Beantwoord

geen automatisch internet in buitenland

• 13 februari 2020
  • 15 reacties
  • 433 Bekeken

Hallo,

Ik heb steeds als ik naar het buitenland ga dat er geen internet toegang meer is .

Ik laat het toestel automatisch een netwerk kiezen maar dat werkt al niet meer sinds ik een S10e heb en als ik me goed herinner had ik het ook met mijn S9.

Dit is helemaal vervelend als je de telefoon voor navigatie hebt en bijvoorbeeld naar Duitsland rijdt.

Als ik dan handmatig netwerk laat zoeken en er een kies werkt het wel weer. Maar automatische netwerk keuze  zou toch gewoon moeten werken. Vaak moet ik dan in het buitenland meerdere keren in een week handmatig selecteren:S Vaak merk ik het dan omdat er ineens emails niet meer worden verzonden. Ik stream geen data op mijn telefoon en kijk ook zelden youtube dus daar kan ik het dan niet aan merken:S

Dit heb ik al mee gemaakt in Griekenland, Duitsland, en de VS.

Zover ik kan zien heb ik nergens blokkeringen staan en in mijn S10 staat netwerk keuze op automatisch.

Mijn vrouw had het zelfde probleem in de VS met haar S9. Beiden zijn we klant bij Tmobile.

Ik heb geen idee wat er mis kan zijn maar het is knap irritant.

icon

Beste antwoord door Doornekamp33 13 februari 2020, 17:32

Staat gegevensroaming ook aan? Die staat standaard op uit en heb je geen data op een vreemd netwerk.

Is een aparte instelling in het kopje draadloos en netwerk verbinding.

Bekijk origineel

15 reacties

Staat gegevensroaming ook aan? Die staat standaard op uit en heb je geen data op een vreemd netwerk.

Is een aparte instelling in het kopje draadloos en netwerk verbinding.

@Doornekamp33  ja dat staat aan .Als ik handmatig een netwerk kies heb ik wel gewoon data.

Kan het zijn dat TM geen overeenkomst voor data heeft met bepaalde partijen over de grens die wel gekozen worden op de automatische stand?
Weet niet of daar een lijst van is, ik ben nog niet zover over de grens geweest sinds ik TM heb.

Reputatie 5
Badge +4

Als je echt nog een heel erg oude simkaart hebt dan zou ik die vernieuwen, maar verder zou ik het toch bij het toestel zoeken. De netwerken zijn er gewoon en je telefoon vindt/kiest die niet.

Ik heb volgens mij geen oude simkaart het is iig een nano kaart en denk 2 jaar oud.

Ik heb nu van nog iemand anders ook met een S10 de zelfde klacht gehoord.

Het zal dus de combi tmobile en S10 zijn maar

Ik ken andere mensen met oa vodaphone die geen enkel probleem hebben met een S10 en buitenland.

Reputatie 7
Badge +16

Heb je anders misschien de beschikking over een andere simkaart die je kan testen in het buitenland waar de T-mobile simkaart het niet doet? Of neem een ander toestel mee de volgende keer waar je hem ook in kan testen. Netwerk instellingen resetten kan je misschien ook proberen.

@ waqqas, ik heb zelf geen andere simkaarten meer. we hebben hier thuis allemaal samsung en een S10e de oude toestellen zijn weg gegeven en daar in gebruik.

Ik heb al eens netwerk instellingen gereset . 

Maar het geburt dus op meerdere telefoons en verschillende simkaarten en allen met T-Mobile .

De eerste keer dat ik het trouwens merkte was volgens mij vorg jaar met een S7 in griekenland.

Het is ook een beetje kostbaar om even een andere smartfoon aan te schaffen om te testen.:( Buiten dat ik hem ook voor navigatie in een houder gebruik.

Handmatig netwerken zoeken en dan een provider kiezen werkt wel Dus heb geen idee wat dit kan veroorzaken. Maar er kan dus wel handmatich een verbinding worden gemaakt.

Het probleem doet zich overigens ook voor bij terugkeer in nederland. Ook dan valt de data verbinding weg .

Reputatie 7
Badge +20

Hi @bhennink 

Ben je momenteel nog in het buitenland? Je geeft aan dat het wel werkt als je handmatig verbinding maakt dus het lijkt meer op een toestel issue. Als je weer terug bent in Nederland dan zou je voor de zekerheid ook langs een T-Mobile shop kunnen en een ander simkaart testen. Dan kun je controleren of het toch aan de simkaart ligt of het toestel. Laat ons de uitkomst weten dan kunnen wij dit verder doorzetten naar onze technische afdeling. 

Ik ben nu in Nederland en ga volgend weekend weer naar Duitsland.

Ik weet alleen niet of ik zelf nog in de gelegenheid ben om voor die tijd langs een T-moble winkel te gaan.
Maar als T-Molbile me een vervangede simkaart toe wil sturen wil ik die er volgend weeken met alle plezier in zetten. Mits ik maar gewoon mijn eigen nummer kan behouden, want anders ben ik daar onberikbaar en werkt ook WA niet meer

Alleen blijft het dan vreemd dat het bij verschillende personen gebeurt. Dit probleem heb ik voor het eerst waargenomen in sept 2018 op Kreta me mijn S7 omdat ik toen ineens geen mails mee kon versturen.

Reputatie 6
Badge +5

Hi @bhennink 

Geen zorgen, ik heb zojuist een nieuwe simkaart naar je toegestuurd, Dit scheelt jou een ritje naar de T-Shop! :smile: Laat je weten of het werkt?

Mocht je nog andere vragen hebben, dan ben ik er altijd om je verder te helpen!

@Evy dank je ik gan het proberen. Schelt mij idd een ritje naar RDam:) Ik laat weten of het heeft geholpen.

Reputatie 5
Badge +4

Ik ben nu in Nederland en ga volgend weekend weer naar Duitsland.

Ik weet alleen niet of ik zelf nog in de gelegenheid ben om voor die tijd langs een T-moble winkel te gaan.
Maar als T-Molbile me een vervangede simkaart toe wil sturen wil ik die er volgend weeken met alle plezier in zetten. Mits ik maar gewoon mijn eigen nummer kan behouden, want anders ben ik daar onberikbaar en werkt ook WA niet meer

Alleen blijft het dan vreemd dat het bij verschillende personen gebeurt. Dit probleem heb ik voor het eerst waargenomen in sept 2018 op Kreta me mijn S7 omdat ik toen ineens geen mails mee kon versturen.

Zou ook een firmware of Android issue kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Lijkt mij niet dat het aan Android of de firmware ligt. Niemand anders heeft er last van. Een grotere kans dat het iets met de simkaart te maken heeft.

Dit weekend getest in Duitsland, met de nieuwe simkaart en geen problemen gehad. Dus waarschijnlijk was het toch een SIM probleem.

Allen dank voor de hulp

Reputatie 6
Badge +5

Goed om te horen @bhennink ! :grinning:

Reageer