Beantwoord

Hoe kan ik zelf uitzoeken waarom mij MB verbruik zo bizar hoog is?

• 21 februari 2021
  • 7 reacties
  • 48 Bekeken

Mijn MB verbruik is bizar hoog. Ik denk dat er iets mijn MB's verbruikt zonder dat ik het weet…. een app of???? hoe kom ik daarachter?

icon

Beste antwoord door Hajar 21 februari 2021, 10:21

Hi @Carmenmm 

Ik heb het even opgezocht en met een Samsung S10 kun je op deze manier je dataverbruik controleren:

• Ga in de instellingen naar ‘netwerk en internet’ en tik op ‘mobiel internet;
  • Je ziet direct in beeld hoeveel data je deze maand gebruikt hebt;
  • Voor meer gedetailleerde informatie, tik op ‘Datagebruik van app’;
  • Je ziet in een lijndiagram je datagebruik door de maand heen.
  • Onder de grafiek zie je welke apps het meeste data verbruiken.

In dit topic geven wij ook wat tips om hoog dataverbruik te voorkomen. Zo kom je de volgende keer niet voor verassingen te staan. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Carmenmm 

Welke telefoon heb je?

Op elke telefoon kan je volgens mij wel in de instellingen bij gegevens verbruik bekijken welke app hoeveel MB verbruikt.

Goedemorgen,

Ik heb een samsung S10. Ik wil graag weten of ik erachter kan komen waardoor ik zoveel verbruik heb. 

Ik denk misschien dat er “iets” mb's verbruikt zonder dat ik er besef van heb.:persevere:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Carmenmm 

Ik heb het even opgezocht en met een Samsung S10 kun je op deze manier je dataverbruik controleren:

• Ga in de instellingen naar ‘netwerk en internet’ en tik op ‘mobiel internet;
  • Je ziet direct in beeld hoeveel data je deze maand gebruikt hebt;
  • Voor meer gedetailleerde informatie, tik op ‘Datagebruik van app’;
  • Je ziet in een lijndiagram je datagebruik door de maand heen.
  • Onder de grafiek zie je welke apps het meeste data verbruiken.

In dit topic geven wij ook wat tips om hoog dataverbruik te voorkomen. Zo kom je de volgende keer niet voor verassingen te staan. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Reputatie 5
Badge +12

Samsung heeft er ook instructie filmpjes over.

Hoi Hajar,

Ik heb het gecontroleerd en ben er nu achter dat er inderdaad een app is die bizar MB's gebruikt.

Wel raar want ik ben dan nl altijd thuis en heb dan toch de wifi aanstaan van thuis. Hoe kan het dan zijn dat er toch MB's worden verbruikt?

Het betreft VTM Go, ik stream dit altijd naar de tv.

Reputatie 7
Badge +18

@Carmenmm

Wanneer je naar instellingen > verbindingen > WiFi > menu rechtsboven gaat heb je geavanceerd, druk daarop en je hebt een optie dat je WiFi niet overschakelt naar 4G bij een instabiele WiFi.

Oversch. naar mobiele gegevens moet uit staan.

Dank je wel, ik zal dit maar in het vervolg gaan doen. :)

Reageer