Beantwoord

Ik ontvang geen verificatie smsjes

  • 4 september 2019
  • 59 reacties
  • 2336 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, waarbij ook T-mobile helpdesk mij niet kan helpen. Sinds vandaag ontvang ik geen verificatiecodes (sms) meer van onder andere Microsoft, Booking.com, Google, AirBnB. Het vreemde is dat ik wel codes ontvang van Nederlandse bedrijven. Denk aan DigiD, T-mobile of mijn bank / creditcard maatschappij.

Mijn toestel:
iPhone XR met versie 12.4.1

Wat heb ik gedaan:
  • Factory reset
  • Simkaart in ander toestel
  • Netwerkinstellingen bekeken
  • Netwerkinstellingen reset
Op het forum ben ik veel gevallen tegengekomen. Nergens lees ik een echte oplossing! Wat mij wel opvalt is dat het veel gebruikers zijn die zijn overgestapt naar T-mobile die dit probleem hebben. Ik ben al jaren klant van T-mobile, daar zou het niet aan mogen liggen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik begin dit jaar mijn Sim-only contract bij T-mobile heb opengebroken voor een abonnement met toestel en dat hierin misschien zaken zijn aangepast.

Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groet,

Hendrik


Update om 20:00 uur
Zojuist ontving ik in één keer 60 verificatiecodes. Dit zijn alle smsjes die blijkbaar ergens zijn blijven hangen. Het probleem lijkt opgelost.
icon

Beste antwoord door Gioia 6 september 2019, 15:46

Hi @Hendrikvz,

Wauw, 60 sms'en in één keer is natuurlijk erg veel - ik ben in ieder geval blij dat je ze alsnog hebt gekregen en alles voor nu is opgelost. Als je dit in de toekomst toch nog een keer ervaart laat je het ons dan direct weten? Dan gaan we onderzoeken wat er aan de hand is en hoe we het voor je kunnen oplossen.

Fijn weekend en bij andere vragen weet je mij te vinden!
Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hi @Hendrikvz,

Wauw, 60 sms'en in één keer is natuurlijk erg veel - ik ben in ieder geval blij dat je ze alsnog hebt gekregen en alles voor nu is opgelost. Als je dit in de toekomst toch nog een keer ervaart laat je het ons dan direct weten? Dan gaan we onderzoeken wat er aan de hand is en hoe we het voor je kunnen oplossen.

Fijn weekend en bij andere vragen weet je mij te vinden!
Ik ontvang sinds begin van de week ook geen verificatie sms'jes meer van o.a Google..

Dus probleem speelt nog steeds bij mij. Help!
Hallo @Gioia,

Inmiddels heb ik weer hetzelfde probleem met T-mobile. Sinds vandaag komen de verificatie smsjes van buitenlandse + Nederlandse bedrijven niet meer binnen.

Ik kan nu niet meer inloggen bij o.a.: Microsoft, Google, Facebook, Digid, mijn bank, creditcard maatschappij, zorgverzekering, etc. Dit is ontzettend vervelend!

Heb dezelfde stappen doorlopen als hierboven. Dit is erg vervelend en heb echt jullie hulp nodig!

Alvast dank.
Werkt weer bij mij weer! Had te maken met het feit dat er na een update van mijn Huawei p20 pro, een blokkade actief was geworden voor sms'jes waarvan de zender onbekend is. Na deblokkeren kwamen de sms'jes weer door.

gr

Mayron
Reputatie 2

Hallo, ik heb dit probleem ook. Krijg geen SMS binnen van Mailchimp of Microsoft. 

Gek genoeg wel van collega's. Telefoon herstart, etc. maar nog steeds niets. 

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Martin_B 

Goed dat je dit laat weten, ik help je dan ook graag bij het zoeken van een oplossing! Het gebeurt dus op verschillende plekken, sinds wanneer ontvang je geen sms'jes? Wanneer heb je voor het laatst wel een sms ontvangen van bijvoorbeeld Mailchimp of Microsoft?  Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Probeer dan gelijk uit of je dan wel een sms kan ontvangen. Door middel van het testen in een ander toestel weten we gelijk of het probleem aan de simkaart ligt of niet! Mocht dit niet werken, dan wil ik dit graag tot de bodem voor jullie uitzoeken!


Het is natuurlijk wel noodzakelijk dat je deze sms-berichten binnenkrijgt. Heb je misschien 3 voorbeelden van data waarop je een dergelijke sms had moeten krijgen, maar deze niet hebt ontvangen? Dan wil ik natuurlijk ook graag nog weten wie de afzender is, want dan kan ik dit voor je doorzetten naar onze technische afdeling! Laat je even weten of het gelukt is met de kruistest? Zo niet, dan zie ik de gegevens graag tegemoet!:grinning:

Reputatie 2

Hi, ik ben pas een week over van Robin Mobile naar T-Mobile en daarvoor ging het wel goed. Heb inmiddels met contact met de technische afdeling en die gingen kijken naar de portering of die wel goed is doorgekomen (of id). Aanvullende info stuur ik toe.

