Beantwoord

Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?

  • 9 November 2013
  • 124 reacties
  • 334871 Bekeken

Reputatie 5
Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 9 November 2013, 16:52

Bekijk origineel

124 reacties

mooi overzicht handig om te kijken welke frequenties mijn nieuwe telefoon moet ondersteunen.
duidelijk overzicht! goed om te weten
Reputatie 3
@XriccardoX post 91,
daar ben je zeeeeker 10 minuten mee bezig geweest 😉.
Zeg, als ik vragen mag... hoe kom je erachter welke cell id bij welke zender hoort?
(Bijvoorbeeld app als OpenSignal slaat als een tang op een varken als het gaat om waar het signaal vandaan komt.)
Reputatie 1
@XriccardoX post 91,
daar ben je zeeeeker 10 minuten mee bezig geweest 😉.
Zeg, als ik vragen mag... hoe kom je erachter welke cell id bij welke zender hoort?
(Bijvoorbeeld app als OpenSignal slaat als een tang op een varken als het gaat om waar het signaal vandaan komt.)

Een omgebouwde mast ziet er zo uit, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd




ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd




weer ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven




een weer een ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven




ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd



oude type 2G 4G, umts is apart, dit wordt zelden gebruikt, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven



ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd



ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd



ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd




ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven




ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd

[/img]



ander type, antenne's vervangen voor nieuwe, bereik sterk verbeterd




ander type, antenne's niet vervangen, bereik het zelfde gebleven




type 1800 2 antenne's 4G. 900 1 antenne geen 4G, antenne's niet vervangen, toch goed sterk bereik





1800 type antenne's niet vervangen, toch goed sterk bereik





ander type, antenne's niet vervangen, toch goed sterk bereik





nog meer dingen waar aan je kunt zien dat een mast is omgebouwd
3G is H in ide, met de app Gsm Signal Monitoring zie je dat Rnc veranderd is in 215 en begint met een 2 bij een niet omgebouwde mast begint het met een 7, bijvoorbeeld 717, ook zie je dat je met cell 7229 verbonden bent, de 9 geeft aan met sector 3 van de antenne 6 en 9 wordt ook gebruikt


Voorbeeld deze is niet omgebouwd Rnc geeft 739 aan en 3G in ide, ook zie je dat je met cell 57241 verbonden bent, de 1 geeft aan met sector 1 van de antenne 4 en 7 wordt ook gebruikt



4G site is makelijker te vinden
bijvoorbeeld deze site via Gsm Signal Monitoring



bij Gsm Signal Monitoring geeft hij aan 236710-9, het houd in dat je met de site 23671 verbonden bent, en de 9 geeft aan met sector 1 van de antenne, bij 4G is het 9, 10 en 11



deze site zijn de antenne's vervangen voor nieuwe en is het bereik sterk verbeterd, toch is de mast niet
omgebouwd, foto is van een jaar geleden, bts kast is niks veranderd


deze foto is pas gemaakt zo als je ziet is er niks veranderd, alleen antenne's zijn vervangen, en tele 2 mast site is duidelijk zichtbaar geworden



laatste voorbeeld van een niet omgebouwde mast site
deze staat er nog steeds


deze zijn al allemaal vervangen






Reputatie 1
@XriccardoX post 91,
daar ben je zeeeeker 10 minuten mee bezig geweest 😉.
Zeg, als ik vragen mag... hoe kom je erachter welke cell id bij welke zender hoort?
(Bijvoorbeeld app als OpenSignal slaat als een tang op een varken als het gaat om waar het signaal vandaan komt.)


correctie moet idle zijn

nog meer dingen waar aan je kunt zien dat een mast is omgebouwd
3G is H in idle, met de app Gsm Signal Monitoring zie je dat Rnc veranderd is in 215 en begint met een 2 bij een niet omgebouwde mast begint het met een 7, bijvoorbeeld 717, ook zie je dat je met cell 7229 verbonden bent, de 9 geeft aan met sector 3 van de antenne 6 en 9 wordt ook gebruikt



