Beantwoord

geen gps signaal

• 21 januari 2021
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Hoi allemaal,

Sinds een week of twee kan ik ineens niet meer via Google maps de weg vinden, omdat er maar geen gps signaal binnenkomt, of meteen al wegvalt. Het vreemdste is nog wel dat als ik bel (Blue &me) of probeer te bellen ( er hoeft niet eens iemand op te nemen aan de andere kant) ik dan ineens wel een werkende navigatie heb. ??? 

Ik heb alles al geüpdatet wat ik maar kan updaten, ik heb een Nokia 7.2 ergens afgelopen zomer nieuw met mijn abonnement.

Ik hoop dat iemand weet wat dit is en wat ik eraan kan doen

icon

Beste antwoord door David 27 januari 2021, 16:34

Hoi @SuusBruurs,

Hopelijk kunnen we dit probleem snel voor je oplossen! 

Zou je kunnen aangeven of je dit probleem alleen hebt met Google Maps of ook met andere apps, zoals bijvoorbeeld WhatsApp wanneer je jouw locatie zou willen delen? Kun je ook eens kijken of je netwerk verandert wanneer je belt, bijvoorbeeld van 4G naar 3G? Ervaar je dit probleem overal of slechts op één locatie? 

Ik ben benieuwd naar jouw reactie!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SuusBruurs,

Hopelijk kunnen we dit probleem snel voor je oplossen! 

Zou je kunnen aangeven of je dit probleem alleen hebt met Google Maps of ook met andere apps, zoals bijvoorbeeld WhatsApp wanneer je jouw locatie zou willen delen? Kun je ook eens kijken of je netwerk verandert wanneer je belt, bijvoorbeeld van 4G naar 3G? Ervaar je dit probleem overal of slechts op één locatie? 

Ik ben benieuwd naar jouw reactie!

Hoi David, bedankt voor je interesse,

Ik heb even getest, via Whatsapp locatie doorgeven doet ie gewoon. Ik zit op 4G of 4G+ Het maakt niet uit waar ik ben, of waar ik naartoe ga. Het gaat ook niet om mijn auto, in andermans auto is het hetzelfde verhaal.

Ik ga nu dus denken dat het aan Google ligt? Ik heb zowel maps als maps go gebruikt en daarbij doet ie is dus niks.

Zijn er nog andere apps die ik kan gebruiken om te navigeren?

Alvast bedankt! 

Heb je maps niet per ongeluk geblokkeerd om de locatie service te gebruiken, dan kan die geen gebruik maken van de gps module, locatie heeft weinig met de 3 of 4g verbinding te maken.

https://support.google.com/accounts/answer/3467281?hl=nl

Reputatie 6
Badge +2

...

Zijn er nog andere apps die ik kan gebruiken om te navigeren?

WAZE Ook van Google inmiddels. Kan locatie maar ook waar ongeveer onderweg mee gedeeld worden via Whatsapp - Telegram e.d

Playstore WAZE

Ik heb intussen een nieuwe simkaart gekregen en blijkbaar was dat het euvel, want nu doet ie het weer gewoon. 

Toch bedankt voor de support!

Reageer