Beantwoord

Geen dekking

  • 6 februari 2017
  • 5 reacties
  • 233 Bekeken

Ik vindt het zeer slecht dat een prepaid klant niet een klacht in kan dienen via de website over de dekking! Want die pagina is niet toegankelijk voor prepaid klanten!
En ik wil toch echt klagen over het bereik in Vorstenbosch 5476 ! waar ik nu 4 weken woon! er is hier zeer slecht bereik tot geen bereik! in huis helemaal niks! En ik wil weten of jullie hier iets aan gaan doen? en wanneer! Anders ga ik overstappen!
icon

Beste antwoord door Tabali 9 februari 2017, 11:16

@Gwab



Ik kan begrijpen dat je hier last van hebt en dat dit erg storend is. Het is echter een eigenschap van elk radionetwerk dat je toch op sommige plekken verminderde dekking kunt ervaren en dit kan niet altijd verbeterd worden. Dit kan dan ook verschillende oorzaken hebben. Vaak staat er gewoon een mast binnen bereik maar de omgeving kan het signaal van deze mast dempen waardoor het bereik binnenshuis niet goed doorkomt. Het blijven toch radiogolven die geblokkeerd of gedempt kunnen worden

Soms kunnen we geen mast plaatsen omdat we geen geschikte locatie kunnen vinden. Soms krijgen we geen vergunning en denk ook aan het kostenplaatje voor het plaatsen van een nieuwe mast.



De informatie van pilovali is helemaal correct, Op deze locatie kan je verminderde dekking ervaren. De dichtstbijzijnde mast staat toch al op zo'n 2.5 km. Ook al is dit open veld, toch kan dit resulteren in verminderde dekking. Ik zou zeggen in een open veld zou de mast op maximaal 1.5 - 2.0 km moeten staan om een redelijk bereik te geven. De bedienende mast heeft alle technieken die nodig zijn om een stabiel bereik te bieden (UMTS 2100, UMTS 900, LTE900, LTE1800 en GSM900)

Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat dit de komende maanden anders zal zijn aangezien ik geen nieuwe mast in de planning zie staan voor deze locatie.



Ik hoop dat het zo wat meer duidelijkheid heb kunnen geven.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Badge +2
@Gwab

Ik kan begrijpen dat je hier last van hebt en dat dit erg storend is. Het is echter een eigenschap van elk radionetwerk dat je toch op sommige plekken verminderde dekking kunt ervaren en dit kan niet altijd verbeterd worden. Dit kan dan ook verschillende oorzaken hebben. Vaak staat er gewoon een mast binnen bereik maar de omgeving kan het signaal van deze mast dempen waardoor het bereik binnenshuis niet goed doorkomt. Het blijven toch radiogolven die geblokkeerd of gedempt kunnen worden
Soms kunnen we geen mast plaatsen omdat we geen geschikte locatie kunnen vinden. Soms krijgen we geen vergunning en denk ook aan het kostenplaatje voor het plaatsen van een nieuwe mast.

De informatie van pilovali is helemaal correct, Op deze locatie kan je verminderde dekking ervaren. De dichtstbijzijnde mast staat toch al op zo'n 2.5 km. Ook al is dit open veld, toch kan dit resulteren in verminderde dekking. Ik zou zeggen in een open veld zou de mast op maximaal 1.5 - 2.0 km moeten staan om een redelijk bereik te geven. De bedienende mast heeft alle technieken die nodig zijn om een stabiel bereik te bieden (UMTS 2100, UMTS 900, LTE900, LTE1800 en GSM900)
Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat dit de komende maanden anders zal zijn aangezien ik geen nieuwe mast in de planning zie staan voor deze locatie.

Ik hoop dat het zo wat meer duidelijkheid heb kunnen geven.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gwab,

Ik heb jouw vraag doorgezet naar een netwerkspecialist. Hij zal dit verder oppakken. Ik zie inderdaad dat je My T-Mobile niet lekker werkt en dus heb ik je account verwijderd. Zou je een nieuw account kunnen aanmaken? Hopelijk is hiermee in ieder geval jouw My T-Mobile probleem opgelost. 🙂
Reputatie 5
Badge +17
Dat is apart. Een T-Mobile medewerker zal morgen of overmorgen kijken wat er mis gaat. Misschien is er een fout met je My T-Mobile account.
Deze fout melding krijg ik als ik de stappen doorloop van de eerste foto die jij hier post.
Reputatie 5
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Vorig jaar had ik nog PrePaid en toen kon ik zonder problemen een dekkingsklacht indienen. Welke foutmelding krijg je te zien?

Ik heb even gekeken op de dekkingskaart, en dit zie ik:



Ter vergelijking met KPN:



Ik heb even gekeken hoe de masten bij jou staan, en dat ziet er zo uit:



T-Mobile heeft dus de betere dekking in je woonplaats, omdat hun mast het dichtste bij is.
De dekking is kort gezegd "kut", en ik ben ook helemaal mee eens dat er iets mee moet gebeuren. Ik heb even gevraagd aan een netwerkspecialist, en die geeft aan dat je dorp net in een dooie hoek zit.

Het is dus belangrijk dat zoveel mogelijk mensen bij jouw in de buurt (met T-Mobile) een dekkingsklacht in gaan dienen. Dan is de kans groter dat T-Mobile er iets aan doet.

Je kunt het beste even wachten tot een T-Mobile medewerker deze topic oppikt, dit kan 24-48 uur duren. Ik hoop dat er iets positiefs gebeurd!