Vraag

Dekking mobiel abonnement

  • 11 mei 2020
  • 16 reacties
  • 225 Bekeken

Ik heb vanaf het moment dat ik verhuisd ben naar mijn nieuwe adres geen bereik meer met mijn mobiele telefoon in mijn eigen woonplaats. Ik heb hier ondertussen 3 keer melding van gemaakt, maar er wordt blijkbaar niks mee gedaan. Dan krijg ik achteraf te horen dat er iemand telefonisch contact heeft proberen te leggen maar er niet opgenomen werd. Dit lijkt mij vrij logisch als het probleem juist ligt bij het niet kunnen bellen. Ik heb zelfs in mijn laatste melding aangegeven of er via de mail contact opgenomen kon worden en niet telefonisch daar dit juist het probleem is.

Ondertussen betaal ik vrolijk elke maand abonnementskosten, maar ik kan er thuis niks mee. Er wordt dan gezegd “ja, u kunt ook via de Wifi bellen”, maar dit werkt voor geen meter, want daar valt dan continu de verbinding weg en daardoor kunnen mensen mij niet horen.

Ik zou ondertussen toch snel een oplossing willen voor dit probleem, want ik heb al van buren vernomen dat iedereen hier last van heeft, omdat er simpelweg te weinig zendmasten in de omgeving staan en deze buren zijn daardoor naar een andere provider over gestapt. 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @svenm88 

Het probleem ligt dus bij de dekking in jouw woonplaats en op andere locaties is het prima?

Als je nu op de dekkingskaart kijkt en je postcode invoert, staat er dan misschien onderhoud gepland of niks? Helpt het om bellen via 4G te gebruiken?

Via deze app kun je eventueel kijken met welke zendmast je verbinding maakt en hoe ver hij is in welke richting

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wilysis.cellinfolite

Volgens de dekkingskaart zou hier prima bereik moeten zijn, maar dit is niet het geval. Pas zodra ik bijna de woonplaats uitgereden ben, kan ik mijn internet weer gebruiken en is het weer mogelijk om te bellen. Binnen de woonplaats is er geen netwerk en komen er alleen sporadisch berichten binnen. Het gaat dus om zowel het internet als het bellen, dat niet werkt. Dit is iets dat al door de monteur, die mijn T-mobile Thuis kwam aansluiten, aangegeven werd. Vandaar vanuit hem toen het advies om te bellen via de Wifi, maar ook dit werkt niet goed. 

Overigens lijkt het mij sowieso niet de bedoeling dat ik dan maar via de Wifi moet bellen en internetten, want zodra ik het huis uitloop wil ik ook gewoon bereikbaar kunnen zijn. Ik heb niet voor niks een mobiel abonnement.

Die app kan ik niet testen, want deze bestaat niet in de App Store van Apple (alleen in de Google Play store).

Reputatie 6
Badge +5

Hi @svenm88 

Laten we hier snel een oplossing voor zoeken, wel zo belangrijk dat het goed werkt! :smile:  @Waqqas heeft je al op de juiste weg geholpen, via onze dekkingskaart kun je ook een probleem melden, heb je dat toevallig al gedaan? Mocht je dit nog niet hebben gedaan, geef ik je hier uiteraard alle informatie over! Als je je postcode/locatie invult in het daarvoor bestemde veld kun je daaronder klikken op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens kun je in een formulier alle details van je situatie invullen.. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan tot de bodem voor je uitpluizen en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Laat je even weten of het is gelukt? Mocht je verder nog vragen hebben, dan kun die altijd stellen op onze Community! 

@Evy beste Evy, zoals al in mijn eerdere bericht vermeld (Ik heb hier ondertussen 3 keer melding van gemaakt, maar er wordt blijkbaar niks mee gedaan. Dan krijg ik achteraf te horen dat er iemand telefonisch contact heeft proberen te leggen maar er niet opgenomen werd. Dit lijkt mij vrij logisch als het probleem juist ligt bij het niet kunnen bellen. Ik heb zelfs in mijn laatste melding aangegeven of er via de mail contact opgenomen kon worden en niet telefonisch daar dit juist het probleem is.) heb ik deze melding al meerdere keren gedaan. Dus zoals je snapt is het een leuk idee dat netwerkspecialisten telefonisch contact opnemen na enkele dagen, maar als je niet kan telefoneren en je daarom juist de melding maakt (meerdere keren) dan slaat telefonisch contact opnemen natuurlijk nergens op. 

