen via 4G voor alle Go abonnementen (zowel particulier als zakelijk). We werken er hard aan om het voor zowel Go als alle overige particuliere abonnementen mogelijk te maken dat zij ook gebruik kunnen maken van zowel bellen via 4G als bellen via wifi. Kijk voor meer informatie op onze pagina over Bellen via 4G en Bellen via Wifi.T-Mobile ThuisMet onze Wifi-Service bij T-Mobile Thuis pakken we slecht wifi-bereik aan zodat je weer lekker kunt streamen. Heb je toch niet voldoende wifi-bereik? Dan installeren we een wifi-versterker voor je.

Reputatie 7
Badge +15

Inderdaad niet zo handig dat er niet overal hetzelfde staat vermeldt. Indien je bellen via Wi-Fi nodig hebt dan kun je het er met de klantenservice over hebben om de mogelijkheden te bespreken.

Reageer