Beantwoord

H+ in barcelona

• 14 september 2017
  • 5 reacties
  • 206 Bekeken

Beste tmobile.

Ik zit nu al een week in barcelona. Mijn s7 ondersteund hier alle netwerken. Als ik mijn Vodafone sim gebruik, heb ik 4g+. Als ik met hetzelfde netwerk en telefoon verbind via mijn tmobile sim, krijg ik H+ met langzame snelheden.

Hoe kan het zijn dat met het preffered en Vodafone es netwerk, tmobile lager uitkomt? Kan dit ook worden gefixed?

Nu lukt het me niet eens om 6gb te halen op een dag.

Groet,

Andreas
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 14 september 2017, 23:06

@Snotaapje

T-Mobile heeft wel degelijk invloed op de voorkeursnetwerken waarmee jij kunt verbinden in het buitenland. T-Mobile houdt daarvoor een lijst bij, en probeert jou als klant actief naar het voorkeursnetwerk te sturen. Als het voorkeursnetwerk niet beschikbaar is, dan pas zal je toestel met een andere provider verbinden. Tenzij je handmatig een netwerk selecteert uiteraard :)

Hoe wordt de lijst van buitenlandse voorkeursnetwerken opgesteld?

T-Mobile betaalt voor iedere MB die jij als klant gebruikt in het buitenland, aan een buitenlandse provider. Daarover maakt T-Mobile prijsafspraken met andere providers.

Soms zijn er in die contracten geen afspraken gemaakt over 4G, en mogen T-Mobile klanten dus geen gebruikmaken van het 4G-netwerk van de betreffende provider. Als die provider echter de laagste prijs per MB levert, kan T-Mobile ervoor kiezen om haar klanten van dat (3G-)netwerk gebruik te laten maken, ondanks dat die provider wel een 4G-netwerk beschikbaar heeft.

Hoe groot is dat prijsverschil dan?

De exacte details weet ik niet, maar ik heb online wel eens gelezen dat er voor sommige providers 8-10x zoveel per MB moet worden betaald dan bij andere. In dat geval is de keuze snel gemaakt 😉

In de EU gaan de prijzen die providers elkaar rekenen steeds verder omlaag en op termijn zal er dus praktisch geen verschil meer zitten tussen providers.

Voor nu staat het voorkeursnetwerk voor Spanje ingesteld op Movistar 3G, je kunt inderdaad handmatig je toestel op een ander netwerk instellen om op 4G te komen. Op termijn zal T-Mobile dit ongetwijfeld aanpassen zodat je overal standaard 4G kunt gebruiken. 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@Snotaapje
T-Mobile heeft wel degelijk invloed op de voorkeursnetwerken waarmee jij kunt verbinden in het buitenland. T-Mobile houdt daarvoor een lijst bij, en probeert jou als klant actief naar het voorkeursnetwerk te sturen. Als het voorkeursnetwerk niet beschikbaar is, dan pas zal je toestel met een andere provider verbinden. Tenzij je handmatig een netwerk selecteert uiteraard :)

Hoe wordt de lijst van buitenlandse voorkeursnetwerken opgesteld?
T-Mobile betaalt voor iedere MB die jij als klant gebruikt in het buitenland, aan een buitenlandse provider. Daarover maakt T-Mobile prijsafspraken met andere providers.

Soms zijn er in die contracten geen afspraken gemaakt over 4G, en mogen T-Mobile klanten dus geen gebruikmaken van het 4G-netwerk van de betreffende provider. Als die provider echter de laagste prijs per MB levert, kan T-Mobile ervoor kiezen om haar klanten van dat (3G-)netwerk gebruik te laten maken, ondanks dat die provider wel een 4G-netwerk beschikbaar heeft.

Hoe groot is dat prijsverschil dan?
De exacte details weet ik niet, maar ik heb online wel eens gelezen dat er voor sommige providers 8-10x zoveel per MB moet worden betaald dan bij andere. In dat geval is de keuze snel gemaakt 😉

In de EU gaan de prijzen die providers elkaar rekenen steeds verder omlaag en op termijn zal er dus praktisch geen verschil meer zitten tussen providers.

Voor nu staat het voorkeursnetwerk voor Spanje ingesteld op Movistar 3G, je kunt inderdaad handmatig je toestel op een ander netwerk instellen om op 4G te komen. Op termijn zal T-Mobile dit ongetwijfeld aanpassen zodat je overal standaard 4G kunt gebruiken. 🙂
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Andreas,

Je telefoon kiest het netwerk waarmee je het beste bereik hebt. Dus dat kunnen netwerken zijn die geen 4G bieden. Laatst toen ik naar België werd ik ook verbonden met Movistar België. Alleen toen heb ik handmatig een ander netwerk gekozen. Ook op mijn vakantie in Turkije werd er Vodafone gekozen terwijl ik met Turkcell 4G had. T-Mobile heeft daar dus geen invloud in.

- Snotaapje;)
Dag snotaapje,

Alleen Yoigo geeft 4G, orange helaas ook h+.

Heel erg bedankt voor de tip.
Hoe komt het eigenlijk dat Movistar automatusch door Tmobile wordt gekozen?

Groet,

Andreas
Dag snotaapje,

Preffered van tmobile krijg ik movistar, Zal orange is proberen.

Groet,

Andreas
Reputatie 4
Badge +5
Hallo,

T-Mobile heeft in Spanje geen eigen netwerk wat Vodafone wel heeft in Spanje. Als je met een T-Mobile simkaart op het Vodafone netwerk verbind krijg je dus een 2G snelheid.
T-Mobile heeft ook 4G partners. Je zou handmatig kunnen verbinden met Xfera (Yoigo) of Orange. Beide netwerken bieden 4G voor T-Mobile klanten.

Fijn verblijf!

- Snotaapje;)

Reageer