Beantwoord

Doorschakelen: gebeurt dat via de centrale, of op je eigen toestel

• 10 februari 2021
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Goedendag,

Ik wil inkomende oproepen op mijn zakelijke KPN-nummer doorschakelen naar mijn Prive TMobile-nummer. Dat kan via **21*0612345678#. Reden is dat de KPN-verbinding erg slecht is, en mensen die me bellen te horen krijgen dat het nummer niet bestaat/niet bereikbaar is en dergelijke. Vandaar dat ik zakelijke inkomende oproepen op mijn Tmobile-nummer wil krijgen, want die verbinding is wel goed.

Vraag: wanneer ik doorschakelen ‘aanzet’, wordt die doorschakeling op de KPN-centrale uitgevoerd en van daaruit gerouteerd naar TMobile? Of komt de inkomende KPN-oproep nog steeds op mijn telefoon terecht, en vindt daar de doorschakeling plaats?

icon

Beste antwoord door Hajar 10 februari 2021, 15:14

Hi @hoevenvd2 

Je kan deze vraag het beste bij KPN neerleggen omdat je vanaf KPN naar ons wilt doorschakelen. Ik hoop dat je zo verder komt!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @hoevenvd2 

Je kan deze vraag het beste bij KPN neerleggen omdat je vanaf KPN naar ons wilt doorschakelen. Ik hoop dat je zo verder komt!

Dank je Hajar. Vraag was ook vooral algemeen bedoeld, hoe doorschakeling werkt. Maar je hebt gelijk, is meer logisch om dit aan KPN te vragen omdat daar de doorschakeling plaatsvindt.

Reputatie 5
Badge +12

Deze “techniek” werkt gelukkig bij alle operators hetzelfde. De doorschakeling vind plaats in het core netwerk van de provider. Dus zelfs als jouw telefoon onbereikbaar is zal het netwerk de beller naar het nieuwe nummer doorsturen. Jij betaald daar als abonnee dan wel de gesprekskosten naar het nieuwe nummer voor. Is met al het unlimited bellen tegenwoording niet zo'n probleem meer.

Reageer