Voorbeeld deze is niet omgebouwd Rnc geeft 739 aan en 3G in idle, ook zie je dat je met cell 57241 verbonden bent, de 1 geeft aan met sector 1 van de antenne 4 en 7 wordt ook gebruikt

Reputatie 3
Wauw Riccardo!
(Degene die alle locaties uit zijn hoofd weet die krijgt van mij ehh koffie met gebak ofzoiets ;-))

Ga het als naslagwerk gebruiken :-D
Wel vreemd dat op het Huawei netwerk het signaal telkens beter wordt, zo oud is het Kathrein materiaal (ook niet de minste fabrikant) toch ook allemaal niet??

Rondje Zwolle gedaan zie ik?
Goede keuze, want Zwolle is een bijzonder prettige stad, vooral bij mooi weer... het wordt iets minder prettig als je te weinig in de parkeermeter hebt gegooid en... (maar dat is weer een ander verhaal, dwaal ik nu af?)
Reputatie 3
O, ik zie dat het niet alleen rondje Zwolle is Riccardo, Zwolle blijft natuurlijk een erg mooie stad, altijd leuk... behalve de laatste keer met die stadswacht (o, nu dwaal ik weer af 😃 )

(Voor Android)
Network Signal Info - Kaibits vind ik wel leuk.
GSM Signal Monitoring - Alex Kozyukovde heb ik er ook op.

Network Signal Info lijkt mij op 4G ook gewoon werken (zie afbeeldingen).
En leuke Widgeds.
Tegen welk probleem loop je aan?

Voorbeeld 3G (H+) en 4G (LTE).
Reputatie 1
O, ik zie dat het niet alleen rondje Zwolle is Riccardo, Zwolle blijft natuurlijk een erg mooie stad, altijd leuk... behalve de laatste keer met die stadswacht (o, nu dwaal ik weer af 😃 )

(Voor Android)
Network Signal Info - Kaibits vind ik wel leuk.
GSM Signal Monitoring - Alex Kozyukovde heb ik er ook op.

Network Signal Info lijkt mij op 4G ook gewoon werken (zie afbeeldingen).
En leuke Widgeds.
Tegen welk probleem loop je aan?

Voorbeeld 3G (H+) en 4G (LTE).

Network Signal Info geeft hele lange ids waar je niks mee kunt

GSM Signal Monitoring
werkt via het nummer van de mast met 4G, en reageert het snelste
verklaard een hoop... behalve het feit waar de "E" dan nog voor staat. kneem aan dat G=goed H=Heel erg en E extreem goed? en 4g is natuurlijk gewoon perfect. :D


hahah was het maar Zo 😉
Reputatie 3
De "B" staat voor Best 😉
Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?

De dekking van het mobiele data netwerk wordt hierdoor weergegeven. Dit is per netwerk afhankelijk welke snelheid je ook werkelijk haalt. Je toestel zal automatisch de hoogste snelheid slecteren voor een betere verbinding

H: HSDPA/HSUPA wordt in sommige toestellen ook weergegeven door "3½G" Dit is een update van het 3g netwerk waardoor een snelheid van 14,4 Mbit/s up en 2 Mbit/s down beschikbaar is. Tot nu toe is KPN de enige in Nederland die deze snelheid haalt. Vodafone en T-Mobile hebben 7,2 Mbit/s - 2 Mbit/s

3g: UMTS dit netwerk heeft een maximale snelheid van 2 Mbit/s download en up van 384 Kbit/s

G: Dit zal je te zien krijgen wanneer er geen 3g dekking is.
Dan schakel je over op GPRS. Deze snelheid is te vergelijken met een oude inbelmodem. Hier haal je maximaal 52 Kbit/s
Reputatie 5

