Beantwoord

Geen verbinding meer mogelijk - emergency calls only


Ik kan stelselmatig niet meer op het netwerk (toestel: Samsung S5mini, laatste software). Alles geprobeerd:
- select automatically: registered on network (ca 10 sec), dan weer "emergency calls only"
- handmatig: search networks, T-Mobile: geen verbinding mogelijk
- Instellingen/more; mobile networks, naam toegangspunten, T-Mobile (alle settings goed): geen verbinding

er is geen storing waar ik nu ben (Almere)
telefoon uit/aan gezet: geen verbinding
geen blockade op mijn abonnement

Verbinding was ook na grensovergang (Duitsland) afgelopen week heel moeilijk (15 keer geprobeerd, eindelijk blijvende verbinding met Telekom). Sinds terugkeer naar NL (2 dagen) geen verbinding mogelijk.

wat is er aan de hand en hoe kom ik weer op T-Mobile netwerk?

PS ik heb geen 2de toestel om de simkaart uit te wisselen




-
icon

Beste antwoord door Thalina 21 maart 2017, 14:22

Hoi nogklant,

Ai, dat is meer dan vervelend! Je wilt natuurlijk gewoon bereikbaar zijn. Sinds wanneer heb je hier last van? Ik heb in het systeem gekeken en ik zie dat je in ieder geval geen blokkades hebt waardoor dit zou kunnen komen. Heb je hier overal last van of alleen op een specifieke locatie? Kun je mij de postcode van deze locatie sturen? Als ik het zo lees lijkt het aan jouw toestel te liggen. Om te achterhalen of dat inderdaad het geval is zou ik je toch willen vragen om jouw simkaart in een ander toestel te testen. Kun je misschien langs een T-Mobile Shop gaan? Daar hebben ze genoeg toestellen liggen waarin je jouw simkaart kunt testen.

Ik hoor graag jouw bevindingen!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Hoi nogklant, welkom terug op het klantenforum.

Vervelend dat je netwerkproblemen ervaart. Zou het kunnen zijn dat je een oude simkaart gebruikt? Bepaalde reeksen zijn verouderd, waardoor je o.a. netwerkproblemen kunt ervaren. (Als medeklant kan ik dat niet voor je nakijken.) Het zou ook kunnen zijn dat de simkaart gewoon het leven laat.

Heb je wel de mogelijkheid om met een collega/kennis/familielid/buurman (of buurvrouw) even van toestel/simkaart te wisselen? Het gaat er dan puur om om te kijken of jouw simkaart überhaupt nog wel verbinding maakt in een ander toestel, of dat de problemen door jouw eigen toestel veroorzaakt worden.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi nogklant,

Ai, dat is meer dan vervelend! Je wilt natuurlijk gewoon bereikbaar zijn. Sinds wanneer heb je hier last van? Ik heb in het systeem gekeken en ik zie dat je in ieder geval geen blokkades hebt waardoor dit zou kunnen komen. Heb je hier overal last van of alleen op een specifieke locatie? Kun je mij de postcode van deze locatie sturen? Als ik het zo lees lijkt het aan jouw toestel te liggen. Om te achterhalen of dat inderdaad het geval is zou ik je toch willen vragen om jouw simkaart in een ander toestel te testen. Kun je misschien langs een T-Mobile Shop gaan? Daar hebben ze genoeg toestellen liggen waarin je jouw simkaart kunt testen.

Ik hoor graag jouw bevindingen!
dank voor jullie reacties! Hier mijn antwoorden op de vragen:
- de simkaart is 10 keer moest proberen voordat een verbinding instand bleef.
- Ik heb nu overall last hiervan (Amsterdam, Almere (postcode 1325 LH), locaties tussen Duitse grens bij Arnhem en Almere. Verbinding werd verbroken na grensovergang 3 dagen geleden (kreeg nog wel een sms'je von T-mobile: Welkom in Duitsland), maar kon sinds dan geen verbinding meer maken.
- zal proberen een ander toestel te vinden om mijn simkaart te testen.
sorry, delen van mijn antwoord tekst zijn verdwenen...

- de simkaart is minder dan 2 jaar oud (samen met het toestel gekocht). Werkte prima tot 3 weken geleden als ik na grensovergang meer dan 10 keer moest proberen voordat een verbinding met Telekom in Duistland instand bleef.
- nu kan ik niet eens meer in NL een verbinding krijgen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Nogklant,

Bedankt voor de aanvullende informatie! Ik heb voor alle zekerheid kosteloos een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Je ontvangt deze binnen drie werkdagen op de mat. Vergeet 'm niet te activeren voordat je 'm gaat gebruiken. Ik zou je toch ook willen vragen om te kijken of het lukt om jouw simkaart in een ander toestel te testen. Dan kunnen we hopelijk achterhalen waar het probleem precies ligt.

