Beantwoord

Haperende internet

  • 5 januari 2020
  • 1 reactie
  • 292 Bekeken

Onlangs heb ik een abbonoment afgesloten voor 100mb/s. Echter heb ik sinds dag 1 last van een haperende internetverbinding en daarbij valt het internet af en toe zelfs weg. Ik merk dit heel duidelijk bij het gamen of kijken van een video. Het lijkt alsof het internet om de minuut kort (10 sec) wegvalt en daarna weer terugkomt. Dit is op den duur erg irritant. Ik heb al een reset uitgevoerd op de modem en alsnog blijft dit doorgaan. Is dit normaal?

icon

Beste antwoord door Jason 7 januari 2020, 10:16

Hoi @Sammmmm,

 

Supergaaf dat je klant bent geworden, welkom bij de club en op de Community! :smile: Nu nog zorgen dat je verbinding volledig werkt, dat gaan we regelen. 

 

Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:

 

Brandt de power led constant?

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.

 

Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. Vaak zit er achter het ISRA nog een vertakking (bridge tap) die voor prestatie verlies zorgt.

Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Voer een factory reset uit op het modem.

 

Graag verzoek ik je dit 3 dagen te testen. Indien de diensten na 3 dagen nog steeds wegvallen, trek dan aan de bel.

Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost.

 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sammmmm,

 

Supergaaf dat je klant bent geworden, welkom bij de club en op de Community! :smile: Nu nog zorgen dat je verbinding volledig werkt, dat gaan we regelen. 

 

Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:

 

Brandt de power led constant?

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.

 

Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. Vaak zit er achter het ISRA nog een vertakking (bridge tap) die voor prestatie verlies zorgt.

Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Voer een factory reset uit op het modem.

 

Graag verzoek ik je dit 3 dagen te testen. Indien de diensten na 3 dagen nog steeds wegvallen, trek dan aan de bel.

Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost.

 

Reageer