Beantwoord

Ik ontvang geen verificatie codes van (buitenlandse) bedrijven

  • 30 december 2019
  • 15 reacties
  • 308 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, waarbij ook T-mobile helpdesk mij niet kan helpen. Sinds maanden kan ik geen verificatiecodes ontvangen van buitenlandse bedrijven. Aangezien ik van meerdere bedrijven de codes niet ontvang vermoed ik dat het probleem zich bij T-mobile bevindt. Ik ontvang geen codes van o.a. Uber, Microsoft, Google en Revolut. 

Van T-mobile zelf heb ik voor het aanmaken van dit account wel een verificatie sms ontvangen met daarin een link. Ook normale sms-berichten komen gewoon binnen. 
Mijn toestel:
iPhone XR met versie 12.4.1

Op het forum wordt veel over dit issue geschreven. Echter kan ik nergens een oplossing vinden. Zit een beetje met mijn handen in het haar aangezien ik binnenkort op een vakantie ga van 3 maanden zou ik verschillende zaken graag willen regelen (o.a. een uber-account). Zouden jullie mij willen helpen?

Alvast bedankt!

Groet,
Niels

 

icon

Beste antwoord door David 7 januari 2020, 10:55

Hi Niels,

Mijn collega's hebben dit verder onderzocht, maar de SMS komt op geen enkele wijze aan bij ons T-Mobile netwerk. Dit betekent in dit geval dat de verzendende partij/partijen de SMS foutief verstuurt, en dus niet aankomt bij jou. In dit geval raad ik je dan ook aan om dit bij deze verzendende partij(en) aan te geven, zodat zij kunnen kijken waar het verkeerd gaat.

Als wij in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hey Niels,

Een tof avontuur! Ik snap dat je dan graag zo goed mogelijk voorbereid op pad wil gaan. Heb je het al eens getest met jouw simkaart in een andere telefoon om uit te sluiten dat het aan de telefoon ligt?

Daarnaast heb ik drie voorbeelden (afzender, datum en tijdstip) van pogingen nodig om door te kunnen zetten naar onze technische specialisten. Zij kunnen dit dan verder voor je nalopen en kijken wat er precies verkeerd gaat.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet, Niels!

Reputatie 2

@Niels Roelofs ik wens je veel succes… 
Heb dit probleem al drie / vier weken en nog steeds geen oplossing.

https://community.t-mobile.nl/simkaart-451/verificatie-sms-komt-niet-binnen-van-sommige-bedrijven-317621

 

@David misschien is er een verband tussen al die gebruikers die geen verificatie SMS ontvangen? 

 

Hi David, 

Dank voor je bericht. Ja, helaas komen de berichten ook niet binnen op een andere telefoon (na sim-kaart wissel) op zowel een andere iphone als een oude Nokia.

Zojuist heb ik twee aanvragen gedaan en de verificatie sms niet ontvangen:

  • Revolut: 02-01-2020 rond 11:55 
  • Uber: 02-01-2020 rond 11:50

Microsoft en Google kan ik zo snel niet opnieuw aanvragen aangezien mijn account op een andere manier is geactiveerd/herbevestigd. 

 

Groet,
Niels

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Niels,

Bedankt voor de voorbeelden en de resultaten van de kruistest. Dit heb ik gelijk doorgezet naar onze netwerkspecialisten en zij zullen dit verder voor je uitzoeken. Als zij info van jou nodig hebben, dan kan het zijn dat ze direct met jou contact opnemen. Dit gebeurt met een afgeschermd nummer, dus dan weet je dat het mijn collega's zijn.

Als wij in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag!

Reputatie 7
Badge +20

Hi Niels,

Mijn collega's hebben dit verder onderzocht, maar de SMS komt op geen enkele wijze aan bij ons T-Mobile netwerk. Dit betekent in dit geval dat de verzendende partij/partijen de SMS foutief verstuurt, en dus niet aankomt bij jou. In dit geval raad ik je dan ook aan om dit bij deze verzendende partij(en) aan te geven, zodat zij kunnen kijken waar het verkeerd gaat.

Als wij in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten!

Hi David,

Vervelend dat je collega's niets hebben kunnen vinden. Voor deze twee partijen heb ik getest of de sms codes wel aankomen op het nummer van mijn vriendin. Deze komen bij haar wel aan. Volgens mij betekent het dat deze partijen de sms wel versturen en de sms in mijn geval bij T-mobile geblokt wordt..

Zonet nogmaals bij zowel Revolut en Uber de codes aangevraagd:

Voor beide partijen op 7-01-2020 rond 11:45. 

