Geen aanpassing bij T-mobile op fair-use policy in COVID19 tijden

• 18 mei 2020
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Gisteren ontving ik een SMS dat ik mijn mobiel data-gebruik aan diende te passen om binnen de eisen van ‘fair-use’ te vallen voor data-gebruik (voor het eerst in 5 jaar).

Persoonlijk is dat nu even onmogelijk; ik werk normaal gezien in NL en woon in Belgie.  Een gesloten Belgische grens met thuiswerk zorgen ervoor dat ik nu hooguit 2 dagen per maand in NL ben, het overgrote deel van mijn databundel wordt nu dus in Belgie gebruikt.

Zojuist even naar T-mobile gebeld of ze met de vele gesloten EU-grenzen wellicht coulance toepassen op het factureren van data-roaming.  Helaas niet!  Grenzen dicht of niet; 50% van het datagebruik dient in NL plaats te vinden.  Enige optie is dus data-gebruik uitschakelen of abonnement beeindigen.

Ik had wat aanpassingsvermogen verwacht bij T-mobile…...*helaas*

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GeejeeH 

Dat pakt natuurlijk slecht uit voor mensen met een Nederlandse abonnement die vast zitten in het buitenland.

Je wilt natuurlijk berijkbaar blijven indien je een dual sim toestel of een extra toestel hebt kun je er voor kiezen om data gebruik op de T-mobile simkaart uit te schakelen  enkel gebruiken voor bellen of gebeld worden en tijdelijk een Belgische prepaid sim nemen die je dan gebruikt voor data.

Er bestaat wel een kans dat de grenzen snel open gaan maar als je dan nog steeds thuis Moet werken is het wel een passende optie.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @GeejeeH 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum,volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik kijken of ik wat voor je kan betekenen. Ook is de tip van @Waqqas erg handig dus kijk daar zeker naar als dat lukt. 

Reageer