Vraag

ExpressVPN erg langzaam

• 3 maart 2020
  • 9 reacties
  • 278 Bekeken

• is een King Poster
  • 31 reacties

Ik heb ExpressVPN voornamelijk voor als ik in het buitenland zit, maar soms gebruik ik het ook om thuis te downloaden. Echter als ik de VPN activeer gaat mijn snelheid heel erg omlaag, normaal zou je zeggen bij een VPN en dat begrijp ik, maar niet zoveel. Als ik een test doe, heb ik gemiddeld 95Mb/s, zet ik de VPN aan dan blijft daar ineens nog maar 0,1Mb/s van over. De test begint met een snelheid van rond de 70Mb/s voor misschien 1 a 2 seconden, en gaat dan heel snel terug naar nagenoeg 0.

Ik heb dit probleem heel lang bij ExpressVPN gezocht, echter heb ik gisteren dezelfde test op mijn werk gedaan (ook 100Mb glasvezel, maar van KPN), en daar haal ik bijna de volle snelheid met VPN.

Hoe zit dat?? Wordt dit geblokkeerd door T-Mobile? Of kan het aan mijn router oid liggen? Ik heb er zelf geen limiet in gezet oid, en als de VPN uit staat krijg ik toch ook gewoon hoge snelheid.

Als iemand een oplossing weet of een idee heeft waar ik het moet zoeken, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@aneet

Zou je dit ook eens vanaf een ander apparaat willen testen? Het Modem heeft er niks mee te maken. Zorg gewoon dat je een snelle server hebt en het zou prima moeten werken.

het is precies hetzelfde via mijn NAS, en ook via een andere laptop, en zelfs via gsm en tablet

Reputatie 7
Badge +18

@aneet Probeer je firewall in je modem eens iets minder strikt te zetten.

Bepaalde poorten moeten open staan, zie https://www.expressvpn.com/nl/support/troubleshooting/failed-connection/#disable-firewall voor details.

Het is niet zo dat sites geblokkeerd worden, ik kan bv gewoon youtube kijken of zo, alleen wordt het continu gebufferd en hapert het, vpn uit en meteen goed...precies hetzelfde met downloaden, het gaat ineens super traag

Reputatie 7
Badge +15

@aneet 

De modem firewall kan er voor zorgen dat je VPN verbinding wordt tegengehouden. Standaard staat de firewall op medium maar het zou geen kwaad kunnen om hem op laag te zetten. Indien het niet helpt kan je hem gewoon terug op medium zetten. Je regelt het in de modem interface en dan in het menu klik je op firewall.

zal eens proberen

ik zie nergens een instelling medium of laag, bij Firewall staat dos defense aan, en nog wat andere instellingen staan aangevinkt

Reputatie 7
Badge +18

Enable Strict Security Firewall uitzetten

heb ik geprobeerd, maar blijft precies hetzelfde, heb ook nog andere speedtests gedaan, en die beginnen ook snel en breken na enkele seconden de test af, het lijkt of de verbinding gewoon geknepen wordt

Reageer