 

Ik hoop dat dit snel opgelost gaat worden op welke manier dan ook (desnoods ontbinden jullie het contract maar als jullie geen fatsoenlijke dekking kunnen bieden) en ik verwacht hier een terugkoppeling van via de MAIL.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @svenm88 

Ik heb je case erbij gepakt en z ie dat onze netwerk specialisten je klacht hebben onderzocht en het lijkt erop dat de dekking daar niet voldoende is. We willen je graag een ander oplossing bieden. Wij kunnen je namelijk bellen via Wifi aanbieden als je over een stabiel (thuis)Wi-Fi netwerk beschikt en een geschikt toestel hebt. Op deze pagina kun je er meer over lezen en ook zien welke toestellen geschikt zijn. Als je hier interesse in hebt, dan meld ik je ervoor aan. 

Mocht je dit niet willen of mocht het niet geschikt zijn dan heb je keus uit de volgende 2 opties: 6 maanden 20 % korting op je abonnement of de mogelijkheid van ontbinden van het contract met of zonder afkoop van toestel. Ik begrijp dat je minder hebt aan korting en dat je gewoon bereikbaar wilt zijn, maar we willen graag coulant zijn en met je mee denken. 

Ik hoor graag waar je voor wilt gaan.

@Hajar graag zou ik mijn contract dan willen ontbinden zonder afkoop van het toestel. Ik hoor graag hoe een en ander geregeld dient te worden.

Reputatie 5
Badge +10

Ben bang dat je gewoon je toestel moet afbetalen waarna je vervroegd kan opzeggen.

 

@centaur , waarom bied @Hajar dit dan aan??

Reputatie 7
Badge +20

Hi @svenm88 

Volgens mij was ik niet helemaal duidelijk in mijn bericht dus heb ik het nogmaals nagevraagd zodat ik je van de juiste informatie voorzie. Je kan het service contract kosteloos ontbinden, maar het toestel moet wel afgekocht worden als je daarvoor kiest. Je moet het toestel namelijk zelf houden. Je kan ervoor kiezen om dat in een keer te doen of het toestelkrediet wel maandelijks te laten doorlopen. Excuses als ik niet helemaal duidelijk was in in mijn bericht. 

Ik hoor graag waar je voor wilt gaan, dan maak ik het in orde!

@Hajar Ahh oké, dan zou ik het toestelkrediet graag maandelijks willen laten doorlopen. Graag verneem ik per wanneer jullie dan het contract kosteloos ontbinden. Ik neem aan dat ik mijn nummer wel gewoon naar een andere provider kan meenemen?

@Hajar ik hoop dat dit snel geregeld kan worden, zodat ik weer gebruik kan maken van mijn telefoon en weer bereikbaar ben. Ik moet immers ergens anders ook weer een nieuw sim only abonnement aanvragen, waarbij ik graag mijn huidige nummer wil behouden, zodat ik niet bij alles mijn nummer moet gaan wijzigen.

Reputatie 7
Badge +17

@svenm88

Als je je nummer wilt meenemen dan wordt je nummer overgezet naar prepaid, dat kunnen de moderators voor je regelen. 👍

 

@Waqqas Wat bedoel je met naar prepaid? Kan ik dan geen sim only abonnement ergens anders afsluiten met dit huidige nummer?

Reputatie 7
Badge +17

@svenm88 

Zeker wel! Gewoon bij het afsluiten van een nieuwe abonnement het nummer opgeven en dan zou alles goed moeten gaan.

@Waqqas Ahh oké, ik hoop dat het dan allemaal snel geregeld kan worden, want voorlopig kan ik nog geen sim only abonnement ergens anders aanvragen, gezien het feit dat mijn abonnement bij jullie nog niet stopgezet is.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @svenm88 

Ik heb het ontbinden van je contract geregeld. Je nummer wordt morgen en anders na het weekend vrijgegeven zodat je een nieuw abonnement bij een ander provider kan afslutien. Je kan dan ook om nummerbehoud aanvragen zodat je je nummer kan meenemen. Het restant van het toestelkrediet wordt nog steeds maandelijks in rekening gebracht, tot het einde van de contractperiode.  Ik heb je ook bevestigingsmail gestuurd waarin alle informatie staat.

Ik hoop dat ik je alsnog naar tevredenheid heb geholpen. Als ik nog iets voor je kan doen, laat het mij weten!

Reageer