Beantwoord

Geen Netwerk, op het traject Ede-Wageningen - Wolfheze

• 11 april 2017
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken

Tussen deze stations, valt de verbinding, altijd weg, van ruis op de lijn, tot het verbreken van de verbinding! Kan hier signaal komen?
icon

Beste antwoord door Tabali 19 april 2017, 16:28

@Hoedje,

Ik kan me voorstellen dat dit irritant is. Ik heb er soms zelf ook last van. Het is gewoon een stuk lastiger voor de techniek om de verbinding in stand te houden. Er spelen verschillende factoren mee. Zie onderstaande informatie voor meer duidelijkheid:

‘Trein’:

Mobiel bellen en internetten in de trein kan door verschillende factoren soms een mindere ervaring geven, dan de ervaring die u gewend bent op een vaste locatie.

 In een rijdende trein wordt vaak van mast gewisseld waarover uw gesprek of internetsessie wordt afgehandeld. Dit geeft een grotere kans op het verliezen van de verbinding.

 Het wisselen tussen masten is een afstemming tussen het netwerk en het toestel. Dit is een stuk moeilijker voor smartphones.

 De trein en elektrische bovenleidingen en het spoor zelf beperken het signaal (bereik), dit effect is in de trein veel groter dan bijvoorbeeld in de auto.

 Bij het binnenrijden van stations kan de klant in een high traffic area komen
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Ik denk dat het probleem hier niet zo zeer aan het bereik van het netwerk ligt, maar meer aan het feit dat je in een trein zit. Je beweegt je dan relatief snel tussen de verschillende zendmasten, waardoor je telefoon snel moet schakelen en dit kan nog wel eens mis gaan. Ik heb zelf dit probleem ook tussen twee specifieke stations, maar voor de rest van het traject gaat het prima.
Voor de rest, is op het traject, het signaal prima.
Badge +2
@Hoedje,

Ik kan me voorstellen dat dit irritant is. Ik heb er soms zelf ook last van. Het is gewoon een stuk lastiger voor de techniek om de verbinding in stand te houden. Er spelen verschillende factoren mee. Zie onderstaande informatie voor meer duidelijkheid:

‘Trein’:
Mobiel bellen en internetten in de trein kan door verschillende factoren soms een mindere ervaring geven, dan de ervaring die u gewend bent op een vaste locatie.
 In een rijdende trein wordt vaak van mast gewisseld waarover uw gesprek of internetsessie wordt afgehandeld. Dit geeft een grotere kans op het verliezen van de verbinding.
 Het wisselen tussen masten is een afstemming tussen het netwerk en het toestel. Dit is een stuk moeilijker voor smartphones.
 De trein en elektrische bovenleidingen en het spoor zelf beperken het signaal (bereik), dit effect is in de trein veel groter dan bijvoorbeeld in de auto.
 Bij het binnenrijden van stations kan de klant in een high traffic area komen