H: HSDPA/HSUPA wordt in sommige toestellen ook weergegeven door "3½G" Dit is een update van het 3g netwerk waardoor een snelheid van 14,4 Mbit/s up en 2 Mbit/s down beschikbaar is. Tot nu toe is KPN de enige in Nederland die deze snelheid haalt. Vodafone en T-Mobile hebben 7,2 Mbit/s - 2 Mbit/s


Dat ben ik niet met je eens. In gebieden waar T-Mobile het netwerk heeft vernieuwd, haal ik ook makkelijk 13-14Mbit/s down en 3Mbit/s up op HSPA+, dus ze bieden het wel degelijk aan. Tevens staat mijn uitleg op deze vraag ook op de 1e pagina van dit topic 😉
Reputatie 3
Hoi Dennis... 13- 14 mbps met gemak lijkt me iets te hoog gegrepen, eerder rond de 10 mbps.
Wat testjes gedaan:

https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/nieuwe-hspa-netwerk-2x-snel-254129
Reputatie 4
@HarryMe

Dit verschilt natuurlijk per locatie.
Zo heb ik in Baarn boven de 16 Mb/s aangetikt.
Ik heb daar vaker getest en daar blijven de snelheden van 3G (H en H+) rond de 15 Mb/s hangen.

Op mijn thuislocatie kom ik niet hoger dan 14 Mb/s.
Zie bijlagen.
Dank voor deze info.
Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?
Reputatie 3
Hoi moamar, wat is je vraag?
Deze informatie is zeer nuttig!
ik wist dit niet.
Erg duidelijk voor mij.
Bedankt hiervoor.
Ik hadden altijd gedacht dat H langzamer was dan 3.
Ik heb deze topic doorgelezen, maar heb toch nog een vraag over de H in mijn scherm.
Toen ik mijn toestel net had, stond er 4g in mijn scherm. Nu sinds een 2/3 maanden staat er een H+ in mijn scherm. Begrijp ik het nu goed, dat dit het nieuwe tekentje is voor 4g?
Reputatie 1
Ik heb deze topic doorgelezen, maar heb toch nog een vraag over de H in mijn scherm.
Toen ik mijn toestel net had, stond er 4g in mijn scherm. Nu sinds een 2/3 maanden staat er een H+ in mijn scherm. Begrijp ik het nu goed, dat dit het nieuwe tekentje is voor 4g?

nee H is als (3G), maar dan H in idle, schakeld sneller naar H+ 21 Mbit/sec

4G als Lte nieuw netwerk

Controleer je toestel naar om kijken of hij op LTE/GSM/WCDMA auto staat voor 4G

Afhankelijk van het toestel
1 naar Menu,
2 Instellingen
3 Meer netwerken
4 Mobiele netwerken
5 Netwerkmodus
6 LTE/WCDMA/GSM (Automatisch verbinden)
Hoogstwaarschijnlijk staat het toestel ingesteld op “WCDMA/GSM”. Verander deze instelling naar “LTE/WCDMA/GSM (Automatisch verbinden)”. Op deze manier wordt het snelle 4G netwerk toegelaten
Reputatie 3
Hoi Katje82
Van langzaam naar snel (bij Samsungs):

G = GPRS (2.5G)
E = EDGE (2.75G)
3G = UMTS (3G)
H = HSDPA (3.5G)
H+ = HSUPA (3.75G)
4G = LTE (3.9G)
4G+ = LTE Advanced (4G)

Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?

Ik heb dus een HD voice en VOLTE enabled toestel, maar de internetsnelheid gaat omlaag naar UMTS/EDGE bij tijd en wijle. Er staat wel H+ in de statusbalk. Rara hoe kan dat? Het is een Google Android. Beetje vreemd voor een duur 4G+ apparaat en een nog duurder netwerk (T-mobile). Ik kan niet roamen in het binnenland of wel?

Hoi moamar, wat is je vraag?

Ik lees geen vraag.

Reageer