Beantwoord

Geplande werkzaamheden

• 14 januari 2021
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Mijn vrouw is ziek en bereikbaarheid is voor haar cruciaal.

We hebben twee dagen praktisch geen verbinding gehad op de mobiele telefoon wat resulteerde in paniek en stress.

De dekkingskaart gaf aan dat er werkzaamheden in de wijk er de oorzaak van waren.

Mijn vraag is waarom t-mobile niet het fatsoen op kan brengen klanten in zo een gebied van tevoren in te lichten. Als ik een betalingsachterstand heb krijg ik wel een e-mailtje!

icon

Beste antwoord door eric 14 januari 2021, 23:13

Er zijn 5000 masten waarbij er veel overlap. Als ze een mast uitzetten gaan andere masten harder stralen. Dat heet Self Organised Network. Het is niet te voorspellen wie er exact last van gaat hebben. Want mobiel is juist dynamisch. Misschien wordt de dekking waar je werkt net even minder, of waar je net loopt. Actief iedereen informeren wordt door mobiele operators niet gedaan. Hooguit bij de vaste netwerken. Dan is het precies te voorspellen wanneer er impact is bij werkzaamheden.

Bekijk origineel

4 reacties

Tja, dat is een redelijk antwoord. Dank je wel Eric.

Reputatie 6
Badge +12

Er zijn 5000 masten waarbij er veel overlap. Als ze een mast uitzetten gaan andere masten harder stralen. Dat heet Self Organised Network. Het is niet te voorspellen wie er exact last van gaat hebben. Want mobiel is juist dynamisch. Misschien wordt de dekking waar je werkt net even minder, of waar je net loopt. Actief iedereen informeren wordt door mobiele operators niet gedaan. Hooguit bij de vaste netwerken. Dan is het precies te voorspellen wanneer er impact is bij werkzaamheden.

Dank je wel Eric, voor de tip! Goed idee, als je een recente mobiel hebt… Blijft mijn vraag onbeantwoord waarom T-mobile niet vooraf aankondigt als er in het gebied van een cliënt werkzaamheden gaan plaats vinden.

Reputatie 6
Badge +12

Met een Apple of recente Samsung kun je ook voice over wifi gebruiken.

Reageer