Houd je ons op de hoogte?
Prima, bedankt voor deze actie! Ik zal beide opties testen (nieuwe simkaart, mijn simkart in ander toestel) en jullie op de hoogte houden van de uitkomst.
Ik hoop dat ik op de een of andere manier gauw weer op het netwerk kan en weer mobiel bereikbaar ben.
Reputatie 6
Badge +17
Ik hoop natuurlijk samen met jou dat het snel opgelost is! 🙂 Ik zie je bericht graag tegemoet zodra de simkaart binnen is.
update:
heb het volgende getoetst:
1) mijn (oude) simkaart werkt vlekkeloos in een ande toestel (verbinding met T-Mobile)
2) een simkaart van iemand anders werkt vlekkeloos in mijn toestel (simyo network)
conclusie: het ligt niet an de simkaart, en mijn toestel werkt ook prima.

heb vandaag de nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd (de oude werkt dus niet meer):
-- kan geen verbinding maken met T-Mobile NL. Precies hetzelfde probleem als de afgelopen 7 dagen: not registered on network
opnieuw geprobeerd:
Instellingen, Netwerk zoeken, T-Mobile kiezen:
bericht: No service. Selected network T-Mobile NL not available.

op de een of andere manier kan ik dus met mijn telefoon geen verbinding maken met T-Mobile.
Ik werd er langzaam moe van dat ik niet meer kan bellen en niet gebeld kan worden.

heeft iemand nog een brilliante idee wat er aan de hand kan zijn??
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Vreemd dat je hetzelfde probleem met een nieuwe simkaart ervaart en dat je met een andere simkaart in je toestel geen problemen hebt. Ik zie dat je vrijdag een collega hebt gesproken en dat je hebt aangegeven dat je langs een T-Mobile shop zou gaan. Is dat inmiddels al gelukt? Mijn collega's kunnen daar je toestelinstellingen bekijken en testen waar het probleem aan ligt.

Houd je ons op de hoogte? Ik hoop dat zij het snel kunnen oplossen.
helaas heeft contact met de klantenservice geen oplossing opgeleverd. Bezoek bij T-Mobile shop is nog niet gelukt (lange wachttijden op zaterdag).

Maar ik ben 1 kleine stap verder: Alleen als ik de settings op '2G only' zet, krijg ik blijvend verbinding met T-Mobile. Alle andere settings (3G, 2G/3G automatic, LTE/2G/3G automatic) werken niet: "Not registered on network. Service not available (T-Mobile NL)"

En al dit sinds ik 1 week geleden de grens over gegaan ben... best frustreerend.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nogklant,

Dat is behoorlijk frustrerend inderdaad! :S Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart even opnieuw aangemeld op ons netwerk om te kijken of dit effect heeft op jouw bereik. Zou je kunnen aangeven of het dan wel goed werkt? Bij de andere telefoon werkte 3 en 4G wel gewoon zoals zou moeten? Kun je laten weten of je een werkende verbinding hebt? Anders kunnen we dit doorzetten naar onze technische specialisten om te controleren of er wellicht een instelling of iets dergelijks verkeerd staat in ons systeem.

We zien jouw reactie graag tegemoet en duimen dat het nu is opgelost!
Nee, helaas geen verbetering. Network opties blijven hetzelfde (geen 4G) en alleen '2G only' werkt.

De andere telefoon is een Samsung Galaxy Young Duos. Netwerk opties: GSM/WCDMA (Auto mode), GSM only, WCDMA only. (werkt).
Het is voor mij erg lasting om mijn simkaart in een andere (nieuwere) toestel te toetsen (buurman als hij thuis is). Ik kan ook alleen op zaterdag naar een T-Mobile shop.
Kunnen jullie de instelling in jullie systeem eens checken?
Reputatie 3
Dit lijkt op het probleem wat ik ook circa een week heb, het gebeurt hier alleen eens in de paar dagen, toestel uit en in schakelen is een tijdelijke workaround voor me. Er is een nieuwe simkaart onderweg naar mij toe, ik laat even weten of dit het probleem oplost.
Reputatie 5
Badge +17
Hallo,

Jammer om te lezen dat het nog steeds niet is gelukt. We hebben alle benodigde informatie om een onderzoek te laten starten, onze collega's van de technische afdeling nemen dit nu in behandeling om je van een oplossing te voorzien. Ze streven er naar om je binnen 5 werkdagen van een reactie en hopelijk oplossing te voorzien.

Als je in de tussentijd nog vragen of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Reputatie 3
Heb er de afgelopen 2 dagen na ontvangst van een nieuwe simkaart geen last meer van.
Reputatie 3
Helaas te vroeg gejuigd, vandaag weer alleen noodoproepen, ik ga deze week mijn telefoon wel even resetten naar de standaard instellingen.