Reputatie 7
Badge +20

Hi Martin,

Als het bij onze technische collega's ligt, dan gaan zij het helemaal tot op de bodem uitzoeken! :ok_hand:

Reputatie 2

Microsoft: 15-12-2019 09:43 - 

https://login.microsoftonline.com/svnb2c.onmicrosoft.com

Mailchimp: 15-12-2019 09.45: 

https://us16.admin.mailchimp.com/login/tfa?referrer=%2F&stay-signed-in=N&from=

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin_B 

Ik heb je voorbeelden in de case gezet. Onze specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen jou ook voorzien van een terugkoppeling. 

Reputatie 2

Maar is er inmiddels een oplossing? Ik kan niet bij mijn gegevens...

Reputatie 2

En ook niet bij 

https://www.zorgdomein.nl/  

Gaat nu wel erg vervelend worden. 

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Martin_B 

Mijn collega Hajar is al druk bezig geweest voor je! Omdat we voor jou een case hebben aangemaakt en dit tot de bodem willen uitzoeken gaat hier wat tijd overheen. Onze specialisten doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het kan enige tijd duren ook omdat de feestdagen hier nog tussen komen. Zodra ze hier meer over weten wordt er direct contact met jou opgenomen! Als ik in de tussentijd iets voor je kan doen, laat je het dan weten? :grinning:  

Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost! 

Reputatie 2

Hi Evy, het is een probleem wat bij meer klanten voorkomt en begrip dat uitzoeken tijd kost, maar ik kan niet nog langer wachten en zeker niet tot na de feestdagen! 

Ik stuur je wel even een PBtje

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin_B,

Je bent inderdaad niet de enige en ook mede daarom kan het wat tijd in beslag nemen voor alles helemaal opgepakt en opgelost is. Hierin zijn we ook afhankelijk van de collega's en wij kunnen dit niet voor je versnellen. Hopelijk wordt het alsnog snel opgelost voor je!

Overigens worden ongevraagde privéberichten niet opgepakt, aangezien we de communicatie via de topics laten verlopen. Zie onder andere hier over ook onze Huisregels.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten!

Reputatie 2

Hi David, nogmaals alle begrip dat dit tijd kost, maar ook graag begrip dat dit te lang duurt en ik mijn werk niet normaal kan doen?!

Ik kan al bijna een week niet bij mijn gegevens zowel zakelijk als prive en kom dan niet met huisregeltjes aanzetten...

Reputatie 2

Hallo T-Mobile,

Graag even een update aangezien het nog steeds niet werkt.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin_B 

Ik zie dat je gister ook contact hebt gehad. Onze specialisten zijn er hard mee bezig. Zij nemen zelf contact met je op zodra er een update is. Ik wil je daarom om geduld vragen. 

Reputatie 2

Ik neem elke dag even contact op aangezien in vanuit jullie weinig of niets hoor!

Vandaag een berichtje op mijn voicemail dat jullie voorbeelden willen hebben van smsjes die ik niet ontvang. Dit heb ik al 3 keer doorgegeven en staat ook in dit verhaal.

Gaat nu echt een heel vervelend verhaal worden!!!

Reputatie 2

Nog een SMS die niet doorkomt.
Account bevestiging bij Amazon 21/12/2019 12.31

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin_B 

Ik wil je graag van een update voorzien, maar die heb ik nog niet. Ik zie wel dat onze specialisten hard mee bezig zijn om het op te lossen. Ik heb je voorbeelden in ieder geval in de case gezet. Zij geven ook aan dat ze direct contact met je opnemen wanneer ze een oplossing hebben.

Reputatie 2

Helaas nog steeds geen oplossing voor dit probleem en weer een SMS die niet doorkomt!

https://digid.nl/sms_controleren 

23/12/2019 10.29

Reputatie 7
Badge +16

@Martin_B

In je telefooninstellingen bij apps, zorg dat hij op alle apps staat kan je eens proberen om rechts bovenin in het menu op geavanceerd te tikken en vervolgens Premium sms service. Kan je deze eens op altijd toestaan zetten en kijken of dat helpt?

Wat ook kan is dat je nummer is geporteerd en de provider waar jou 06 nummer van afkomstig is die blokkeert de binnenkomende sms'jes uit het buitenland.

Reputatie 2

@Waqqas nee, dit is het niet.

Ik krijg wel normale SMS berichten binnen maar geen verificatie SMS van belastingdienst, digid, microsoft, ect. ben ook niet de enige die hier last van heeft of heeft gehad. Zoek maar eens binnen dit forum op  "geen verificatiecode".

Reputatie 7
Badge +16

@Martin_B Ik heb het ook 😆 geen DigiD en microsoft maar alle andere werken wel die ik gebruik.

Ben nu doorgezet naar de technische afdeling.

Reageer