Zou je het nogmaals kunnen proberen?

Dank!

G​​​​​​​roet,
Niels

 

@David  In aanvulling op bovenstaande. Zonet een sms-inlog aangevraagd bij Mijn DigiD welke ook niet binnenkomt. Datum en tijdstip: 07-01-2020 11:58

Welilcht helpt dit de technische afdeling verder.. 

Reputatie 2

@David  In aanvulling op bovenstaande. Zonet een sms-inlog aangevraagd bij Mijn DigiD welke ook niet binnenkomt. Datum en tijdstip: 07-01-2020 11:58

Welilcht helpt dit de technische afdeling verder.. 

@Niels Roelofs, Je kunt volgens mij aanleveren wat je wil, maar ze doen er (naar mijn bescheiden mening) helemaal niets mee en laten je lekker zitten met je probleem. Het zal T-Mobile echt een worst zijn dat jij niet kunt inloggen met je DigiD

@David hoor graag van je als dit niet zo is en dat jullie dit probleem wel serieus nemen ;-( 

I've given up hope that this will ever be resolved. Because t-mobile does not even acknowledge this as a problem. Just look here:  https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/kan-geen-sms-ontvangen-317061#post1533785

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Niels Roelofs 

Ik heb een nieuwe case voor je aangemaakt met de voorbeelden die je hebt gegeven. Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken. Het kan wat langer duren dan verwachten omdat de technische afdeling het nu drukker heeft dan normaal, maar ze zijn hard bezig met iedere case die ze krijgen. Dus voor nu kan ik alleen om geduld vragen. Excuses voor het ongemak!

@Hajar Dank voor je bericht aan het aanmaken van de nieuwe case! Fingers crossed dat ze nu wel iets kunnen vinden! Groet!

Reputatie 2

Hi @Niels Roelofs 

Ik heb een nieuwe case voor je aangemaakt met de voorbeelden die je hebt gegeven. Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken. Het kan wat langer duren dan verwachten omdat de technische afdeling het nu drukker heeft dan normaal, maar ze zijn hard bezig met iedere case die ze krijgen. Dus voor nu kan ik alleen om geduld vragen. Excuses voor het ongemak!

@Hajar en wat te doen met lopende cases? Ik hoor al lange tijd niets meer...

Reputatie 7
Badge +16

@Niels Roelofs  @Martin_B 

Het kan misschien wel wat langer duren maar er wordt zeker wat gedaan. Ik ontving niks van DigiD, tikkie en Microsoft. Ik had een paar dagen geleden een onderzoek laten doen bij DigiD en hun konden niks raars zien. Vandaag een prepaid sim van T-mobile ontvangen en daar kwam alles aan en daarna probeerde ik het met mijn eigen nummer en kwam opeens DigiD en tikkie binnen, Microsoft nog niet helaas. Hopelijk komt microsoft later alsnog maar ik ben blij dat DigiD weer werkt blijkbaar is er toch wat gedaan door de technische dienst maar nog geen bericht erover ontvangen.

Reputatie 2

@Niels Roelofs  @Martin_B 

Het kan misschien wel wat langer duren maar er wordt zeker wat gedaan. Ik ontving niks van DigiD, tikkie en Microsoft. Ik had een paar dagen geleden een onderzoek laten doen bij DigiD en hun konden niks raars zien. Vandaag een prepaid sim van T-mobile ontvangen en daar kwam alles aan en daarna probeerde ik het met mijn eigen nummer en kwam opeens DigiD en tikkie binnen, Microsoft nog niet helaas. Hopelijk komt microsoft later alsnog maar ik ben blij dat DigiD weer werkt blijkbaar is er toch wat gedaan door de technische dienst maar nog geen bericht erover ontvangen.

@Waqqas help me even, hoe kun je zonder verificatie sms je nummer aanpassen naar een prepaid sim? Ik kan niet zomaar even een ander nummer doorgeven.

Reputatie 7
Badge +16

@Martin_B

Bedoel je bij DigiD?

Met de DigiD app kan ik zonder verificatie mijn nummer verwijderen en dan een nieuwe opgeven, je kan ook met de app inloggen bij elke instantie waarbij je met DigiD inlogt.

Installeer even de DigiD app uit de play store, nou herinner ik me niet of daar een verificatie via sms nodig was maar eens ingesteld dan kan je er heel veel mee!

Ontvang je wel een oproep van DigiD met de gesproken sms eerst activeren in je DigiD natuurlijk, nummer aanpassen kan hiermee ook en de laatste optie als niks werkt is via een brief denk ik.

Reageer