De afgelopen 2 weken heb ik steeds slechter bereik met mijn iPhone 5s op het 4G netwerk. Voorheen was dit thuis optimaal (5bolletjes) en nu eigenlijk altijd 3 bolletjes. Pagina's worden heel langzaam of zelfs niet geladen. Regelmatig krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is en een Icap protocol fout. Ik kan hier verder ook niks over vinden op internet.
Hebben jullie enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
De dekking op mijn adres zou gewoon goed moeten zijn.. soms schakel ik even over op 3G omdat dit bereik dan iets beter is (maar alsnog langzaam..)
Met vriendelijke groet,
Milou
Beste antwoord door MichelD4
Welkom op het forum van T-Mobile!
Heel vervelend, dat je problemen ervaart met het internet en 4G op je iPhone 5S.
Terwijl je normaal gesproken geen problemen van ondervind, en je thuis altijd vol bereik hebt van het 4G netwerk.
Gelukkig valt hier wat aan te doen, waarmee hopelijk het probleem verholpen wordt.
Zodat je weer goed gebruik kunt maken van het internet op je Iphone 5S, en tevens weer een optimale dekking ervaart van het 4G netwerk.
Doe het volgende:
1 > Ga naar Instellingen op je iPhone.
2 > Kies vervolgens voor Algemeen.
3 > Scrol vervolgens helemaal naar beneden, en selecteer Stel opnieuw in.
4 > Nu kun je kiezen uit verschillende opties.
5 > In jouw geval kies je voor Herstel netwerkinstellingen.
6 > Voer je toestelcode in (als je die hebt ingesteld).
7 > Volg nu de stappen die worden aangegeven.
8 > Nadat je akkoord hebt gegeven, zal je iPhone 5S de netwerkinstellingen gaan ressetten, en zal je iphone vervolgens uit gaan en zich daarna weer automatisch gaan opstarten.
9 > Voer je pincode van je simkaart in, en laat je iPhone even goed contact maken met het netwerk van T-Mobile.
Als het goed is, zou alles nu weer als vanouds moeten werken.
Ook het bereik van het 4G netwerk zou weer goed moeten zijn.
Gouden tip als slot: Zet je iPhone 5S minimaal 1 a 2 keer per week helemaal uit (bijvoorbeeld als je gaat slapen) voor minimaal 15 minuten of langer.
Daarna (als je weer wakker wordt) zet je hem weer aan.
Hiermee voorkom je vaak de problemen die jij nu ervaart, omdat je simkaart elke keer als je jouw iPhone aanzet, weer goed op het mobiele netwerk wordt gezet en eventuele updates krijgt.
Let wel: bij storingen of werkzaamheden op het T-Mobile Netwerk zelf, geldt bovenstaande niet.
Laat even weten of alles is gelukt, want daar ben ik wel benieuwd naar.
En geniet van het mooie lenteweer buiten, zeker nu het weekend is.